Kiemelt bejegyzés

"Boldog vagyok, mert lemondtam a boldogságról." IX. ~ "fogalom leszel!" / ἀκάνθινον στέφανον

  "A szentek számára sem problémamentes életművük megvalósítása." ( Walter Nigg ) "Minél szentebbé válik egy ember, annál...

2023-01-01

Gnosztikus irodalom LXXXI. / Πίστις Σοφία XXXVII. ~ És Én vagyok ők, és ők Én vagyok.

 εγω ειμι

 

 

"Mindezekről beszélni akarok tehát veletek a mindenség magyarázatánál, vagyis mindről, akit megemlítettem: akik keletkezőben vannak és akik ezután jönnek; és akik teremtenek [kisugároznak] és akik előjönnek; és akik kívül fölöttük vannak; és akiket beléjük ültettek, akik az Első Rejtély területét fogják elfoglalni; és akik a Kimondhatatlan térségében vannak. 

(...)

Egy ember ő a világban, de felülmúl minden zsarnokot, és mindegyik fölé kiemelkedik majd. 

Egy ember ő a világban, de felülmúl minden Urat, és mindegyik fölé kiemelkedik majd. 

Egy ember ő a világban, de felülmúl minden Istent, és mindegyik fölé kiemelkedik majd.

Egy ember ő a világban, de felülmúl minden csillagot, és mindegyik fölé kiemelkedik majd. 

Egy ember ő a világban, de felülmúl minden Tisztát, és mindegyik fölé kiemelkedik majd. 

Egy ember ő a világban, de felülmúl minden Háromszor-hatalmast, és mindegyik fölé kiemelkedik majd. 

Egy ember ő a világban, de felülmúl minden Ősatyát, és mindegyik fölé kiemelkedik majd. 

Egy ember ő a világban, de felülmúl minden Láthatatlant, és mindegyik fölé kiemelkedik majd. 

Egy ember ő a világban, de felülmúl minden nagy láthatatlan Ősatyát, és mindegyik fölé emelkedik majd. 

Egy ember ő a világban, de felülmúl minden Középsőt, és mindegyik fölé emelkedik majd. 

Egy ember ő a világban, de felülmúlja a fénykincs minden alkotását [kisugárzását], és mindegyik fölé kiemelkedik majd. 

Egy ember ő a világban, de felülmúl minden keveredést, és mindegyik fölé kiemelkedik majd. 

Egy ember ő a világban, de felülmúlja a fénylődés egész területét, és magasra kiemelkedik afölé. 

Egy ember ő a világban, de velem fog uralkodni az én birodalmamban. 

Egy ember ő a világban, de király a világosságban. 

Egy ember ő a világban, de nem ebből a világból való. 

És bizony mondom nektek: ez az ember Én vagyok, és Én vagyok ez az ember. 

A világ feloszlatásánál pedig, vagyis amikor a mindenség felszáll, és amikor a tökéletes lelkek száma együtt felszáll, s Én király vagyok az utolsó Segítő közepén, mialatt Én a világosság minden alkotásának királva vagyok, és a Hét Ámen királya, és király vagyok az Öt Fa fölött és a Három Amen és a Kilenc Őr fölött, és mivel király vagyok a gyermekek gyermeke, vagyis az Ikermegváltó fölött, ahogyan királya vagyok a tizenkét Megváltónak és az összes tökéletes léleknek, akik megkapják a világosság Rejtélyeit - akkor minden ember, aki a Kimondhatatlannak a Rejtélyeit megkapja, királytársam lesz, és jobbról és balról ül mellettem a birodalmamban. 

És bizony mondom nektek: 

Ezek az emberek Én vagyok, és Én vagyok ezek az emberek. Ezért is mondtam nektek egykor, hogy ülni fogtok a ti királyi széketeken a jobb kezem felől és a bal kezem felől, és velem fogtok uralkodni. Ezért nem riadtam vissza attól, hogy titeket testvéreimnek és társaimnak nevezzelek, mert királytársaim lesztek az Én birodalmamban. 

Ezt mondom nektek annak tudatában, hogy adni fogom nektek a Kimondhatatlan Rejtélyét, vagyis: 

Ez a Rejtély Én vagyok, és Én vagyok ez a Rejtély Ezért tehát nem csak ti fogtok Velem együtt uralkodni, hanem mindenki, aki megkapja a Kimondhatatlan Rejtélyét; mindaz királytársam lesz az én országomban. 

És Én vagyok ők, és ők Én vagyok. 

A trónom azonban fölöttük lesz. 

Mivel ti a világon minden emberért szenvedést tűrtök, amíg ki nem hirdettetek minden szót, amit mondok nektek; és a ti trónotokat hozzáteszik az enyémhez az Én birodalmamban. Ezért mondtam egykor nektek: Ahol Én leszek, ott lesz velem tizenkét szolgám is. 

Mária Magdaléna azonban, és János, a szűzies, felül kerül majd minden emberen, aki megkapta a Kimondhatatlannak Rejtélyeit. És jobb oldalamon és bal oldalamon lesznek. 

És Én vagyok ők, és ők Én vagyok. 

És mindenben egyenlők lesznek veletek, csak a trónjuk fogja a tiéteket felülmúlni, és az Én trónom az övékét múlja felül. 

És az emberek mindenben egyenlők lesznek majd veletek, csak a trónotok lesz őfölöttük, és az én trónom a tiétek fölött. 

És minden ember, aki a Kimondhatatlannak szavát megtalálja - bizony mondom nektek: azok az emberek, akik azt a szót ismerni fogják, felismerik majd minden szavam Gnózisát, amit mondtam nektek, a mélységről is meg a magasságról is, a hosszáról is meg a székéről is; egy szóval: felismerik mindazon szavak Gnózisát, amelveket mondtam nektek, és amelyeket még nem mondtam, de majd mondani fogok nektek helyről helyre és rendről rendre a mindenség magyarázatánál. 

És bizony mondom nektek: Tudni fogják, hogyan alapították a világot. 

És tudni fogják, milyen őskép [alapforma] szerint jöttek létre azok, akik a magasságból valók. 

És tudni fogják, hogy miért lett a mindenség." ( Pistis Sophia, 96. fejezet ) 

 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése