Kiemelt bejegyzés

"De máris vált a kép. Új mese szól a mikrofonból." ~ „Narcissus… hermafroditism… Bisexuality… Ah, interesting!"

"Isten is szeret. Ő is szenvedett. Ő is hosszú ideig várt a találkozásra." ( C. S Lewis, A nagy válás, 109 ) "De...

2022-12-24

Gnosztikus irodalom LI. / Πίστις Σοφία VIII. / "ebed jahwe" ( עֶבֶד יהוה‎ )" VII. ~ 3. könyörgés ( Mária ~ A te szellemed, mely velem van, felébresztett engem. )

 "Uram, ez PISTIS SOPHIA megbánása Rejtélyének megoldása."

 

 

 "Ezek után azt mondta Jézus a tanítványainak: 

- Ezt a magasztalást mondta PISTIS SOPHIA első esdeklése alkalmából, amikor bűnét megbánta, és mindent megmondott, ami történt vele. Nos, akinek van füle, az hallja. 

Mária lépett elő újra, és így szólt: 

- Uram, az én világosságban-lakómnak vannak fülei, és hallok az én világosságerőmmel. A te szellemed, mely velem van, felébresztett engem. Engedj felszólalni PlSTIS SOPHIA bűne megbánásával kapcsolatban. 

A te világosságerőd erről prófétált egykor Dávid által a 69. zsoltárban: 

1. Szabadíts meg engemet, ó Isten, mert a vizek a lelkemig hatottak! 

2. Az Abisszusz mély sarába estem be, hol meg nem állhatok; feneketlen tengerbe jutottam, és az áradat elborít engem. 

3. Elfáradtam a kiáltásban, kiszáradt a torkom. Szemeim elbágyadtak, várván Istenemet. 

4. Többen vannak fejem hajszálainál, akik ok nélkül gyűlölnek engem, hatalmasak a vesztemre törők, akik ellenségeim alaptalanul. Amit nem ragadtam el, azt követelik tőlem. 

5. Ó, Isten, te tudod az én balgatagságomat, és az én bűneim nyilván vannak előtted. 

6. Ne szégyenüljenek meg miattam, akik tebenned remélnek, Uram, erőknek Ura! Ne pironkodjanak miattam, akik téged keresnek, ó Uram, Izraelnek Istene, erők Istene! 

7. Mert teéretted viselek gyalázatot, és borítja pironság az én orcámat. 

8. Atyámfiai előtt idegenné lettem, és anyám fiai előtt jövevénnyé. 

9. Mivel a te házadhoz való féltő szeretet emészt engem, a te gyalázóidnak gyalázásai hullanak reám. 

10. Böjtöléssel gyötörtem a lelkemet, s az is gyalázatomra vált. 

11. Gyászruhát öltöttem, és kigúnyoltak engem. 

12. A kapuban ülők rólam fecsegnek, és a borozók rólam énekelnek. 

13. Lelkemmel pedig hozzád imádkozom, ó, Uram; jókedvednek idején a te kegyelmednek sokaságához képest hallgass meg engem a te megszabadító hűségeddel! 

14. Ments ki engem az iszapból, hogy el ne süllyedjek; hadd szabaduljak meg gyűlölőimtől és a feneketlen vizekből! 

15. Hogy el ne borítson a vizek árja, és el ne nyeljen az örvény, és a veremnek szája be ne záruljon fölöttem! 

16. Hallgass meg engem, Uram, mert balzsam a te kegyelmességed! A te irgalmasságodnak sokasága szerint tekints reám! 

17. És ne rejtsd el orcádat a te szolgádtól, mert szorong az én lelkem! 

18. Siess, hallgass meg engem, őrizd meg az én lelkemet, és váltsd meg azt! 

19. Az én ellenségeimért szabadíts meg engem; te tudod, az én gyalázatomat, szégyenemet és pirulásomat. Jól ismered minden szorongatómat. 

20. A gyalázat megtörte a szívemet. Vártam a részvétre, de hiába; vigasztalókra, de nem találtam. 

21. Sőt ételemben mérget adtak nekem, és szomjúságomban ecettel itattak. 

22. Legyen az ő asztaluk előttük csapdájuk, megtorlás és bosszúságuk. 

23. Tedd az ő derekukat mindenkorra roskataggá! 

24. Ontsd ki a te haragodat reájuk, és a te haragodnak búsulása érje utol őket! 

25. Legyen az ő palotájuk puszta, és az ő hajlékukban ne legyen lakó! 

26. Mert akit te megvertél, azt üldözik, és a tőled sújtottak fájdalmát szólják meg. 

27. Álnokságra álnokságot halmoznak; szedd össze bűneiket, és a te igazságodra ne jussanak el! 

28. Töröltessenek ki az élők könyvéből, és az igazak közé ne írassanak! 

29. Én pedig nyomorult és szenvedő vagyok. A te üdvösséged, ó, Isten, óvjon meg engem! 

30. Dicsérem az Istennek nevét énekkel, és magasztalom hálaadással. 

31. És ez kedvesebb lesz az Úr előtt a vidáman ugráló fiatal bikánál. 

32. Látják ezt majd a nyomorúságban lévők és örülnek. Keressétek Istent, hogy a ti lelketek megelevenedjék! 

33. Mert meghallgatja az Úr a szegényeket, és a foglyokat nem veti meg. 

34. Dicsérjék őt az egek és a föld, a tengerek és ami csak mozog azokban! 

35. Mert megmenti Isten a Siont, és megépíti Júdának városait, hogy ott lakozzanak és örököljék! 

36. És az ő szolgáinak ivadékai öröklik azt, és abban laknak majd, akik szeretik az ő nevét.

Miután Mária a tanítványok körében ezeket mondta Jézusnak, így szólt: 

- Uram, ez PISTIS SOPHIA megbánása Rejtélyének megoldása. 

Amikor Jézus ezt hallotta Máriától, így szólt: 

- Nagyon jó, Mária! Bőségesen áldott vagy te, te vagy a mindenben boldog teljesség, akit minden nemzetség boldognak fog mondani." ( Pistis Sophia, 33-34 )

 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése