Kiemelt bejegyzés

"De máris vált a kép. Új mese szól a mikrofonból." ~ „Narcissus… hermafroditism… Bisexuality… Ah, interesting!"

"Isten is szeret. Ő is szenvedett. Ő is hosszú ideig várt a találkozásra." ( C. S Lewis, A nagy válás, 109 ) "De...

2020-10-24

"Megtisztítottam szívemnek tükrét." / Mindenki új teremtmény ( καινὴ κτίσις ).

 "Megtisztítottam szívemnek tükrét."

 

 

 

"Megtisztítottam szívemnek türkrét - most a holdat tükrözi." ( Renseki )

 

Tomi fiammal megvártuk a hold feljöttét ( 23:58 )..., lényegében a feltámadást vártuk meg..., mostantól hajnalig számolva történik meg valamikor a "csoda".

S beszélgettünk a teológusok "félnótás" vitájáról, hogy Jézus magától támadt fel, vagy az Atya támasztotta fel?

Olyan ez, mintha elfelejtették volna, amit Ő maga mondott: "Én és az Atya egyek vagyunk." ( Jn 10,30 )

Ez szó szerint azt jelenti, amit jelent..., EGY vagyok vele.., jó meghalni az erdőben is, s "hagyni" a rókák széthordják a csontjaidat.., s hangyák a maradékot...; egy vagy az erdővel.

 

Renseki, 1728-ban 80 évesen meghalt szerzetes haiku költő hasonlót ír le..., ha tiszta szíved, bármit visszatükröz. 

Jézus szíve is tiszta volt..., miért ne tükrözhette volna "torzítás nélkül" az Atyát... én és az Atya egy vagyunk.

 

Canterbury Szent Anzelm is fejtegeti, nem kellene meghalnunk, ha tiszta szívűek lennénk, de a bűn miatt, aminek zsoldja a halál..., ezt a sorsot mérjük magunkra; mint az öregasszony a novellában.

Ha Jézus szíve tiszta volt, meghalt-e egyáltalán? Mindig az Atyával volt...

Itt lépünk át, egy olyan világba, ami a hétköznapi ember számára érthetetlen; de mivel érdemes, hát átlépünk.

 


 „Mindenki, aki Krisztusban van, új teremtmény ( καινὴ κτίσις ). A régi megszűnt, valami új valósult meg.” ( 2Kor 5,17)

 

2020. 04. 12. Húsvét vasárnapja

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése