Kiemelt bejegyzés

"Ezt még én is tudom. Ha búzát rostálják, nem együtt rázzák-e a konkollyal?" / "És megparancsolom a bölcs tűznek..." / "A kérdés egyébként nem az, hogy mit ér, hanem hogy ki parancsol neki."

  "Szellemében és húsában egyként részesül az isteni természetből minden ember. Ez az oka, hogy Krisztus rejtélye nem pusztán egy ren...

2020-10-04

Az emberiséget a szépség fogja megmenteni.

 Fény az alagút végén - mert él a "Szépség" 

 

 

 

A marxizmus pocsék filozófia, a szó eredeti értelmében különösen...; amit gyönyörűen fűz tovább Hugó:

"S ebből adódik a philosophia , azaz a bölcsesség szeretete elnevezés. Amit pedig még hozzáteszek, hogy "a semmi másra nem szoruló, örök életű szellem és dolgok ős-elve" az az isteni bölcsességet jelenti."( Szentviktori Hugó: Disascalion, II., I. fejezet )

Erre az "ős elvre" nem ad választ, s sok más égetően fontos kérdésre sem.

 

Az emberek betegek..., s a beteget gyógyítani kell, nem rontani az állapotán. ( Ha "eredendően betegek", akkor is van sejtésük az "egészségről", ostobaság azt mondani nekik, ez csak képzelgés... )

A "halálos betegnek" mondd, nincs gyógyszer az kínjára..., s mindketten sejtitek, van, csak "valamiért" nem fértek hozzá.

"A jót, mivel ez a természet adottsága, és mivel megromlott és elégtelen, gyakorlással helyre kell állítani. A rosszat, mivel bűn és romlás, és mivel nem a természet adottsága, el kell távolítani. S ha pedig gyökeresztől nem lehet kiirtani orvosság segítségével legalább mérsékelni kell." ( Szentviktori Hugó: Disascalion, I., VI. fejezet )

 

Két nagy probléma, betegségeink nagy okozója az Idő és a Én. 

A filozófia ( a valódi ) foglalkozik ezekkel.

 "Philosophia a "művészetek művészete, a tudományok tudománya" azaz amire minden tudomány és művészet feltekint." ( Szentviktori Hugó: Disascalion, II., I. fejezet )

 

I. Az Idő..., mint már korábban beszéltünk róla sem a miénk, "AJÁNDÉK", nem is értjük, mégis birtokolni akarjuk, uralni, ami képtelenség, mert ajándék jellegéből következik az ajándékozóé is marad, s hordoz annak természetéből is; s ha nem értjük az ajándékozót, hogyan érthetnénk az ajándékot?

 

Az Időhöz való viszonyunk a halálhoz való viszonyunk.

"A philosophia a halálon való elmélkedés." ( Szentviktori Hugó: Disascalion, II., I. fejezet )

Helyes dolog ez. De óvatosnak kell lennünk.

Ha az Idő megszállottjai leszünk, egyenes út vezet a kényszeres, ők megállítani szeretnék, vagy a hiszterikus állapotok felé, rohanni szeretnének vele...; így tönkretéve magukat és mindenkit és mindent a környezetükben.

De mi lenne a helyes "TEMPÓ"?

 

II. Másik az Én. Isten a saját képmására teremtett bennünket, ez is "AJÁNDÉK", ezt sem értjük..., néha vagánykodunk vele, néha meg lekicsinyeljük..., nem is igaz, ezt "csak úgy leírta valaki".

Itt sem a mérték a lényeg, a dolog Természete a fontos.

 

Ha nem a természetét próbáljuk megérteni, megőrülünk, vár a "hipertrófiás - skizoid , vagy a "hipotrófiás - depresszív" személyiségzavarok egész kavalkádja.

 

Lehet választani, de mi nem megőrülni akarunk, ahogy a marxisták, a "proligyártók" szeretnék, majd minden őrültségünkért másokat hibáztatva háborúba indulni testvéreink ellen, felbujtóink rejtett érdekeit szolgálva.

 

Van itt egy "kiút", Dosztojevszkij ragyogóan látta meg ezt, ez Hugó "orvossága" is.

 

"Az emberiséget a szépség fogja megmenteni." ( Dosztojevszkij )

"Bár a teremtmények szépsége több és különféle módon jut kifejezésre, (...), megtalálhatja bennük az Isten bölcsességének csodálatos fényét." ( Szentviktori Hugó: Disascalion, VII., IV. fejezet )

 


"A legfőbb Jó tehát a legnagyobb mértékben közli magát. A legmagasztosabb közlésnek valódinak és belsőnek, szubsztanciálisnak és személyesnek, természetszerűnek és szándékoltnak, szabadnak és szükségszerűnek, hibátlannak és tökéletesnek kell lennie." ( Szentviktori Richard, Itin., VI 2 )

 

 

2020. 01. 25.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése