Kiemelt bejegyzés

"Boldog vagyok, mert lemondtam a boldogságról." IX. ~ "fogalom leszel!" / ἀκάνθινον στέφανον

  "A szentek számára sem problémamentes életművük megvalósítása." ( Walter Nigg ) "Minél szentebbé válik egy ember, annál...

2023-01-04

Gnosztikus irodalom XCIII. / Pál apostol imája ~ végezd el a fényrejtélyt 2.

  Hiszel-e abban, hogy minden Fény?

 

 

 A fényrejtély tehát a bizalomról szól.., nem a rejtélyt átvevőéről, de sokkal inkább az átadóéról.

"77. Jézus mondta: Én vagyok a fény, mely minden fölött van. Én vagyok a mindenség és a mindenség tőlem jött ki és hozzám tér vissza. Hasítsatok fát, én vagyok. Emeljétek meg a követ, ott találtok engem." ( Tamás evangélium, Apokrifek ) 

https://boatswain69.blogspot.com/2022/12/gnosztikus-irodalom-xvi-nag-hammadi.html?spref=tw


 Hiszel-e abban, hogy minden Fény?

"A te fényed, add nekem a Te kegyelmed! Szabadítóm, szabadíts meg engem, mivel a tied vagyok; az, aki tőled származik. Te vagy az én tudatom, hozz engem világra! Te vagy az én kincsesházam; nyílj meg számomra! Te vagy az én teljességem; vegyél magadhoz! Te vagy az (én) nyugalmam; add nekem a tökéletes dolgot, melyet nem lehet elragadni!
Segítségül fordulok hozzád, aki van, és aki volt, a minden névnél magasztosabb nevet viselő Jézus Krisztus által, az Urak Ura, a korszakok Királya; add nekem a te ajándékaid, melyeket nem sajnálsz, az Emberfia közvetítésével, a Szellem, az igazság Szent Szelleme által. Adj nekem felhatalmazást, amikor kérlek téged; adj gyógyítást a testemnek, amikor kérlek téged az Evangélista révén, és szabadítsd meg örökké lelkem fényét és a szellemem. És a Kegyelem Pleromájának Elsőszülöttje - nyilatkoztasd ki őt az értelmem számára! Add meg, amit egyetlen angyal szeme sem látott, és egyetlen arkón fül sem hallott; és ami soha nem hatolt be emberi szívbe, mely angyalivá vált és a szellemi Isten képére (alkották), amikor megformálták kezdetben, mivel hiszek és remélek. És helyezz engem a te szeretett, választott és áldott nagyságodba, az Elsőszülött, az Elsőnek-nemzett (mellé), és a házad csodálatos rejtekébe; mert tied a hatalom, és a dicsőség, és a dicséret, és a nagyság, mindörökkön örökké. Amen." ( A teljes Nag Hammadi könyvtár, Pál apostol imája, 290 )

2 megjegyzés:

  1. "Nyomoru ész, Ki fénynek hirdeted magad, Vezess, ha fény vagy, (...) Csak azt mondd meg, hogy mi vagyok, S miért vagyok? (Petőfi Sándor-Világosságot!)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. https://boatswain69.blogspot.com/2020/08/szeresd-koveket-mert-csak-ballagasi.html , de egyszer megérik, s akkor "bezárják a kaput".

      Törlés