Kiemelt bejegyzés

Várakozások III. ~ "Sors parancsol.."

  "Nemcsak a te akaratod hat irányként abban, ami jő! Dolgoznak titkos viszonyok lent, ...

2020-10-04

"Krisztus nem egyéb, mint az ember tudata." V. ~ "S ez a proletárszemlélet most bejárja a világot..." / "És ha valamelyikük kivált közülük bármiben, a többség eltaposta."

Prolik ( kifosztottak ) és nem prolik ( megajándékozottak ) I.

Hogyan tesznek minket prolivá?

Le a "Bauerekkel"!!! Le a "Steinmannokkal"!!!

 

 

"Úgy tekintette az egészet, mintha csupán valami időtöltő játék vesztese lenne." ( Hölderlin, Hüperion, 226 )  

Ha csak időpazarlás lenne, már az is istentelenség volna, hisz már ez is emberi szerepünk teljes félreismeréséből származik, ám itt többről van szó. A proletariátus minden fellelhető meghatározás szerint "kisemmizett, nincstelen társadalmi osztály". Vagy legalábbis olyanok csoportja, akik elhiszik ezt. Vagy eljátsszák valamely aljas szándékból.

Jogos idegenkedésük a keresztények, illetve minden hívő személlyel szemben, hiszen nem értik a mi "derűnket", idegesíti őket. S vagy az okát próbálják  megsemmisíteni, vagy a mosolyt próbálják megfélemlítéssel, terrorral letörölni az arcunkról, esetleg jöhet a végső megsemmisítés. 

Ez amúgy afféle "Winner-Loser" probléma. Ők a kifosztottak, mi a megajándékozottak.

Karinthy jól írja le a Tanár Úr kérem című művében, a Jó tanuló felel részben, - figyeljétek meg a "grófnő" titulust, sokat elárul az indulatból:

"- Egy kúpot - mondja Steinmann, a grófnő. De már ezt is úgy tudja mondani, ez a Steinmann, annyi megértéssel, olyan okosan: csak ő tudja, mennyire kúp az, amit veszünk. Én, Steinmann,a legjobb tanuló az egész osztályban, veszek egy kúpot, mivel engem, mint az erre legalkalmasabbat, megbízott a társadalom. Még nem tudom, miért vettem a kúpot, de nyugodtak lehettek mindannyian, bármi történjék ezzel a kúppal, én is ott leszek a helyemen, és megbirkózom vele." ( Karinthy Frigyes: Tanár úr kérem, A jó tanuló felel )

"Engem" a "legalkalmasabbat" - akit "megbízott a társadalom"; - ezek mind ijesztő szavak ez "loser-proli" számára, hisz ő nem valaki, nem alkalmas semmire, s nem is bízza meg senki semmivel.

Magabiztosság és kiválasztottságtudat a céltalan gyűlölet és határozatlansággal szemben.

Még visszatérünk a kérdésre, de annyi biztos, minden bölcsességnek, a bölcsesség szeretetének ( ~  Filozófia ) is az egyetlen értelmes célja az emberek egymás közötti és az egész világgal való kiengesztelődésének elérése. Amelyik nem harmóniára törekszik, nem az összhang növelése a célja, ahogy majd még beszélünk róla, nem szép és egyszerű; az nem bölcsesség, nem filozófia és főleg nem etika ( "kötelességtan" ), az valami gyanús és piszkos dolog, gyanús és piszkos ügyek előmozdítására.

Hogyan tesznek minket prolivá egy ilyesfajta úgy előmozdításának érdekében?

 Egyszerű, mint a pofon. Elhitetik velünk, "valaki elvett tőlünk valamit", s ezzel ő természetesen megalázott bennünket, mert mi olyan gyanútlanok sőt ártatlanok voltunk, hogy észre sem vettük ( s felhívnám a figyelmet az állandóan szereplő többes számra, a proletár sosem "áll magában"..., az mindig "tömeg" ):

"A munkásoknak arra kell törekedniök, hogy kiszabaduljanak ebből a helyzetből, amely állattá alacsonyítja le őket, (...) Mihelyt a munkás szabadulni akar mai helyzetéből a burzsoá nyíltan ellenségévé lesz." ( Engels: A munkásosztály helyzete Angliában ) 

Mint aki folyton ezt az érzést kívánná magában dédelgetni:

"(...) - hogy került ide? Mindegy. Megy, megy, a hosszú Nefelejcs-uccán, benéz a kapuk alá, nehéz, nehéz érzéssel belül... és nem tudja, a gyomra nehéz-e, vagy a szíve. Benéz a kapuk alá, rágja a törökmézt, csak rágja... körös-körül halálos üresség, céltalan élet, hideg igaztalanság. Valami jajongó, egyforma hang kíséri, végtelenül, makacsul, lerázhatatlanul... jajongó, pokoli gyötrelemmel." (Karinthy Frigyes: Tanár ú kérem, A bukott férfi )

Igen...., a proletárnak mindig ez az élete, "hideg igazságtalanság", "céltalan élet", "halálos üresség", amiről természetesen nem ő tehet, mások az okai..., ez az idézet a "Rossz tanuló felel" című részből való..., szerettél rossz tanuló lenni?

S hogy nézünk a jó tanulóra akinek tisztelet járna; a lányra, az öregre, akinek át kellene adnunk a helyünket a buszon stb. ?

"Miért mindenütt, mindég, ez a kivételezés, ez az extravurst ez az elnézés - miért, miért?" ( Karinthy Frigyes: Tanár úr kérem, A lányok )

"Síkos a pózna és pontos megfigyelések alapján állíthatom, hogy fölül, a vége felé lényegesen nehezebben mászható, mint eleinte; holott a felületes szemlélő azt hihetné, hogy mindenütt egyformán vastag és egyformán síkos. Azon kívül az a disznó Bauer mindig a vékonyabb póznához ugrik és rám hagyja a vastagot. A negyedik-ötödik fogás után egészen más az ember világnézete, mint odalent volt s egyszerre világosan látom, milyen gyermekes hiúság volna nagy szerencsétlenségnek tekinteni, hogy Bauer előbb lesz fönt, mint én." ( Karinthy Frigyes: Tanár úr kérem, Lógok a szeren ) 


Bosszantóak a "Bauerek" és a "Steinmannok" is, egyszerűen csak mert vannak...; de miért vannak egyáltalán? Le a "Bauerekkel"!!! Le a Steinmannokkal!!!

Szolcsenyicin meséli, a lágerben az "entellektüel" gúnyneve "Ivan Ivanovics" volt... Le mindenkivel aki csak egy fikarcnyit is kiemelkedőbb az aljánál!




Pusztuljanak!!! Sőt! A pusztulásuknak is ők maguk az okaik.

"A burzsoázia kényszerítette a párizsi proletariátust a júniusi felkelésre." ( Marx: Osztályharcok Franciaországban )

És tényleg, nem én vagyok a "nyomorult", aki még nem is hajlandó ezen változtatni, a "Bauerek" és "Steinmanno" a hibásak! 

Ők provokálják ki a forradalmat.

No ehhez tényleg elég "sötétnek" is kell lenni..., vagy eleve, vagy mesterségesen, - másodlagos butítással.

Az "ellenállás", de mi ellen is?


 "Egy elnyomott osztály a létfeltétele minden osztályantagonizmuson alapuló társadalomnak. Az elnyomott osztály felszabadítása tehát szükségszerűen magába foglalja egy új társadalom megteremtését. Hogy az elnyomott osztály képes legyen magát felszabadítani, ahhoz az kell, hogy a már megszerzett termelőerők és fennálló társadalmi viszonyok ne tudjanak egymás mellett létezni." ( Marx: A filozófia nyomorúsága )

Mi ehhez a legfontosabb elem?

"És hogy a munkás tud a legizzóbb szenvedéllyel tiltakozni a vagyonosok zsarnoksága ellen, ezt nevelésének, helyesebben a nevelés hiányának köszönheti, (...)" ( Engels: A munkásosztály helyzete Angliában )

Nevelés hiánya! Tegyük tönkre a családot a tanulás elsődleges helyét, majd az iskolát; cserébe adjunk a gyerek kezébe mobil telefont, amin keresztül kedvünkre manipulálhatjuk az agyát. ( Mellékesen, Marx és Engels művei nem érhetők el az interneten..., vajon miért nem; lehet ők is szégyenlik a saját ideológiájukat, vagy már az sem számít? )

S tegyük tönkre az ideákat..., az idealizmus egyébként is ősi ellenfél. Adjunk hamis illúziókat, féligazságokat! ( Mindenki tud például az esőerdők felégetésének problémájáról, de senki pl. a Toyota-effektusról...; vajon miért? )

"(...); a munkások tulajdonnélküliségének csak a gondolkodásuk illúziónélkülisége felelhetett meg. S ez a proletárszemlélet most bejárja a világot..." ( Engels: Jogi szocializmus ) 

S ők is sejtik..., az ember ösztönösen is altruista, békeszerető lény...; a harcot mindig fenn kell tartani, mert akkor ennek az érdekcsoportnak kicsúszik a lába a alól a talaj, megszűnik a támogatása. 

Ez nem engedhető meg.

"A munkásoknak mindenekelőtt a konfliktus alatt és közvetlenül a harc után  amennyire csak lehetséges, ellensúlyozniok kell a polgári csitítást és kényszeríteniök kell a demokratákat mostani terrorista frázisaik végrehajtására. A munkásoknak arra kell törekedniök, hogy a közvetlen forradalmi felbuzdulást ne hagyják ismét mindjárt a győzelem után elnyomni. Ellenkezőleg, amíg csak lehet, elevenen kell tartaniok ezt a felbuzdulást. Nemcsak hogy ne szálljanak szembe az úgynevezett kilengésekkel, a népnek gyűlölt egyének vagy gyűlöletes emlékű középületek elleni bosszújával, ne csak tűrjék ezeket az eseteket, hanem ragadják magukhoz a vezetésüket." ( Marx és Engels: A Központi Vezetőség üzenete )

Mint az Ördögökben..., vagy a maffia berkeiben, ölessünk meg velük valakit..., akár saját "csapattársat", a kiontott "vér"  majd összetartja a csapatot. Ahogy Machiavelli írja: "Amiről sokan tudnak, arra sokan is vigyáznak." 

Vagy ahogy az egyik Machiavelli drámában mondják: "Amire sokan vigyáznak, az biztonságban van." ( Mint most Kispesten a Gajda-Lackner-Kránitz csapat és sleppje. Sokan és sok felől őrzik a közös szennyes titkokat. Lackner-Kránitz-Gajda trió..., csak egy kis csoport a másik oldalról; ha azt "oldalnak" lehet egyáltalán nevezni, hisz nincs valódi ideológiájuk sem, hisz nem ideák tartják őket össze..., de erről beszéltünk fentebb. )

Ám mivel mindig is kis csoport "aberrációja" az ilyesfajta magatartás, s ha többségre is jutnak olykor-olykor, sokan és gyorsan "kiszeretnek belőle", erre is van stratégiájuk:

"(...) Ezeket a biztosítékokat  a munkásoknak szükség esetén kényszerrel kell megszerezniök és egyáltalában gondoskodniuk kell arról, hogy a kormány új urai elkötelezzék magukat minden valamennyire is lehetséges engedményre és ígéretre - ez a legbiztosabb eszköz arra, hogy lejárassák őket. (...) Az új hivatalos kormányok mellett egyúttal saját forradalmi munkáskormányokat kell felállítaniok, akár községi elöljáróságok, községtanácsok formájában, akár munkásklubok vagy munkásbizottságok útján, úgyhogy a polgári demokrata kormányok ne csak azonnal elveszítsék a munkások támogatását, hanem már eleve azt lássák , hogy figyelik és fenyegetik őket olyan hatóságok, amelyek mögött ott áll a munkások egész tömege." ( Marx és Engels: A Központi Vezetőség üzenete )

Lejáratás..., figyelés, fenyegetés, - még a saját szövetségesünk ellen is bevetve:

"Egyszóval: a győzelem első pillanatától kezdve a bizalmatlanságnak többé nem a legyőzött reakciós párt felé kell irányulnia, hanem az eddigi szövetséges ellen, az ellen a párt ellen, amely a közös győzelmet egyedül akarja kiaknázni." ( Marx és Engels: A Központi Vezetőség üzenete )

Ha nem lenne tragikus, nagyot kacagnánk rajta, mert hogy van ez?

"Közös győzelmet egyedül"..., aztán magunkra gondolunk, s azon dolgozunk hogyan aknázzuk ki a közös győzelmet egyedül?

"Ám a meghasonlás úgy fészkelte be magát közéjük, mint a betegség. Értelmetlen viszálykodás, amely nem két táborra osztotta őket, hanem mindenkit mindenki ellen támasztott, mert ha valamelyik megette a maga részét a tábor készletéből, a többi úgy érezte, őt fosztotta meg tőle. Gyanakvón vizslatták egymást, mint az etetővályú körül oldalgó kutyák, s aztán gyilkosságokat követtek el igazságuk nevében, lévén az ő igazságuk mindenek előtt egyenlőség. És ha valamelyikük kivált közülük bármiben, a többség eltaposta."  ( Antoine de Saint-Exupery, Citadella, 71 )

Technikája a politika szintjére emelt projekció...., van egy politikusunk, aki sportot űz ebből a technikából. Amúgy is ismert bolsi módszer, vádold meg a másikat, amire te készülsz.

 "Addig azonban a társadalom minden általános átfordulásának előestéjén a társadalmi tudomány utolsó szava mindig ez lesz: 

"Küzdelem vagy halál; véres harc  vagy megsemmisülés. Ilyen kérlelhetetlenül van feltéve a kérdés." ( George Sand )" ( Marx: A filozófia nyomorúsága )

S valóban, ez a második megoldás...





Ám ez nem csak számunkra tragikus, de borzalmas számukra is, hisz nincs semmi valódi érték amire "elcserélhetnék magukat". S ami készül, az is "gyűlöletből" épül:
 
"Úgy építették gyűlöletüket, mint valami templomot, ugyanazokból a kövekből, amelyekből  a szeretetet is felépíthették volna." ( Antoine de Saint-Exupery, Citadella, 71 )

2020. 01. 19.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése