„Van egy keresztségem, hogy abban kereszteljek." I.
"Billon" - ok vagyunk mindannyian!
A római érmék 60% ellenszellemet tartalmaztak és csak 40% fényt..., a középkoriak már 95% ellenszellemet és csak 5% fényt.
Vajon a maiak milyen százalékkal készülnek?
Mindazonáltal a "keveredés" megszüntetése minden gnosztikus életcélja..., s ami vicces, ezt már olvashattuk, minden ezt a célt szolgálja, még a "vádló" is..., hisz ő is odafentre tartozik.
Az "ellenszellem" hazavezet, mert fentről származik, és ha már nincs mit keresnie a káoszban visszatér, - velünk együtt.
Ugyanígy az összes erő..., de a 3:2 arány figyelemre méltó ( de nem pontos ha a "numizmatikailag" nézzük )..., mind billon-ok vagyunk, ha nem így lenne , már nem lennénk itt.
Ezért megtisztelő a megszólítás:
Mi Isten karaktere kérdeztük korábban...( https://boatswain69.blogspot.com/2020/12/mi-isten-karaktere.html ), hát ez a két megszólítás kifejezi:
"Kedves Buddhák és Bodhiszattvák!"
"- Tanítványaim és társaim és testvéreim, a mindőtökben lévő szellem legyen továbbra is éber, és minden szót, amit még mondok nektek, fogjatok fel és értsetek meg; mert mostantól kezdve beszélek veletek a Kimondhatatlan minden Gnózisáról."
https://boatswain69.blogspot.com/2022/12/gnosztikus-irodalom-lxxix-xxxv-rejtely.html
Mert nem vagyunk még azok..., s azok vagyunk.
S hogy ez mennyire így van, s nincs így, Ő tudja csak igazán.
"Amikor a Megváltó ezeket mondta, így szólt a tanítványaihoz:
- Megértitek-e, hogyan beszélek veletek?
Újra Mária sietett elő, és így szólt:
- Igen, Uram, igazán minden szavadon elgondolkodom. A bűnbocsánatot illetően egykor azt a példabeszédet mondtad nekünk:
„Azért jöttem, hogy e világra tüzet bocsássak! És bár már gerjedt volna!"
Továbbá világos különbséget tettél a kijelentéssel:
„Van egy keresztségem, hogy abban kereszteljek; és mely igen szorongattatom, míglen az elvégeztetik. Gondoljátok-e, hogy azért jöttem, hogy békességet adjak e földön? Nem; mondom nektek; sőt inkább meghasonlást! Mert mostantól fogva öten lesznek egy házban, három kettő ellen és kettő három ellen."
A te igéd ugyanis:
„Azért jöttem, hogy tüzet bocsássak e földre; mennyire kívánom, hogy már meggyulladt volna"
, azt jelenti: elhoztad a világra a keresztség rejtélyét, és mennyire örülsz, hogy a lélek minden bűnét elégeti és a lelket megtisztítja!
Ezután pedig újra világos különbséget tettél a következőkkel:
Van egy keresztségem, hogy azzal kereszteljek; hogyan fogom kibírni, míg végre elvégeztetik?
- Ez azt jelenti: nem maradsz a világban, míg a keresztségek befejeződnek és a tökéletes lelkek maguk is tisztítóan hatnak.
Továbbá amit egykor mondtál nekünk:
„Gondoljátok-e, hogy békességet hozni jöttem e földre? Nem; inkább hasadást! Mert mostantól fogva öten lesznek egy házban, három kettő ellen és kettő három ellen."
Ez azt jelenti: elhoztad a világba a keresztség rejtélyét s ez a világ testeiben hasadást okoz, mert az ellenszellemet, a sorsot és a testet az egyik oldalra utasítja, a lelket és az erőt pedig a másik oldalra. Vagyis három kettő ellen, és kettő három ellen.
Amikor Mária ezeket mondta, így szólt a Megváltó:
- Kitűnő, Mária, te szellemmel telt [pneumatikus] és fénytiszta. Ez
szavaim magyarázata. ( Pistis Sophia, 116. fejezet )
"És Mária felelt, ezt mondván:
- Uram, miképpen bocsátják meg a bűnöket a keresztelők?
Azt hallottam tőled:
Az emlékeztetők követik a lelket, amikor is minden elkövetett vétkének tanúi lesznek, hogy tanúskodhassanak ellene az ítéleteknél.
Nos, Uram, a keresztelő rejtélyei eltörlik-e a megtorlás e szolgáinak kezében lévő bűnöket, hogy ezek elfelejtik azokat?
Mondd meg hát, Uram, nekünk, mi módon lesznek a bűnök megbocsátva, mert pontosan tudni akarjuk.
És a Megváltó felelt, így szólván Máriához:
- Kitűnően mondtad. Valóban a megtorlás szolgái [emlékeztetők] azok, akik minden bűnnek a tanúi; de az ítéletben maradnak, mialatt a lelkeket megragadják, és minden bűnös lelket, aki nem kapott rejtélyt, elítélnek; és az ilyen lelkeket visszatartják a káoszban, mialatt megbüntetik őket.
És a megtorlás szolgái nem tudnak kilépni a káoszból, és a káosz fölötti rendekhez eljutni, hogy az azokról a területekről jövő lelkeket elítéljék.
Mert tilos a rejtélyt kapott lelkekkel erőszakoskodni és a káoszba vinni őket, hogy a megtorlás szolgái elítélhessék őket.
Hanem a megtorlás szolgái a bűnösök lelkeit ítélik el, és azokat tartják fel, akik nem kaptak olyan rejtélyeket, melyek kivezethetnék őket a káoszból.
De nem áll hatalmukban olyan lelkeket elítélni, akik megkapták a rejtélyeket, mert ezek a szolgák nem tudnak kijutni az ő helyükről; s ha ki is jutnak, nem tudnak olyan lelkekhez közeledni, még kevésbé tudják azokat a káoszba vinni.
Hallgassatok hát tovább, hogy megmondjam nektek az igazság igéjét, hogyan bocsátja meg a keresztelő rejtélye a bűnöket:
Ha a lelkek vétkeznek, amíg még a világban vannak, akkor persze jönnek az [emlékeztető] szolgák, és tanúi lesznek minden bűnnek, amit a lélek elkövet, hogy nehogy kijusson a káosz területeiről, nehogy a káoszon kívüli ítélethez jusson.
Az ellenzékszellem viszont tanúja lesz a lélek minden vétkének, hogy a káoszon kívül ítélhesse el.
Nemcsak tanúja lesz a lélek bűneinek, hanem le is pecsételi azokat [a lélek minden bűnét], és ráerősíti a lélekre, hogy az ítélet archonjai felismerjék benne a bűnös lelket, s hogy az elkövetett bűnök mennyiségét lássák az ellenzékszellem által ráakasztott pecsétekről, hogy aszerint büntessék, így járnak el minden bűnös lélekkel.
Aki pedig megkapja a keresztelő rejtélyét, annak ez hatalmas bölcs tűz lesz, mely elégeti a bűnöket, és rejtett módon bemegy a lélekbe és felemészt minden bűnt, amit az ellenszellem kötött rá. És amikor befejezte ezt a tisztogatást, akkor rejtetten bemegy a testbe, és kiűz onnan mindent, ami rejtetten az életére tört, és kiválasztja azt a test egyik oldalán.
Mert a tisztító tűz elűzi az ellenszellemet és a sorsot, elválasztja az erőtől és a lélektől és összegyűjti a test egyik oldalán, úgy hogy az ellenszellemet, a sorsot és a testet az egyik résszé teszi, a lelket és az erőt a másik résszé.
A keresztelő rejtélye pedig a kettő között marad, állandóan elválasztva őket, a lelket és az erőt állandóan tisztogatván, nehogy az anyag bemocskolja őket.
Nos, Mária, így bocsátják meg a keresztelő rejtélyei a bűnöket és minden rossz tettet." ( Pistis Sophia, 115. fejezet )
Nézzünk egy "keresztelő formulát" a Nag Hammadi könyvtárból:
"Ez a tudás összefoglalásának teljessége, mely összefoglalást a mi Urunk Jézus Krisztus nyilvánította ki számunkra, a Monogenész (egyszülött, egyetlen gyermek).
Ezek a biztos és szükséges tételek, ezért bennük kell élnünk.
Ám ezek azok az első keresztelés .. Az első] keresztelés a bűnök Bocsánata [...] mondta nektek a [...]hoz a bűneitek a[...] mintájára a [...]nak Krisztusnak [...], mely egyenlő a] ő[benne]. Mivel [...] Jézusnak ].
Továbbá, az első keresztelés a bűnök bocsánata.
Az igazaktól kapjuk, az örök életért, melynek (helye) a Jordán.
Ám az a hely e világból való. Ezért elküldtek minket a világból az Eónba. Ami János megértését illeti, ő az Eón, miközben pedig ami a felfelé haladás értelmezését jelenti, az pedig a Kivonulásunk a világból az Eónba." ( A teljes Nag Hammadi könyvtár, A keresztelésről - A, 46 )
"Az igazaktól kapjuk, az örök életért, (...) miközben pedig ami a felfelé haladás értelmezését jelenti, az pedig a Kivonulásunk a világból az Eónba." |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése