Kiemelt bejegyzés

"Boldog vagyok, mert lemondtam a boldogságról." IX. ~ "fogalom leszel!" / ἀκάνθινον στέφανον

  "A szentek számára sem problémamentes életművük megvalósítása." ( Walter Nigg ) "Minél szentebbé válik egy ember, annál...

2023-01-04

Gnosztikus irodalom LXXXIX. / Πίστις Σοφία XLIX. / A keresztelésről - A ~ billon / keresztelők / ez hatalmas bölcs tűz lesz

 „Van egy keresztségem, hogy abban kereszteljek." I.


 

 "Billon" - ok vagyunk mindannyian!

A római érmék 60% ellenszellemet tartalmaztak és csak 40% fényt..., a középkoriak már 95% ellenszellemet és csak 5% fényt. 

Vajon a maiak milyen százalékkal készülnek?

Mindazonáltal a "keveredés" megszüntetése minden gnosztikus életcélja..., s ami vicces, ezt már olvashattuk, minden ezt a célt szolgálja, még a "vádló" is..., hisz ő is odafentre tartozik.

 Az "ellenszellem" hazavezet, mert fentről származik, és ha már nincs mit keresnie a káoszban visszatér, - velünk együtt.

Ugyanígy az összes erő..., de a 3:2 arány figyelemre méltó ( de nem pontos ha a "numizmatikailag" nézzük )..., mind billon-ok vagyunk, ha nem így lenne , már nem lennénk itt.

Ezért megtisztelő a megszólítás:

Mi Isten karaktere kérdeztük korábban...( https://boatswain69.blogspot.com/2020/12/mi-isten-karaktere.html ), hát ez a két megszólítás kifejezi:

"Kedves Buddhák és Bodhiszattvák!"

"- Tanítványaim és társaim és testvéreim, a mindőtökben lévő szellem legyen továbbra is éber, és minden szót, amit még mondok nektek, fogjatok fel és értsetek meg; mert mostantól kezdve beszélek veletek a Kimondhatatlan minden Gnózisáról."

https://boatswain69.blogspot.com/2022/12/gnosztikus-irodalom-lxxix-xxxv-rejtely.html

Mert nem vagyunk még azok..., s azok vagyunk. 

S hogy ez mennyire így van, s nincs így, Ő tudja csak igazán.

 

 "Amikor a Megváltó ezeket mondta, így szólt a tanítványaihoz: 

- Megértitek-e, hogyan beszélek veletek? 

Újra Mária sietett elő, és így szólt: 

- Igen, Uram, igazán minden szavadon elgondolkodom. A bűnbocsánatot illetően egykor azt a példabeszédet mondtad nekünk:  

„Azért jöttem, hogy e világra tüzet bocsássak! És bár már gerjedt volna!" 

Továbbá világos különbséget tettél a kijelentéssel:  

„Van egy keresztségem, hogy abban kereszteljek; és mely igen szorongattatom, míglen az elvégeztetik. Gondoljátok-e, hogy azért jöttem, hogy békességet adjak e földön? Nem; mondom nektek; sőt inkább meghasonlást! Mert mostantól fogva öten lesznek egy házban, három kettő ellen és kettő három ellen." 

A te igéd ugyanis: 

„Azért jöttem, hogy tüzet bocsássak e földre; mennyire kívánom, hogy már meggyulladt volna"

, azt jelenti: elhoztad a világra a keresztség rejtélyét, és mennyire örülsz, hogy a lélek minden bűnét elégeti és a lelket megtisztítja! 

Ezután pedig újra világos különbséget tettél a következőkkel: 

Van egy keresztségem, hogy azzal kereszteljek; hogyan fogom kibírni, míg végre elvégeztetik? 

- Ez azt jelenti: nem maradsz a világban, míg a keresztségek befejeződnek és a tökéletes lelkek maguk is tisztítóan hatnak. 

Továbbá amit egykor mondtál nekünk:

 „Gondoljátok-e, hogy békességet hozni jöttem e földre? Nem; inkább hasadást! Mert mostantól fogva öten lesznek egy házban, három kettő ellen és kettő három ellen." 

Ez azt jelenti: elhoztad a világba a keresztség rejtélyét s ez a világ testeiben hasadást okoz, mert az ellenszellemet, a sorsot és a testet az egyik oldalra utasítja, a lelket és az erőt pedig a másik oldalra. Vagyis három kettő ellen, és kettő három ellen. 

Amikor Mária ezeket mondta, így szólt a Megváltó: 

- Kitűnő, Mária, te szellemmel telt [pneumatikus] és fénytiszta. Ez szavaim magyarázata. ( Pistis Sophia, 116. fejezet )

 

 "És Mária felelt, ezt mondván: 

- Uram, miképpen bocsátják meg a bűnöket a keresztelők?

 Azt hallottam tőled: 

Az emlékeztetők követik a lelket, amikor is minden elkövetett vétkének tanúi lesznek, hogy tanúskodhassanak ellene az ítéleteknél. 

Nos, Uram, a keresztelő rejtélyei eltörlik-e a megtorlás e szolgáinak kezében lévő bűnöket, hogy ezek elfelejtik azokat? 

Mondd meg hát, Uram, nekünk, mi módon lesznek a bűnök megbocsátva, mert pontosan tudni akarjuk. 

És a Megváltó felelt, így szólván Máriához: 

 - Kitűnően mondtad. Valóban a megtorlás szolgái [emlékeztetők] azok, akik minden bűnnek a tanúi; de az ítéletben maradnak, mialatt a lelkeket megragadják, és minden bűnös lelket, aki nem kapott rejtélyt, elítélnek; és az ilyen lelkeket visszatartják a káoszban, mialatt megbüntetik őket. 

És a megtorlás szolgái nem tudnak kilépni a káoszból, és a káosz fölötti rendekhez eljutni, hogy az azokról a területekről jövő lelkeket elítéljék. 

Mert tilos a rejtélyt kapott lelkekkel erőszakoskodni és a káoszba vinni őket, hogy a megtorlás szolgái elítélhessék őket. 

Hanem a megtorlás szolgái a bűnösök lelkeit ítélik el, és azokat tartják fel, akik nem kaptak olyan rejtélyeket, melyek kivezethetnék őket a káoszból. 

De nem áll hatalmukban olyan lelkeket elítélni, akik megkapták a rejtélyeket, mert ezek a szolgák nem tudnak kijutni az ő helyükről; s ha ki is jutnak, nem tudnak olyan lelkekhez közeledni, még kevésbé tudják azokat a káoszba vinni. 

Hallgassatok hát tovább, hogy megmondjam nektek az igazság igéjét, hogyan bocsátja meg a keresztelő rejtélye a bűnöket:  

Ha a lelkek vétkeznek, amíg még a világban vannak, akkor persze jönnek az [emlékeztető] szolgák, és tanúi lesznek minden bűnnek, amit a lélek elkövet, hogy nehogy kijusson a káosz területeiről, nehogy a káoszon kívüli ítélethez jusson. 

Az ellenzékszellem viszont tanúja lesz a lélek minden vétkének, hogy a káoszon kívül ítélhesse el. 

Nemcsak tanúja lesz a lélek bűneinek, hanem le is pecsételi azokat [a lélek minden bűnét], és ráerősíti a lélekre, hogy az ítélet archonjai felismerjék benne a bűnös lelket, s hogy az elkövetett bűnök mennyiségét lássák az ellenzékszellem által ráakasztott pecsétekről, hogy aszerint büntessék, így járnak el minden bűnös lélekkel. 

Aki pedig megkapja a keresztelő rejtélyét, annak ez hatalmas bölcs tűz lesz, mely elégeti a bűnöket, és rejtett módon bemegy a lélekbe és felemészt minden bűnt, amit az ellenszellem kötött rá. És amikor befejezte ezt a tisztogatást, akkor rejtetten bemegy a testbe, és kiűz onnan mindent, ami rejtetten az életére tört, és kiválasztja azt a test egyik oldalán. 

Mert a tisztító tűz elűzi az ellenszellemet és a sorsot, elválasztja az erőtől és a lélektől és összegyűjti a test egyik oldalán, úgy hogy az ellenszellemet, a sorsot és a testet az egyik résszé teszi, a lelket és az erőt a másik résszé. 

A keresztelő rejtélye pedig a kettő között marad, állandóan elválasztva őket, a lelket és az erőt állandóan tisztogatván, nehogy az anyag bemocskolja őket. 

Nos, Mária, így bocsátják meg a keresztelő rejtélyei a bűnöket és minden rossz tettet." ( Pistis Sophia, 115. fejezet )

 

Nézzünk egy "keresztelő formulát" a Nag Hammadi könyvtárból:

 

"Ez a tudás összefoglalásának teljessége, mely összefoglalást a mi Urunk Jézus Krisztus nyilvánította ki számunkra, a Monogenész (egyszülött, egyetlen gyermek). 

Ezek a biztos és szükséges tételek, ezért bennük kell élnünk. 

Ám ezek azok az első keresztelés .. Az első] keresztelés a bűnök Bocsánata [...] mondta nektek a [...]hoz a bűneitek a[...] mintájára a [...]nak Krisztusnak [...], mely egyenlő a] ő[benne]. Mivel [...] Jézusnak ]. 

Továbbá, az első keresztelés a bűnök bocsánata. 

Az igazaktól kapjuk, az örök életért, melynek (helye) a Jordán. 

Ám az a hely e világból való. Ezért elküldtek minket a világból az Eónba. Ami János megértését illeti, ő az Eón, miközben pedig ami a felfelé haladás értelmezését jelenti, az pedig a Kivonulásunk a világból az Eónba."  ( A teljes Nag Hammadi könyvtár, A keresztelésről - A, 46 )

 

"Az igazaktól kapjuk, az örök életért, (...) miközben pedig ami a felfelé haladás értelmezését jelenti, az pedig a Kivonulásunk a világból az Eónba."

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése