Kiemelt bejegyzés

"Boldog vagyok, mert lemondtam a boldogságról." IX. ~ "fogalom leszel!" / ἀκάνθινον στέφανον

  "A szentek számára sem problémamentes életművük megvalósítása." ( Walter Nigg ) "Minél szentebbé válik egy ember, annál...

2023-01-07

Gnosztikus irodalom CIX. / Jézus bölcsessége V. avagy Προλεγόμενα της Σοφίας Πίστη ~ erősebben ragyogjatok a Fényben ezeknél."

 "Ráébredtem, hogy a csepp, melyet Szófia küldött, gyümölcsöt kell, hogy teremjen általam, és legyen tökéletes."

 

 

 "Máté szólt hozzá: "Uram, Megváltóm, miként lett az Ember kinyilatkoztatva?"


A tökéletes Megváltó mondta: "Azt szeretném, ha tudnád, hogy ő, aki a Világegyetem előtt megjelent végtelenségben, az Ön-Növelő, Ön-Felépítő Atya, teljes egészében eltelve a ragyogó és kimondhatatlan fénnyel; a kezdetben, amikor elhatározta, hogy a képét tekintélyes hatalmassággá teszi, (...)"
( Jézus bölcsessége, 267 )

 (...)


"Mindenki, aki a világra jön, hasonlóan egy fénycsepphez, az ő küldötte a Mindenható világába, azért, hogy vigyázza őket. 

És feledékenység béklyója megköti őt Szófia kívánságára, hogy az anyag legyen "kinyilatkoztatva" az egész világnak szegénységben, az ő (a Mindenható) önteltségére és vakságára vonatkozóan, és a tudatlanságára, ahogy nevezték őt.

 (...)


Ráébredtem, hogy a csepp, melyet Szófia küldött, gyümölcsöt kell, hogy teremjen általam, és legyen tökéletes, 

 (...) 

hiszen gyökereitek a végtelenben vannak.

(...)

 Tapossátok el a a rosszindulatukat." ( Jézus bölcsessége, 268 )

 

"Most pedig, mindazt, amit elmondtam nektek, azért mondtam nektek,
erősebben ragyogjatok a Fényben ezeknél."
( Jézus bölcsessége, 270 )

 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése