Kiemelt bejegyzés

"De máris vált a kép. Új mese szól a mikrofonból." ~ „Narcissus… hermafroditism… Bisexuality… Ah, interesting!"

"Isten is szeret. Ő is szenvedett. Ő is hosszú ideig várt a találkozásra." ( C. S Lewis, A nagy válás, 109 ) "De...

2022-12-28

Gnosztikus irodalom LXXII. / Πίστις Σοφία XXVIII. ~ 23. könyörgés ( Márta ) és Himnusz ( Πίστις Σοφία )

 "Dicsérlek, az én helyemen, ahonnan kimentem."

 

 

 Jézus újra folytatta a beszédet, és azt mondta tanítványainak: 

 - Ezután ismét az történt, hogy PISTIS SOPHIA hozzám kiáltott, és mondta:

 „Ó, Világosságok Világossága, a tizenkét eonban hibát követtem el, és onnan leszálltam. Ezért mondtam a tizenkét esdeklő éneket, minden eonért egyet. Most pedig, ó, Világosságok Világossága, bocsásd meg a bűnömet; ez igen nagy, mert elhagytam a magasság területeit, és a káosz területeit választottam lakóhelyül!" Amikor PISTIS SOPHIA ezt mondta, folytatta, és kihirdette tizenharmadik bűnbánó énekét: 

 1. Hallgass meg, amikor dicsérő himnuszt éneklek neked, ó Világosságok Világossága! Hallgass meg, amikor a tizenharmadik eon jobb belátását mondom, azét a helyét, ahonnan lementem, hogy teljesüljön a tizenharmadik eon tizenharmadik megbánása, az eoné, melynek szabályát megsértettem, s amelyből lementem! 

2. Ezért, ó, Világosságok Világossága, hallgass meg, amikor téged a tizenharmadik eonban dicsérlek, az én helyemen, ahonnan kimentem. 

3. Ments meg, a te nagy Rejtélyedben, és bocsásd meg szabálysértésemet a te türelmességed szerint! 

4. Add meg nekem a keresztelőt, bocsásd meg vétkeimet és tisztíts meg bűnömtől! 

5. Az én bűnöm az oroszlánfejű erő, mely soha sem marad rejtve előtted; mert miatta mentem le. 

6. A Láthatatlanok közül, akiknek helyein tartózkodtam, egyedül én követtem el a szabálysértést és szálltam le a káoszhoz. Teérted követtem el a szabálysértést, hogy a te parancsod teljesüljön.

Ezt mondta tehát a PISTIS SOPHIA. 

 

Akit szelleme az ő szavainak megértésére ösztönöz, az most lépjen elő, és magyarázza meg az ő gondolatát. 

És Márta lépett elő, és mondta: 

- Uram, szellemem arra unszol, hogy hirdessem ki PISTIS SOPHIA bűnbánatának megoldását. Ennek megfelelően prófétált a te erőd Dávid által az 51. zsoltárban, azt mondván: 

1. Könyörülj rajtam, én Istenem, a te kegyelmességed szerint; irgalmasságod sokasága szerint töröld el az én bűnömet! 

2. Egészen moss ki engemet az én vétkemből! 

3. Mert ismerem az én vétkeimet, és az én vétkem szüntelen előttem van. 

4. Hogy igaz légy beszédedben, és tiszta az ítéletedben. Ez tehát a szavak megoldása, amelyeket PISTIS SOPHIA mondott. 

Jézus így szólt hozzá: - Nagyon helyes, Márta, áldott vagy! ( Pistis Sophia, 57. fejezet )

 

Elérkeztünk már korábban megígért problémánkhoz..., mi történt a Pequod fedélzetén?

„A kitűzött célomhoz vivő úton vassínek vannak lefektetve, s a lelkem kerékvájata ezeken rohan. Feneketlen szakadék fölött, hegyek hasadékos szívén át, zuhatagok medre alatt, tévedhetetlenül dübörgök előre. Nincs akadály, nincs egyetlen hajlat sem vaspályám útján!” ( Herman Melville )

 https://boatswain69.blogspot.com/2022/08/natura-mirante-viii-numinozum-ii-istent.html

https://boatswain69.blogspot.com/2020/10/ez-gyogyito-tudas.html

https://boatswain69.blogspot.com/2022/11/edes-ritmussal-vigan-szall-lelek.html

https://boatswain69.blogspot.com/2022/11/az-alvilag-homalyaban-mindegyik_20.html

https://boatswain69.blogspot.com/2022/10/xvii-ebed-jahwe-ii-megvaltas-uj-kezdet.html

https://boatswain69.blogspot.com/2022/11/jesus-is-my-iii.html

 

"Nem olyan jámbor jó ember, (...) hanem káromkodó jó ember. (...) Jobb hajózni egy borús kedvű jó kapitánnyal, mint egy nevető rosszal." ( Herman Melville, Moby Dick, Ötödik fejezet, 58 )


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése