"A T. V. Sz. 24.§ 1/C, pontja alapján az intézményből elbocsátva."
"Újra Mária folytatta, és így szólt:
- Uram, ha azonban azok, akik az Első Rejtély rejtélyeit megkapták, visszaesnek és kihágásokat követnek el, és elhagyják a testet, mielőtt megbántak volna, mivelhogy az Első Rejtély ajándékát kapták, öröklik-e a birodalmat, vagy sem?
A Megváltó válaszolt, és így szólt Máriának:
- Bizony, bizonv mondom nektek, mindazok, akik rejtélyeket kaptak az Első Rejtélyben, és először, másodszor és harmadszor is kihágásokat követnek el, és akkor a testet elhagyják mielőtt vétkeiket megbánták volna, sokkal szigorúbban ítéltetnek el minden más ítéletnél: mert az ő helyük a külső sötétség sárkánytorkának kellős közepén van.
Végül pedig a büntetésekben megdermednek és örökre epekednek, mivel megkapták az Első Rejtély ajándékát, és nem maradtak meg benne.
Mária felelt, és így szólt:
- Uram, mindazoknak, akik a Kimondhatatlan rejtélyeit kapták, de visszafordultak, kihágásokat követtek el és hitükkel felhagytak, ezután azonban még életük folyamán megtértek és bűnbánatot éreztek, hányszor lesz ez az ilyeneknek megbocsátva?
A Megváltó felelt Máriának, azt mondván:
- Bizony, bizony mondom nektek: Aki a Kimondhatatlan rejtélyeit kapta, az nemcsak akkor nyer bocsánatot, ha egyszer vétkezett és megtér és megbánja, hanem mindenkor, ha vétkezik, s még élete folyamán megtér és megbán, színlelés nélkül, és minden rejtélyében imádkozik, mindenkor bocsánatot nyer, mivel a Kimondhatatlan rejtélyeiből kapott ajándékba, s mert ezek a rejtélyek irgalmasok és mindig megbocsátanak.
Mária újra felelt, és így szólt Jézushoz:
- Uram, azok, akik megkapták a Kimondhatatlan rejtélyeit és újra elfordultak és vétkeztek és hitükkel felhagytak, s ezen kívül elhagyták a testet, mielőtt megbántak volna, mi történik az ilyenekkel?
A Megváltó válaszolt Máriának, és így szólt:
- Bizony, bizonv mondom nektek:
Akik megkapják a Kimondhatatlan rejtélyeit - bizony boldogok azok a lelkek, akik ezekből a rejtélyekből kapnak -, de ha eltérnek és vétkeznek, és a testet elhagyják, mielőtt megbántak volna, akkor ezeknek a büntetése minden ítéletnél szigorúbb. És még ha újak lennének is, vagyis először jöttek volna a világra, az ítélet akkor is óriási lenne. Ettől az órától kezdve nem fognak visszatérni a testek váltakozásához, és nem lesznek képesek bármit is tenni, hanem kidobják őket a külső sötétségre és felemésztődnek, és örökké létezés nélkül maradnak." ( Pistis Sophia 119. fejezet )
"Miután a Megváltó ezeket mondta, így szólt a tanítványaihoz:
- Megértitek-e, amit mondok nektek?
Mária felelt, és azt mondta:
- Magamba ittam minden szavadat. Nos, Uram, ezt az igét mondtad: Akik megkapják majd a Kimondhatatlan rejtélyeit - bizony boldogok az ilyenek -, és eltérnek és vétkeznek, és hitben megfogyatkoznak, és testüket megbánás előtt hagyják el, akkor ettől kezdve nem alkalmasak a testek váltakozásához való visszatérésre, sem másra; hanem kidobják őket a külső sötétségre, ott epekednek és örökre nincstelenek lesznek. Ami ezt illeti, azt mondtad egyszer nekünk:
„Jó a só, de ha megízetlenül, mivel sózzanak? Sem a földre, sem trágyának nem alkalmas: kidobják azt."
( "Ti vagytok a föld sója. Ha a só ízét veszti, ugyan mivel sózzák meg? Nem való egyébre, mint hogy kidobják, s az emberek eltapossák."( Mt 5,13 )
Ὑμεῖς ἐστε τὸ ἅλας τῆς γῆς · ἐὰν δὲ τὸ ἅλας μωρανθῇ, ἐν τίνι ἁλισθήσεται; εἰς οὐδὲν ἰσχύει ἔτι εἰ μὴ βληθὲν ἔξω ⸃ καταπατεῖσθαι ὑπὸ τῶν ἀνθρώπων.
Fülöp evangéliumában így szól:
„Ajánljuk fel mindenünket, hogy sóhoz jussunk." ( ἅλας )
https://boatswain69.blogspot.com/2022/12/gnosztikus-irodalom-xxxv-fulop.html
Nincs itt valami ellentmondás?
Nincs.
Sőt! Ez ítéletünk alapja. )
Ez azt jelenti: boldog minden lélek, aki a Kimondhatatlan
rejtélyeiből kap; ha azonban továbbra is vétkezik, akkor nem alkalmas a
testbe való visszatérésre, sem másra, és kidobják a külső sötétségbe, és ott
elmúlik. (...)" ( Pistis Sophia, 120. fejezet )
"(...) a világból a Jordánba, a világ vakságából az Isten tekintete elé, az érzékiből a szellemibe, a fizikaiból az angyaliba, a teremtettből a Pleromába (totális isteni hatalomba), a világból az Eónba, a szolgaságból a atya-fiúságba, egyik bonyolult ügyből a másikba, a sivatagból a falunkba, a hidegből a forróságba, (...)ból a [...]ba, és mi a [...]ba [...ígyhát] mi termékenyítő testekből származunk, testekbe jutva, a tökéletes forma által. Valójában azoknak a megmaradtaknak a példája alapján léptem be, akikért Krisztus megmentett minket a az ő Szellemének közösségébe. És létrehozott bennünket, akik benne vagyunk, és mostantól a lelkünk tökéletes szellemmé válik. Most a dolgokat nekünk adományozzák az első keresztség által [...láthatatlan...amely] az övé, mióta |...beszél][...róla]..." ( A teljes Nag Hammadi könyvtár, A keresztségről - B, 47 )
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése