Kiemelt bejegyzés

"Boldog vagyok, mert lemondtam a boldogságról." IX. ~ "fogalom leszel!" / ἀκάνθινον στέφανον

  "A szentek számára sem problémamentes életművük megvalósítása." ( Walter Nigg ) "Minél szentebbé válik egy ember, annál...

2023-01-05

Gnosztikus irodalom XCVII. / Πίστις Σοφία LVI. ~ daimon 1. / én választottalak titeket

 "De szükséges ez még az igazaknak is, akik soha sem vétkeztek, hogy megtalálják a rejtélyeket."

 

 

 "Amikor pedig Jézus ezt mondta, Mária felelt, ezt mondván: 

 - Uram, ha az emberek elkezdenek keresni, és hazug tanokra találnak, honnan tudhatják meg, hogy a tanok tőled vannak-e, vagy sem? 

A Megváltó válaszolt Máriának: 

 - Egyszer azt mondtam nektek: 

Olyanok legyetek, mint az értelmes pénzváltók, a jót vegyétek, a rosszat dobjátok el!  

Mondjátok tehát mindenkinek, aki az Istenséget akarja keresni: 

Amikor napnyugatról felhő támad, azonnal azt mondjátok, záporeső jön; és úgy lesz. És amikor halljátok fújni a déli szelet, azt mondjátok: hőség lesz; és úgy lesz. 

Nos, mondjátok meg nekik: 

Ahogyan az égnek és a földnek ábrázatját megítélitek a szelekből, úgy fogjátok pontosan tudni, ha azok jönnek hozzátok és Istent hirdetnek nektek, hogy az ő szavuk egyezik-e vagy megfelel-e az enyémnek, amelyet két vagy három tanúskodással mondtam, hogy azoké egyezik-e a levegő és a menny és a fordulatok és a csillagok és a fények és az egész föld viszonyaival, mindennel, ami azon van, minden vizekkel is és amik azokban vannak.

( Mintha Heideggert olvasnánk..., "az igazság maga lép működésbe"... )

 Mondjátok meg nekik: 

Akik hozzátok jönnek, vegyétek fel azokat, mint hozzátartozókat, ha szavaik egyeznek és jól viszonyulnak mindannak tudományához, amit Én mondtam nektek. 

Ezt kell megmondanotok az embereknek, ha kihirdetitek nekik, hogy őrizkedjenek a tévtanoktól. 

Nos, a bűnösök miatt törtem magamat és jöttem a világba, hogy megmentsem őket. 

De szükséges ez még az igazaknak is, akik soha sem vétkeztek, hogy megtalálják a rejtélyeket, 

(...) 

Amikor a Megváltó ezeket mondta, Mária felelt, azt mondván: 

- Uram, kicsoda az a világon, aki egyáltalán nem vétkezett, aki igazságtalanságoktól mentes? Mert ha egyik helytelen cselekedettől mentes, akkor egy másiktól bizonyára nem eléggé mentes ahhoz, hogy megtalálja a rejtélyeket Jeu könyveiben. Mert én mondom: egyetlen ember se lehet teljesen bűnmentes a világon, mivel ha az egyiktől mentes, akkor valami másiknak a rabja. 

 A Megváltó, felelvén, azt mondta Máriának: 

- Én mondom nektek: találni fognak egyet ezer között, és kettőt tízezer között, aki véghezviszi az Első Rejtély rejtélyét. 

( Ahogy a Tamás evangélium fogalmaz:

"23. Jézus mondta: Kiválasztalak majd titeket, ezerből egyet és tízezerből kettőt. S egymagatokban fogtok ott állni." ( Tamás evangélium, Apokrifek, 301 ) https://boatswain69.blogspot.com/2022/11/gnosztikus-irodalom-xii-nag-hammadi.html )

Ezt megmagyarázom majd nektek, ha megnyilvánítottam nektek a mindenséget. 

Ezért törtem magamat tehát, és hoztam a rejtélyeket a világba: mert mind a bűnöknek vannak alávetve, és mindenkinek szüksége van a rejtélyek ajándékára." ( Pistsi Sophia, 134. fejezet )



 A Rejtélyek lényege, hogy rejtélyek is maradjanak, mi pedig kíváncsiságunktól vagy szenvedésünktől hajtva nyomukba eredjünk.., és egy váratlan pillanatban átléphessünk a "fénykapun".

Mind kiválasztottak vagyunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése