Kiemelt bejegyzés

"Boldog vagyok, mert lemondtam a boldogságról." IX. ~ "fogalom leszel!" / ἀκάνθινον στέφανον

  "A szentek számára sem problémamentes életművük megvalósítása." ( Walter Nigg ) "Minél szentebbé válik egy ember, annál...

2023-01-31

Λογος / Gnosztikus irodalom CXVII. / A Mennydörgő, Tökéletes Tudat I. ~ Ἐν ἀρχῇ ἦν ὁ λόγος, καὶ ὁ λόγος ἦν πρὸς τὸν θεόν, καὶ θεὸς ἦν ὁ λόγος.

  "Ne legyetek tudatlanok rólam. Mivel én vagyok az első és az utolsó."

 

 

"A hatalomból születtem, és azokhoz jöttem, akik rólam elmélkednek, és azok között találtak meg engem, akik kutattak utánam.
 

Nézzetek rám, akik rólam elmélkedtek, és ti hallók, hallgassatok engem, ti, akik vártok rám, vegyetek magatokhoz.

És ne száműzzetek engem a pillantásotok elől, 

És ne emeljétek a hangotokat gyűlölködésre ellenem, sem a hallásotok. Ne legyetek tudatlanok rólam sehol és semmikor. Legyetek résen!


Ne legyetek tudatlanok rólam. Mivel én vagyok az első és az utolsó." ( A teljes Nag Hammadi gnosztikus könyvtár, A Mennydörgő, Tökéletes Tudat, 56 )


Ἐν ἀρχῇ ἦν ὁ λόγος, καὶ ὁ λόγος ἦν πρὸς τὸν θεόν, καὶ θεὸς ἦν ὁ λόγος.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése