Kiemelt bejegyzés

"Boldog vagyok, mert lemondtam a boldogságról." IX. ~ "fogalom leszel!" / ἀκάνθινον στέφανον

  "A szentek számára sem problémamentes életművük megvalósítása." ( Walter Nigg ) "Minél szentebbé válik egy ember, annál...

2023-01-01

Gnosztikus irodalom LXXIX. / Πίστις Σοφία XL. ~ ἑβδομηκοντάκις ἑπτά

 Οὐ λέγω σοι ἕως ἑπτάκις ἀλλὰ ἕως ἑβδομηκοντάκις ἑπτά.

 

 

 

 "Akkor Péter odament hozzá és azt mondta neki: »Uram! Hányszor vétkezhet ellenem a testvérem, hányszor kell megbocsátanom neki? Talán hétszer?« Jézus azt felelte neki: »Nem azt mondom, hogy hétszer, hanem hogy hetvenszer hétszer." ( Mt 18, 21-22 )

( Τότε προσελθὼν αὐτῷ ὁ Πέτρος εἶπεν ⸃· Κύριε, ποσάκις ἁμαρτήσει εἰς ἐμὲ ὁ ἀδελφός μου καὶ ἀφήσω αὐτῷ; ἕως ἑπτάκις;

λέγει αὐτῷ ὁ Ἰησοῦς · Οὐ λέγω σοι ἕως ἑπτάκις ἀλλὰ ἕως ἑβδομηκοντάκις ἑπτά. )
 

 Teológián azt tanultuk..., a hetes szám halmozása tökéletességre utal. És 7×77 az sok. Megvárnak bennünket...


 "Amikor Jézus ezeket mondta tanítványainak, Mária Magdaléna lépett elő, és így szólt: 

 - Uram, hány világév a világosságnak egy éve? 

Jézus pedig felelt, és így szólt Máriához: 

- Egy világosságnap a világnak ezer éve, úgyhogy egy világosságév 365 000 világév. Én ezer világosságévet fogok azzal tölteni, hogy király vagyok az utolsó Segítő közepette, s királya vagyok a világosság minden teremtményének és az összes tökéletes léleknek, akik a világosság Rejtélyét megkapták. Ti pedig, tanítványaim és mindazok, akik megkapjátok majd a Kimondhatatlan Rejtélyét, velem maradtok a jobb kezem felől és a bal kezem felől, s királyok lesztek velem az Én birodalmamban. Azok meg, akik a Kimondhatatlan három Rejtélyét kapják, a ti királytársaitok lesznek veletek a világosságbirodalomban; de nem lesznek egyenlők veletek és azokkal, akik a Kimondhatatlan egyetlen Rejtélyét kapják, hanem mögöttetek maradnak, holott királyok." ( Pistis Sophia, 99. fejezet )

Ez is rengeteg.

 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése