Kiemelt bejegyzés

"Boldog vagyok, mert lemondtam a boldogságról." IX. ~ "fogalom leszel!" / ἀκάνθινον στέφανον

  "A szentek számára sem problémamentes életművük megvalósítása." ( Walter Nigg ) "Minél szentebbé válik egy ember, annál...

2023-01-05

Gnosztikus irodalom CI. / Πίστις Σοφία LX. ~ "és a világosságba vezeti őket."

 "(...) és a világosságba vezeti őket."

 

 

 "Mária felelt, azt mondván a Megváltónak: 

- Uram, mielőtt az archonok területére jöttél, és mielőtt leszálltai a világba, egyetlen lélek se ment be a világosságba?

A Megváltó felelt, azt mondván Máriának: 

- Bizony, bizony mondom nektek: mielőtt a világba jöttem, egyetlen lélek se ment be a világosságba. Most pedig, hogy eljöttem, megnyitottam a kapukat a világossághoz, és az utakat, amelyek oda vezetnek, feltártam. 

Aki a rejtélyekhez méltóan cselekszik, az megkapja ezeket és bemegy a világosságba. 

Mária folytatta, azt mondván: 

- Uram, azt hallottam ugyanis, hogy a próféták bementek a világosságba. 

És a Megváltó, folytatván, így szólt Máriához: 

- Bizony, bizony mondom neked: Egyetlen próféta sem ment be a világosságba, hanem az eonok archonjai beszéltek velük az eonokból és az eonok rejtélyét közölték velük. 

És amikor Én az eonok területéhez jöttem, visszafordítottam Éliást [Illést] és keresztelő János testébe küldtem. 

A többieket szintén tisztességes testekbe vittem vissza, amelyek megtalálják a világosságrejtélyeket, felmennek a magasba és öröklik a világosságbirodalmat. 

Ábrahámnak és Izsáknak és Jákobnak ellenben megbocsátottam minden bűnüket és rossz tettüket, az eonokban adtam oda nekik a világosság rejtélyeit, és Jabraóth és minden megtért archon területére helyeztem őket. 

És ha felmegyek a magasságba, és a világossághoz akarok menni, akkor az ő lelkeiket felviszem magammal a világossághoz. 

De bizony mondom neked Mária: nem fognak ők a világossághoz menni, mielőtt el nem vittem a világossághoz a te lelkedet és a te testvéreidét. 

A többi pátriárkát és igazat Ádám idejétől mostanig, akik az eonokban és az archonok minden rendjében vannak, amikor az eonok területére jöttem, a világosság Szüze által visszavitettem testekbe, tisztességesekbe, melyek mind megtalálják majd a fényrejtélyeket, bemennek a világosságba, és öröklik a világosságbirodalmat. 

Mária, felelvén, azt mondta: 

- Áldottak vagyunk mi az emberek között e dicsőségek miatt, amelyeket te megnyilvánítottál nekünk. 

A Megváltó így szólt Máriához és minden tanítványához: 

- Meg fogok nektek nyilvánítani minden dicsőséget a magasságról, a legbelsőbbtől a lekülsőbbekig, hogy tökéletesek legyetek minden ismeretben és minden bőségben és a legmagasabbakban és a legmélyebbekben. 

Mária folytatta, és így szólt a Megváltóhoz: 

- Uram, íme nyíltan, pontosan és világosan felismertük, hogy Te hoztad el a világosságbirodalom rejtélyeinek kulcsait, mely a lelkeknek megbocsátja a bűnöket, megtisztítja, ragyogó világossággá teszi és a világosságba vezeti őket."( Pistis Sophia 135. fejezet )

 

"(...) és a világosságba vezeti őket."


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése