Kiemelt bejegyzés

"Boldog vagyok, mert lemondtam a boldogságról." IX. ~ "fogalom leszel!" / ἀκάνθινον στέφανον

  "A szentek számára sem problémamentes életművük megvalósítása." ( Walter Nigg ) "Minél szentebbé válik egy ember, annál...

2023-01-06

Gnosztikus irodalom CVI. / Jézus bölcsessége II. avagy Προλεγόμενα της Σοφίας Πίστη ~ .Ἐγώ εἰμι τὸ Ἄλφα καὶ τὸ Ὦ,

 Ἐγώ εἰμι τὸ Ἄλφα καὶ τὸ Ὦ, / "Ezért taníts minket az igazságra."

 

 
 Többes számmal folytatódik, de az "okos(-kodó)" Fülöpnek szól.

"A Megváltó azt mondta nekik: "Azt akarom, hogy tudjátok, minden ember a földön, egészen mostanáig, a Világegyetem alapjaiból születik; porból levén, miközben pedig kutat az Isten után, hogy ki ő és miként néz ki, addig nem találja meg őt. Az emberek legbölcsebbjei elmélkedtek a világ rendjéről és működéséről.

Elmélkedésük azonban nem érte el az igazságot. Tudniillik azt mondják, valamennyien a filozófusok, hogy a rendet háromféleképpen irányítják, (és) következésképpen, nem értenek egyet. Néhányan közülük azt mondják, a világ önmagát irányítja. Mások (szerint) a gondviselés az (ami irányítja). Mások (szerint) a sors. Ám ezek egyike sem. Megismételve, a három hang közül, akiket említettem, egyik sincs közel az igazsághoz, és (ezek a dolgok) emberektől származnak. Én azonban, aki a Végtelen fényből jöttem, itt vagyok mivel ismerem őt (a Fényt) - ezért beszélhetek nektek az igazság pontos természetéről. 

Mivel ami önmagától van, az a szennyezett élet; az önmagát hozza létre. A gondviselés nem rendelkezik önmagában bölcsességgel. A sors nem tud megkülönböztetni. Nektek azonban megadatott, hogy tudjátok; és aki érdemes a tudásra meg fogja (azt) kapni, aki azonban nem a tisztátalan egyesülés vetése által nemződött meg, hanem az Első révén, Aki Elküldetett; hiszen ő halhatatlan a halandó emberek között."

Máté azt mondta neki: "Uram, senki sem képes megtalálni az igazságot kivéve általad. Ezért taníts minket az igazságra."
( Jézus bölcsessége, 271 )

Fülöpnek kellett volna ezt kimondania..., de így is jó..., már az előző részben felesleges volt már az erre utaló kérdés is. 

Jogos volt a nevetés.

 "A megváltó  így szólt: "Ő-Aki-Van, kimondhatatlan. (...) aki az Első Fény. Mostantól kezdve, én vagyok a Hatalmas Megváltó." ( Jézus bölcsessége, 271 )

 

"Én vagyok az alfa és az ómega (a kezdet és a vég)” – mondja az Úr, az Isten, aki van, aki volt és aki eljő, a Mindenható." ( Jel 1,8 ) ( Ἐγώ εἰμι τὸ Ἄλφα καὶ τὸ Ὦ, λέγει κύριος, ὁ θεός, ...) - Leonardo da Vinci, Salvator Mundi


 "
Én vagyok az alfa és az ómega (a kezdet és a vég)” – mondja az Úr, az Isten, aki van, aki volt és aki eljő, a Mindenható." ( Jel 1,8 )

( Ἐγώ εἰμι τὸ Ἄλφα καὶ τὸ Ὦ, λέγει κύριος, ὁ θεός, ὁ ὢν καὶ ὁ ἦν καὶ ὁ ἐρχόμενος, ὁ παντοκράτωρ.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése