Kiemelt bejegyzés

"Ezt még én is tudom. Ha búzát rostálják, nem együtt rázzák-e a konkollyal?" / "És megparancsolom a bölcs tűznek..." / "A kérdés egyébként nem az, hogy mit ér, hanem hogy ki parancsol neki."

  "Szellemében és húsában egyként részesül az isteni természetből minden ember. Ez az oka, hogy Krisztus rejtélye nem pusztán egy ren...

2023-01-04

Gnosztikus irodalom LXXXIX. / Πίστις Σοφία XLIX. / A keresztelésről - A ~ billon / keresztelők / ez hatalmas bölcs tűz lesz

 „Van egy keresztségem, hogy abban kereszteljek." I.


 

 "Billon" - ok vagyunk mindannyian!

A római érmék 60% ellenszellemet tartalmaztak és csak 40% fényt..., a középkoriak már 95% ellenszellemet és csak 5% fényt. 

Vajon a maiak milyen százalékkal készülnek?

Mindazonáltal a "keveredés" megszüntetése minden gnosztikus életcélja..., s ami vicces, ezt már olvashattuk, minden ezt a célt szolgálja, még a "vádló" is..., hisz ő is odafentre tartozik.

 Az "ellenszellem" hazavezet, mert fentről származik, és ha már nincs mit keresnie a káoszban visszatér, - velünk együtt.

Ugyanígy az összes erő..., de a 3:2 arány figyelemre méltó ( de nem pontos ha a "numizmatikailag" nézzük )..., mind billon-ok vagyunk, ha nem így lenne , már nem lennénk itt.

Ezért megtisztelő a megszólítás:

Mi Isten karaktere kérdeztük korábban...( https://boatswain69.blogspot.com/2020/12/mi-isten-karaktere.html ), hát ez a két megszólítás kifejezi:

"Kedves Buddhák és Bodhiszattvák!"

"- Tanítványaim és társaim és testvéreim, a mindőtökben lévő szellem legyen továbbra is éber, és minden szót, amit még mondok nektek, fogjatok fel és értsetek meg; mert mostantól kezdve beszélek veletek a Kimondhatatlan minden Gnózisáról."

https://boatswain69.blogspot.com/2022/12/gnosztikus-irodalom-lxxix-xxxv-rejtely.html

Mert nem vagyunk még azok..., s azok vagyunk. 

S hogy ez mennyire így van, s nincs így, Ő tudja csak igazán.

 

 "Amikor a Megváltó ezeket mondta, így szólt a tanítványaihoz: 

- Megértitek-e, hogyan beszélek veletek? 

Újra Mária sietett elő, és így szólt: 

- Igen, Uram, igazán minden szavadon elgondolkodom. A bűnbocsánatot illetően egykor azt a példabeszédet mondtad nekünk:  

„Azért jöttem, hogy e világra tüzet bocsássak! És bár már gerjedt volna!" 

Továbbá világos különbséget tettél a kijelentéssel:  

„Van egy keresztségem, hogy abban kereszteljek; és mely igen szorongattatom, míglen az elvégeztetik. Gondoljátok-e, hogy azért jöttem, hogy békességet adjak e földön? Nem; mondom nektek; sőt inkább meghasonlást! Mert mostantól fogva öten lesznek egy házban, három kettő ellen és kettő három ellen." 

A te igéd ugyanis: 

„Azért jöttem, hogy tüzet bocsássak e földre; mennyire kívánom, hogy már meggyulladt volna"

, azt jelenti: elhoztad a világra a keresztség rejtélyét, és mennyire örülsz, hogy a lélek minden bűnét elégeti és a lelket megtisztítja! 

Ezután pedig újra világos különbséget tettél a következőkkel: 

Van egy keresztségem, hogy azzal kereszteljek; hogyan fogom kibírni, míg végre elvégeztetik? 

- Ez azt jelenti: nem maradsz a világban, míg a keresztségek befejeződnek és a tökéletes lelkek maguk is tisztítóan hatnak. 

Továbbá amit egykor mondtál nekünk:

 „Gondoljátok-e, hogy békességet hozni jöttem e földre? Nem; inkább hasadást! Mert mostantól fogva öten lesznek egy házban, három kettő ellen és kettő három ellen." 

Ez azt jelenti: elhoztad a világba a keresztség rejtélyét s ez a világ testeiben hasadást okoz, mert az ellenszellemet, a sorsot és a testet az egyik oldalra utasítja, a lelket és az erőt pedig a másik oldalra. Vagyis három kettő ellen, és kettő három ellen. 

Amikor Mária ezeket mondta, így szólt a Megváltó: 

- Kitűnő, Mária, te szellemmel telt [pneumatikus] és fénytiszta. Ez szavaim magyarázata. ( Pistis Sophia, 116. fejezet )

 

 "És Mária felelt, ezt mondván: 

- Uram, miképpen bocsátják meg a bűnöket a keresztelők?

 Azt hallottam tőled: 

Az emlékeztetők követik a lelket, amikor is minden elkövetett vétkének tanúi lesznek, hogy tanúskodhassanak ellene az ítéleteknél. 

Nos, Uram, a keresztelő rejtélyei eltörlik-e a megtorlás e szolgáinak kezében lévő bűnöket, hogy ezek elfelejtik azokat? 

Mondd meg hát, Uram, nekünk, mi módon lesznek a bűnök megbocsátva, mert pontosan tudni akarjuk. 

És a Megváltó felelt, így szólván Máriához: 

 - Kitűnően mondtad. Valóban a megtorlás szolgái [emlékeztetők] azok, akik minden bűnnek a tanúi; de az ítéletben maradnak, mialatt a lelkeket megragadják, és minden bűnös lelket, aki nem kapott rejtélyt, elítélnek; és az ilyen lelkeket visszatartják a káoszban, mialatt megbüntetik őket. 

És a megtorlás szolgái nem tudnak kilépni a káoszból, és a káosz fölötti rendekhez eljutni, hogy az azokról a területekről jövő lelkeket elítéljék. 

Mert tilos a rejtélyt kapott lelkekkel erőszakoskodni és a káoszba vinni őket, hogy a megtorlás szolgái elítélhessék őket. 

Hanem a megtorlás szolgái a bűnösök lelkeit ítélik el, és azokat tartják fel, akik nem kaptak olyan rejtélyeket, melyek kivezethetnék őket a káoszból. 

De nem áll hatalmukban olyan lelkeket elítélni, akik megkapták a rejtélyeket, mert ezek a szolgák nem tudnak kijutni az ő helyükről; s ha ki is jutnak, nem tudnak olyan lelkekhez közeledni, még kevésbé tudják azokat a káoszba vinni. 

Hallgassatok hát tovább, hogy megmondjam nektek az igazság igéjét, hogyan bocsátja meg a keresztelő rejtélye a bűnöket:  

Ha a lelkek vétkeznek, amíg még a világban vannak, akkor persze jönnek az [emlékeztető] szolgák, és tanúi lesznek minden bűnnek, amit a lélek elkövet, hogy nehogy kijusson a káosz területeiről, nehogy a káoszon kívüli ítélethez jusson. 

Az ellenzékszellem viszont tanúja lesz a lélek minden vétkének, hogy a káoszon kívül ítélhesse el. 

Nemcsak tanúja lesz a lélek bűneinek, hanem le is pecsételi azokat [a lélek minden bűnét], és ráerősíti a lélekre, hogy az ítélet archonjai felismerjék benne a bűnös lelket, s hogy az elkövetett bűnök mennyiségét lássák az ellenzékszellem által ráakasztott pecsétekről, hogy aszerint büntessék, így járnak el minden bűnös lélekkel. 

Aki pedig megkapja a keresztelő rejtélyét, annak ez hatalmas bölcs tűz lesz, mely elégeti a bűnöket, és rejtett módon bemegy a lélekbe és felemészt minden bűnt, amit az ellenszellem kötött rá. És amikor befejezte ezt a tisztogatást, akkor rejtetten bemegy a testbe, és kiűz onnan mindent, ami rejtetten az életére tört, és kiválasztja azt a test egyik oldalán. 

Mert a tisztító tűz elűzi az ellenszellemet és a sorsot, elválasztja az erőtől és a lélektől és összegyűjti a test egyik oldalán, úgy hogy az ellenszellemet, a sorsot és a testet az egyik résszé teszi, a lelket és az erőt a másik résszé. 

A keresztelő rejtélye pedig a kettő között marad, állandóan elválasztva őket, a lelket és az erőt állandóan tisztogatván, nehogy az anyag bemocskolja őket. 

Nos, Mária, így bocsátják meg a keresztelő rejtélyei a bűnöket és minden rossz tettet." ( Pistis Sophia, 115. fejezet )

 

Nézzünk egy "keresztelő formulát" a Nag Hammadi könyvtárból:

 

"Ez a tudás összefoglalásának teljessége, mely összefoglalást a mi Urunk Jézus Krisztus nyilvánította ki számunkra, a Monogenész (egyszülött, egyetlen gyermek). 

Ezek a biztos és szükséges tételek, ezért bennük kell élnünk. 

Ám ezek azok az első keresztelés .. Az első] keresztelés a bűnök Bocsánata [...] mondta nektek a [...]hoz a bűneitek a[...] mintájára a [...]nak Krisztusnak [...], mely egyenlő a] ő[benne]. Mivel [...] Jézusnak ]. 

Továbbá, az első keresztelés a bűnök bocsánata. 

Az igazaktól kapjuk, az örök életért, melynek (helye) a Jordán. 

Ám az a hely e világból való. Ezért elküldtek minket a világból az Eónba. Ami János megértését illeti, ő az Eón, miközben pedig ami a felfelé haladás értelmezését jelenti, az pedig a Kivonulásunk a világból az Eónba."  ( A teljes Nag Hammadi könyvtár, A keresztelésről - A, 46 )

 

"Az igazaktól kapjuk, az örök életért, (...) miközben pedig ami a felfelé haladás értelmezését jelenti, az pedig a Kivonulásunk a világból az Eónba."

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése