Kiemelt bejegyzés

"De máris vált a kép. Új mese szól a mikrofonból." ~ „Narcissus… hermafroditism… Bisexuality… Ah, interesting!"

"Isten is szeret. Ő is szenvedett. Ő is hosszú ideig várt a találkozásra." ( C. S Lewis, A nagy válás, 109 ) "De...

2023-01-03

Gnosztikus irodalom LXXXIV. / Πίστις Σοφία XLIV. / Hálaadó imádság II. ~ "Σοδόμων καὶ Γομόρρων"

  "Σοδόμων καὶ Γομόρρων" / És ő nem úgy cselekszik, ahogyan az a mennyek birodalmához méltó...

 

 

  "Amikor a Megváltó ezeket mondta, János sietett előre, és így szólt: 

 - Uram, ne neheztelj, ha megkérdezlek; mert mostantól kezdve kikérdezlek majd minden felől azzal kapcsolatban, hogy az emberiségnek hogyan hirdessük ki. Ha aztán én ennek a testvérnek egy rejtélyt adok a kezdő rejtélyekből, melyek az első, külső térben vannak, majd további rejtélyeket adok neki, és ő nem úgy cselekszik, ahogyan az a mennyek birodalmához méltó, akarod-e, hogy engedjük őt továbbmenni a második tér rejtélyeihez? 

Esetleg megnyerjük ennek a testvérnek a lelkét, ő megfordul, megbán és örökli a világosságbirodalmat. Szeretnéd-e, hogy továbbengedjük őt a második tér rejtélyeihez, vagy sem? 

És a Megváltó felelt, és azt mondta Jánosnak: 

- Ha olyan testvér az, aki nem színlel, hanem igazán vágyik Istenre, s ha már sokszor odaadtátok neki a kezdő rejtélyeket, ő pedig a sorserők kényszere miatt nem viselkedett a világosság rejtélyeihez méltón, akkor bocsássatok meg neki, engedjétek át, és adjátok oda neki a második tér első rejtélyét. Talán megnyeritek ennek a testvérnek a lelkét.  

Ha pedig nem viselkedett méltón a világosság rejtélyeivel szemben, mindenféle áthágásokat és bűnöket követett el, azután viszont megtért és komolyan megbánta, az egész világról lemondott, a világ minden bűnét abbahagyta, ti pedig biztosan tudjátok, hogy ő nem színlel, hanem igazán Istent kívánja, akkor újra forduljatok őhozzá, bocsássatok meg neki, engedjétek átmenni és adjátok meg neki az Első Rejtély második terének második rejtélyét. Talán így megnyeritek ennek a testvérnek a lelkét, és ő örökli a világosság országát. 

Ha pedig újra méltatlanul cselekedett a rejtélvekkel szemben, áthágásokat és mindenféle bűnt követett el, ezután pedig újra megtért, mélységes megbánással lemondott az egész világról és minden ebben lévő anvagról, abbahagyta a világ bűneit, úgy hogy igazán tudjátok, hogy nem tetteti magát, hanem valóban Istenre vágyik, akkor újra forduljatok őhozzá, bocsássatok meg neki, fogadjátok el a bűnbánatát, mivel az Első Rejtély irgalmas és megszán. Engedjétek ezt az embert tovább haladni, és adjátok meg neki egymás után a három rejtélyt az Első Rejtély második teréből. 

Ha ez az ember ettől a pillanattól kezdve áthágásokat követ el és sokszorosan vétkezik, akkor ne bocsássatok meg neki és ne fogadjátok el a bűnbánatát, mert tinálatok ő botrány és gonosztevő. 

 

( Ha jól értjük, a beavatásnak működnie kell, ha nem működik, nem az "eljárásban" van a hiba, hanem az "anyagban".

"Ha méltó rá az a ház, rászáll békétek, ha nem, békétek visszaszáll rátok. Ha valaki nem fogad be benneteket, sem nem hallgat szavatokra, hagyjátok ott a házát, sőt a várost is, és még a port is rázzátok le a lábatokról! Bizony mondom nektek: Szodoma és Gomorra földjének tűrhetőbb lesz a sorsa az ítélet napján, mint annak a városnak!" ( Mt 10, 13-15 )  

( καὶ ἐὰν μὲν ᾖ ἡ οἰκία ἀξία, ἐλθάτω ἡ εἰρήνη ὑμῶν ἐπ’ αὐτήν · ἐὰν δὲ μὴ ᾖ ἀξία, ἡ εἰρήνη ὑμῶν πρὸς ὑμᾶς ἐπιστραφήτω.

καὶ ὃς ἂν μὴ δέξηται ὑμᾶς μηδὲ ἀκούσῃ τοὺς λόγους ὑμῶν, ἐξερχόμενοι ἔξω τῆς οἰκίας ἢ τῆς πόλεως ἐκείνης ἐκτινάξατε τὸν κονιορτὸν τῶν ποδῶν ὑμῶν.
ἀμὴν λέγω ὑμῖν, ἀνεκτότερον ἔσται γῇ Σοδόμων καὶ Γομόρρων ἐν ἡμέρᾳ κρίσεως ἢ τῇ πόλει ἐκείνῃ. ))


Mert bizony mondom nektek: Ez a három rejtély tanúskodik az ő utolsó bűnbánatáról, s ha ez a bűnbánata nincsen meg már neki, akkor bizony mondom nektek, ez az emberlélek ettől a pillanattól kezdve nem vetődik vissza a magasabb világokhoz, hanem a sárkány lakásaiban lesz a külső sötétségben. 

Mert az ilyen emberek lelkeire vonatkozóan mondtam nektek egykor a példázatot: 

„Ha a te atyádfia vétkezik ellened, menj és dorgáld meg őt négyszemközt: ha hallgat rád, megnyerted a te atyádfiát. Ha pedig nem hallgat rád, végy magad mellé még egyet. Ha sem arra, sem terád nem hallgat, vidd a gyülekezet elé. Ha a gyülekezetre sem hallgat, akkor legyen előtted mint a pogány és bosszantó." 

Ez azt jelenti: ha az első rejtélyben nem használható, akkor adjátok neki a másodikat. 

Ha a másodikban sem használható, akkor adjátok neki mind a három rejtélyt, amelyek a közösségre [εκκλησια] vonatkoznak. 

Ha aztán a harmadik rejtélyben sem használható, akkor legyen ő botrány és gonosztevő. Az ige pedig, amit szintén mondtam, hogy „két vagy három tanú vallomásával erősíttessék meg minden szó", azt jelenti: A három rejtély tanúskodni fog az ő utolsó bűnbánatáról. És bizony mondom nektek, ha ez az ember megbán, akkor sem tud megbocsátani neki egyetlen rejtély sem, sem a bűnbánatát nem hallgatja meg és nem fogadja el egyetlen rejtély sem az Első Rejtély első rejtélye kivételével és a Kimondhatatlan rejtélye kivételével. Csakis azok fogadják el és bocsátják meg annak az embernek a bűnbánatát, mert ezek a rejtélyek igazán tele vannak kegyelemmel és irgalommal, és mindig készek megbocsátani. ( Pistis Sophia, 105. fejezet )

 

 

"Amikor a Megváltó ezeket mondta, János folytatta beszédét, és így szólt:  

- Uram, vegyük úgy, hogy van egy nagyon bűnös testvér, aki lemond az egész világról, ennek minden anyagáról, minden bűnéről és minden gondjáról, mi megvizsgáljuk őt és tudjuk, hogy nem rosszindulatú, hanem őszintén és igazán Istenre vágyik: és tudjuk, hogy méltó lett a második vagy harmadik tér rejtélyeire; szóval: akarod-e, hogy adjunk neki a második vagy a harmadik tér rejtélyeiből, mielőtt megkapta volna egyáltalán a fényörökség rejtélyeit? Szeretnéd-e, hogy odaadjuk neki, vagy sem? 

És a Megváltó válaszolt, és azt mondta Jánosnak a tanítványok körében: 

- Ha biztosan tudjátok, hogy ez az ember lemondott az egész világról, annak minden gondjáról, minden viszonyáról és minden bűnéről, s ha valóban tudjátok, hogy nem rosszakaratú és nem színlel, sem kíváncsiság nem hajtja a rejtélyek mibenlétének a megtudására, hanem igazán vágyik Istenre, akkor az ilyen elől ne rejtsétek el, hanem adjátok neki a második és harmadik tér rejtélyeit, s magatok vizsgáljátok meg, hogy melyik rejtélyekre méltó. 

És amire ránemesedett, azt adjátok neki és ne rejtegessétek előle; mert ha visszatartjátok tőle, akkor súlyos felelősséget és ítéletet vontok magatokra. 

Ha odaadjátok neki a második vagy a harmadik tér rejtélyeit, és ő vétkezik, majd újra megtér, akkor ismételjétek meg ezt másodszor is, egészen a harmadik ismétlésig. 

Ha azonban a harmadik után újra vétkezik, akkor ne adjatok neki tovább; mert ez a három rejtély tanúja lesz neki utolsó megbánásával kapcsolatban. 

És bizony mondom nektek, aki ennek az embernek újra ad rejtélyeket a második vagy harmadik térből, az nagy ítéletre érett. Inkább legyen az az ember szintén botrány és gonosztevő. 

És bizony mondom nektek: ennek az embernek a lelke ettől a pillanattól kezdve nem lesz visszavetve a világba, hanem a külső sötétség sárkánytorkában lesz a helye, a jajgatás és fogcsikorgatás helvén. És a világ feloszlatásánál az ő lelke megdermed az óriási hideg miatt és felemészti majd a rettenetes tűz, s így örökké létezés nélkül marad. 

Ha aztán még egyszer megfordul és lemond az egész világról, ennek minden gondjáról és bűnéről, kifogástalan életvitelt folytat és nagy bűnbánatban él, akkor sem fogadhatja el az ő bűnbánatát egyetlen rejtély sem, nem hallgathatja meg őt, hogy irgalmában elfogadja bűnbánatát és megbocsássa a bűneit, csakis az Első Rejtély rejtélye és a Kimondhatatlan rejtélye. 

Csak ezek fogadják el az ő bűnbánatát, és bocsátják meg a bűneit, mert ezek a rejtélyek igazán kegyelmesek és irgalmasak, és a bűnöket mindig megbocsátják."( Pistis Sophia, 106. fejezet )

 

Klasszikusnak  nevezhető pedagógiai probléma..:  

s amire ránemesedett, azt adjátok neki és ne rejtegessétek előle; mert ha visszatartjátok tőle, akkor súlyos felelősséget és ítéletet vontok magatokra."

Hogyan döntsük el, "mire nemesedett rá", azaz mi az amit már képes megérteni, befogadni, sőt életében alkalmazni?

Mert az "Isteni Kegyelmet" mely ingyenes és és létfontosságú, mert van szellem melyre létünk támaszkodik,  visszatartani, nyilvánvaló bűn volna. Ám hagyni a disznók sárba tiporják, vagy kérkedjenek vele..., következésképp méltatlanul használják, nyilván nem volna megengedett.

https://boatswain69.blogspot.com/2020/10/van-szellem-amire-letunk-tamaszkodik.html

https://boatswain69.blogspot.com/2020/10/ettol-kezdve-vilag-nem-fog-rajtad.html

 https://boatswain69.blogspot.com/2022/12/gnosztikus-irodalom-xxii-nag-hammadi.html

A "Pistis Sophia" jó tanácsot ad..., a tudás bizonyos szintjéig engedjétek be őket, ám ha nem látszik az meg rajtuk, ne vezessétek őket tovább, sőt, a szerzett tudás majd tanúskodik ellenük.

"Ha aztán a harmadik rejtélyben sem használható, akkor legyen ő botrány és gonosztevő. "

Remek szöveg. 

A "Hálaadó imádság" épp ezért könyörög:

"Van egy fohász, amit kérünk: legyünk megőrizve a tudásban. És egyetlen védelem az, amire vágyunk, hogy ne botoljunk meg ebben a fajta életben." ( Hálaadó imádság )

 S az utolsó utáni pillanatban is van remény...

"csakis az Első Rejtély rejtélye és a Kimondhatatlan rejtélye." - "Aki Én vagyok"..., mondja Jézus.

 

"(...) az igazi menyasszony, az Ecclesia, a vőlegényt éppen ragyogónak akarja látni maga fölött. Ő vőlegény igazságosságának alávetettje. ( Odo Casel, Az Egyház misztériuma, 85 )

 https://boatswain69.blogspot.com/2022/03/kotelessegtan-iv-lehete-az-hogy-valaki.html

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése