"A testet azonnal elhagyhatjuk, szenvedés nélkül?"
"Mária felelt, és így szólt:
- De Uram, nem azért hoztál-e rejtélyeket a világba, hogy az ember ne haljon meg a sorserők archonjai által rendelt halállal, kard által vagy vízben, kínzásokban és bántalmazásokban, törvényes büntetések folytán, vagy valami más rettenetes halállal?
Nem azért hoztál-e rejtélyeket a világba, hogy az ember ne a sorserők archonjai miatt a fentiek által haljon meg, hanem hirtelen, hogy ne kelljen annyit szenvednie?
Mert nagyon sokan üldöznek minket temiattad és a te neved miatt, úgy hogy ha kínoznak minket, a rejtélyt kimondjuk, és a testet azonnal elhagyhatjuk, szenvedés nélkül?
A Megváltó felelt, és így szólt tanítványainak:
- Erről korábban is beszéltem veletek; de hallgassátok még egyszer:
Nemcsak ti, hanem mindenki, aki a Kimondhatatlan Első Rejtélyének első rejtélyét, vagyis az első rejtélyt minden nézetével és tulajdonságával és állásával elvégzi, nem hagyja el a testét az elvégzése alatt, hanem miután a rejtélyt minden nézetével és tulajdonságával elvégzi, bárhol és bármikor felhívhatja, és akkor megmenekül attól, amit a sorserők archonjai rendeltek el számára.
És ebben az órában kijön az archonanyag testből, és lelke nagy fényáramlat lesz, úgy hogy felszáll, és áthatol az archonok minden területén és a világosság minden területén, míg el nem jut az ő birodalma helyeire.
Sem választ, sem indoklásokat nem ad sehol sem,
mert nincsenek rajta titkos jelek." ( Pistis Sophia, 109. fejezet )
Ha jól értem..., bármikor kiszállhatsz, de úgysem fogsz..; - megfordítva, ha elmehetsz, már végeztél.
Elég "fatalistán" hangzik, de egybevág Plutarkhosznak és Szókratésznek a "daimón"-ról szóló gondolataival.
"The Martyrdom of Saint Serapion" by Spanish Baroque artist Francisco de Zurbaran. (1628) |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése