Kiemelt bejegyzés

"Boldog vagyok, mert lemondtam a boldogságról." IX. ~ "fogalom leszel!" / ἀκάνθινον στέφανον

  "A szentek számára sem problémamentes életművük megvalósítása." ( Walter Nigg ) "Minél szentebbé válik egy ember, annál...

2023-01-01

Gnosztikus irodalom LXXXII. / Πίστις Σοφία XXXVIII. ~ csak ha felismeri a Kimondhatatlan egyetlen igéjét

  Én vagyok a mindenség Gnózisa.

 

 

"Amikor a Megváltó ezeket mondta, előre sietett Mária Magdaléna, és így szólt: 

- Uram, ne neheztelj, ha mindent nyomatékosan és határozottan megkérdezek. Nos, Uram, a Kimondhatatlan Rejtélyének igéje másik ige-e, mint az egész ismeret igéje? 

A Megváltó felelt, és azt mondta: 

- Igen, a Kimondhatatlan Rejtélye másfajta, mint az egész ismeret igéje. 

És Mária újra így szólt a Megváltóhoz: 

- Uram, légy türelemmel irántam és ne haragudj, ha megkérdezlek, Uram: nem csak akkor leszünk-e képesek örökölni a világosságországot, ha valóban a Kimondhatatlan tökéletes igéjének Gnózisát ismerjük és aszerint élünk? 

A Megváltó felelt, és azt mondta Máriának: 

- De igen, mert aki a világosságország Rejtélyét megkapja, az addig a helyig megy és örököl, ameddig a Rejtélyeket kapta. De nem fogja ismerni a mindenség Gnózisát, hogy mindez miért keletkezett; csak ha felismeri a Kimondhatatlan egyetlen igéjét, amely a mindenség Gnózisa. És még egyszer, világos: Én vagyok a mindenség Gnózisa [ismerete]. És az ismeret egyetlen igéjét lehetetlen felismerni annak, aki nem kapja meg először a Kimondhatatlan Rejtélyét.(...)" ( Pistis Sophia, 97. fejezet )

 

 "Lám egynek sikerült"..., nem véletlenül.

"Nemhogy Istent, hanem magunkat is csupán Jézus Krisztus által ismerjük. Az életet és a halált csak Jézus Krisztus által ismerjük. Jézus Krisztus nélkül nem tudjuk, mi az életünk, mi a halálunk, mi az Isten, és mik vagyunk mi magunk. Így a Szentírás nélkül, amelynek egyetlen tárgya Jézus Krisztus, nem ismerünk semmit, és mind Isten, mind a magunk természetében csupán sötétséget és zűrzavart látunk." ( Pascal, Gondolatok, 548 )

https://boatswain69.blogspot.com/2022/06/a-megvaltas-uj-kezdet-x-eikon-avatarok.html


"Mi lettem volna, ha te nem vagy?
És mivé lennék nélküled?
Állnék árván, a félelem vad
szorongatása törne meg.
Azt se tudnám, hogy mit szeressek,
jövőm vak örvény lenne csak;
s ha bánata volna szivemnek,
ki osztaná meg gondomat?"
( Novalis, Lelki énekek, 1, 21 )

https://boatswain69.blogspot.com/2021/10/apokalipszis-v-iii2-krisztus-trombirta.html

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése