Kiemelt bejegyzés

"Boldog vagyok, mert lemondtam a boldogságról." IX. ~ "fogalom leszel!" / ἀκάνθινον στέφανον

  "A szentek számára sem problémamentes életművük megvalósítása." ( Walter Nigg ) "Minél szentebbé válik egy ember, annál...

2023-01-06

Gnosztikus irodalom CV. / Jézus bölcsessége I. avagy Προλεγόμενα της Σοφίας Πίστη ~ A Megváltó felnevetett..."

 "A Világegyetem mögöttes valóságát és a tervet."

 

 

 Amikor kézbe vettem a "Jézus bölcsességét", azonnal a címe mellé írtam: "PS", azaz "Pistis Sophia", ugyanis olyan mintha annak rövid összefoglalója lenne.

Egyfajta "Előszó".

A kezdése is ugyanaz:


"A halálból való feltámadását követően a tizenkét tanítvány és a hét nő továbbra is követte
Őt, és elmentek Galileába a hegyre, melynek neve: "Jövendölés és öröm". Amikor összegyűltek és összezavarodva világegyetem alapjait alkotó valóságtól, és a tervtől, és a szent gondviseléstől, és az elöljárók hatalmától, és minden dolog kapcsán, melyet a Megváltó tett velük titokban, és a szent terv részeként megosztott, a Megváltó megjelent, - nem a korábbi formájában. hanem mint láthatatlan szellem. Az ő képe pedig hasonlított a fény hatalmas angyalára A hasonlatosságát azonban nem írhatom le. Egyetlen halandó sem képes elviselni, csak a tiszta, tökéletes test, az, amelyről ó tanított nekünk a hegyen, melynek neve: Az Olajfák Hegye", Galileában. És azt mondta: "Béke legyen veletek, az Én békémet adom nektek!". És ők valamennyien elcsodálkoztak és megrémültek. A Megváltó felnevetett és azt mondta nekik: Mire gondoltok? Zavarban vagytok? Mit kerestek?"


Fülöp mondta: A Világegyetem mögöttes valóságát és a tervet." ( A teljes Nag Hammadi gnosztikus könyvtár, Jézus bölcsessége, 264 ) 

Tremendum et fascinosum, Numinózus jelenség.

Volt humoruk az egykori gnosztikusoknak..., az értelem már csak ilyen.

"Béke legyen veletek, az Én békémet adom nektek!". 

És ők valamennyien elcsodálkoztak és megrémültek. 

A Megváltó felnevetett..."

Szeretem a gnosztikusok Jézusát; - valódi. Ahogyan a tanítványok is. ( Fülöp sem "hazudtolja meg magát"... )

 


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése