Kiemelt bejegyzés

"Boldog vagyok, mert lemondtam a boldogságról." IX. ~ "fogalom leszel!" / ἀκάνθινον στέφανον

  "A szentek számára sem problémamentes életművük megvalósítása." ( Walter Nigg ) "Minél szentebbé válik egy ember, annál...

2023-01-05

Gnosztikus irodalom C. / Πίστις Σοφία LIX. ~ daimon 4. / minden, amit az őneki szánt, megtörténik vele

"Újjászületni és folytatni-befejezni a "kalandot"."

 

 

 

"Mária felelt, és azt mondta: 

- Az emberekkel, akik a világon vannak, mindennek meg kell-e történnie, amit a sorshatalom rendelt el számukra, akár jó az, akár rossz, bűn vagy halál vagy élet, szóval minden, amit a sorshatalom archonjai elhatároztak nekik? 

A Megváltó azt felelte Máriának: 

- Bizony mondom neked: 

Amit a sorshatalom bárkinek elrendelt, minden jó, vagy minden bűn, szóval minden, amit az őneki szánt, megtörténik vele. 

Ezért hoztam el tehát a rejtélyek kulcsait a mennyek birodalmából. Mert máskülönben a világon egyetlen élőlényt sem lehetne megmenteni. 

Mert rejtélyek nélkül senki se megy be a világosságbirodalomba, sem igaz ember, sem bűnös. Ezért hoztam tehát a rejtélyek kulcsait a világba, hogy a bűnösöket, akik énbennem hisznek és rám hallgatnak, megváltsam; hogy megszabadítsam őket a kötelékektől és pecsétektől, amelyek az eonok archonjaitól vannak, és a világosság rendjében lévő pecsétekhez és ruhákhoz kössem őket.

Hogy akit én a földön megváltok az archonok és eonok pecsétjeitől és kötelékeitől, az a magasságban is meg legyen váltva az eonok és archonok pecsétjeitől és kötelékeitől. És hogy aldt a földön összekötök a világosság rendjeinek pecsétjeivel és ruháival, az a világosságban is a világosságörökség rendjeihez legyen kötve. 

Most tehát: a bűnösök miatt törtem magamat, és őértük hoztam a rejtélyeket, hogy megváltsam őket az archonok eonjaitól, és a világosságörökséghez kössem őket; nemcsak a bűnösöket, hanem az igazakat is, mert odaadom nekik a rejtélyeket és ők felvétetnek a világosságba. 

Mert rejtélyek nélkül senkit sem lehet felvenni a világosságba. 

Ezért nem titkoltam el tehát, hanem nyíltan kihirdettem. És a bűnösöket nem különítettem el, hanem kihirdettem és minden embernek megmondtam, a bűnösöknek és a tisztességeseknek is, mert azt mondtam: 

Keressetek, és találtok. Zörgessetek, és megnyittatik néktek! Mert aki igazán keres, az mind talál, és a zörgetőnek megnyittatik. 

Mert minden embernek mondtam: Keressétek a világosságbirodalom rejtélyeit, melyek megtisztítanak és ragyogóvá tesznek benneteket és a világosságba vezetnek titeket! 

Ezért prófétált János énfelőlem, azt mondván: „Én ugyan vízzel keresztellek titeket megtérésre és a bűnöknek bocsánatjára. 

De aki utánam jő, erősebb nálamnál. 

Akinek szórólapát van az ő kezében, és megtisztítja az ő szérűjét. A polyvát megégeti olthatatlan tűzzel, az ő gabonáját azonban az ő csűrébe takarítja." 

A Jánosban lévő erő prófétált énrólam, tudván, hogy a világba elhozom a rejtélyeket, a bűnösök bűnét pedig, ha bennem hisznek és rám hallgatnak, lemosom, őket ragyogó világossággá teszem és a világosságba vezetem." ( Pistis Sophia, 133. fejezet )


 Hogy beszéltünk erről nem is olyan régen?

"S a választás is csak részben volt miénk... ( ~ Scientia media )


"Mert az emberéletnek csak egy vonala van. Ez a vonal választás eredménye. Mindig több lehetséges ág között kell választania. Folytonosan útelágazások elé kerülünk és sohasem mehetünk mindenikre, csak egyet követhetünk. mert nincsen többszörös életfonalunk. Egyetlen test, egyetlen eszmélés, egyetlen élet."
( Dienes Valéria, A másik élet iskolájában )

S ahogy Novalistól tanultuk, fordítva is igaz...végtelen test, végtelen eszmélés, végtelen élet.

S így szép ez.

(...)

Minden elágazásnál ott őrködik az Isteni akarat. Mindig van egy út, melyet a legjobban akar, és sok más út, melyet csak megenged, mert lemondott mindenhatóságáról az akaratszabadság javára. És most látom, hogy életemben hányszor választottam ezt az akaratot. Megtudom, mire voltam kiválasztva, és megtudom azt is, hogyan vállaltam a nekem szánt szerepeket. Hányszor esedeztem ki, hogy Isten szándékát vihessem teljesedésibe azzal a szabadsággal, mely nékem adatott.

 
Nézem életemnek cselekvő lüktetését. Addig nézem, míg teljesen át nem értékelteim Isten szemével. Mert erre megadatik nekem Isten szeme. Ez a pillantás éget. És odaégeti minden elhajlásom mellé, vagy helyébe az igazit, ami megtennivaló volt s amit én elutasítottam, melynek életét elvetettem. És mikor ezzel kész vagyok, mikor átjárattam az életemet, ezt a két Idővégtelenség közé ékelt földi valóságot, mikor a visszahozások emésztő vágya lelki megvalósulássá válik és telesugározza a jövendőt azzal a fénnyel, melyet a lélek testes állapotában nem tudtam előrevetíteni, akkor be van fejezve a tisztítótüzem és mint újszülött állok az Úr előtt, aki most átölel és befogad engem."
( Dienes Valéria, A másik élet iskolájában )

S újra kész vagyok, vagy valaki más..., Benne vagyunk..., ebben a viszonylatban az ilyen megkülönböztetések érvényüket vesztik..., újjászületni és folytatni-befejezni a "kalandot"." ( https://boatswain69.blogspot.com/2022/03/mit-tudsz-masik-eletrol-v-nezem.html )

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése