Kiemelt bejegyzés

"De máris vált a kép. Új mese szól a mikrofonból." ~ „Narcissus… hermafroditism… Bisexuality… Ah, interesting!"

"Isten is szeret. Ő is szenvedett. Ő is hosszú ideig várt a találkozásra." ( C. S Lewis, A nagy válás, 109 ) "De...

2022-12-27

Gnosztikus irodalom LXI. / Πίστις Σοφία XVIII. ~ 13-14. könyörgés ( Πίστις Σοφία - Tamás / - Uram, józan vagyok, nagyon józan, értelmem szabadon van énbennem )

 "És bolondnak tartottak engem, mert benned hittem, ó, Világosság."

 σου ἐν ὅλῃ τῇ καρδίᾳ σου καὶ ἐν ὅλῃ τῇ ψυχῇ σου καὶ ἐν ὅλῃ τῇ διανοίᾳ σου ·

 

  

Jézus újra folytatta a beszédet, és így szólt: 

- Amikor PISTIS SOPHIA hatodik énekével esdekelt hibái megbocsátásáért, újra a magasság felé fordult, látni akarván, hogy bűnei megbocsáttatnak-e, és felvezetik-e őt a káoszból. Az Első Rejtély parancsa azonban még nem engedte meg bűnei megbocsátását, és nem volt szabad őt felvezetni a káoszból. Amikor a magasság felé fordult, látni akarván, hogy elfogadtatik-e a megbánása, azt látta, hogy a tizenkét eon minden archonja gúnyolja őt, kárörvendeztek, hogy PISTIS SOPHIA bűnbánatát nem fogadták el. Erre nagyon elszomorodott, s a mennyekhez kiáltott hetedik esdekléssel, ezt mondván: 

1. Ó, Világosság, hozzád emeltem fel az én erőmet, én világosságom! 

2. Benned bízom. Ne hagyj megcsúfolni engem, és ne tűrd az engem gyűlölő tizenkét eon archonjainak kárörömét! 

3. Mert aki benned bízik, az nem szégyenül meg. Akik elrabolták az erőmet, maradjanak a sötétségben, és ne legyen hasznuk az erőből, hanem vétessék el tőlük. 

4. Ó, Világosság, mutasd meg nekem a te utaidat, és azokon megmenekülök! Mutasd meg a te pályáidat, hogy kiszabaduljak a káoszból! 

5. Vezess a te világosságodban, és tudasd velem, ó, Uram, hogy a megmentőm vagy! Benned fogok bízni mindig is. 

6. Ügyelj a megmentésemre, ó, Világosság; mert a te irgalmad örök. 

7. Ne ródd fel nekem, ó, Világosság, a hibámat, melyet kezdettől fogva tudatlanságban követtem el! De szabadíts meg a te nagy bűnbocsánatrejtélyed által a te jóságodért, ó, Világosság! 

8. Mert jóságos és igazságos a Világosság. Ezért meg fogja adni nekem az én utamat, amelyen megmenekülök a bűneimtől. 

9. Erőim előtt pedig, melyek az Authádész anvagi teremtményeitől való félelemben megcsappantak, a parancs szerint a világosság fog világítani. És erőimet, melyeket az irgalmatlanság elfogyasztott, az ő Gnózisára fogja megtanítani. 

10. Mert a világosság minden ismerete megmenekülés és Rejtély mindazok számára, akik az ő örökségének és Rejtélyeinek területeire törekszenek. 

11. A te neved Rejtélye kedvéért, ó, Világosság, bocsásd meg súlyos kihágásomat! 

12. Aki a világosságban bízik, annak azt a Rejtélyt adja, amelyik neki tetszik, 

13. és az ő lelke a világosság helyein fog lakozni. És az ő ereje a világosságkincset örökli. 

14. A világosság mindenkinek erőt ád, aki hisz őbenne. Az ő Rejtélyének nevét azoknak ajándékozzák, akik abban bíznak. És megmutatja azoknak a világosságkincs helyének örökségét. 

15. Mindenkor hittem a világosságban. Meg fogja szabadítani lábaimat a sötétség béklyóitól. 

16. Őrizz meg, ó, Világosság, és ments meg, mert a káoszban elvették tőlem a nevemet! 

17. Minden teremtmény miatt a kínom és szükségem számos lett. Válts meg a bűnömtől és ebből a sötétségből! 

18. Lásd meg a szenvedésemet és szükségemet, és bocsásd meg a vétkemet. 

19. Nézd, mennyire gyűlöltek engem irigységből a tizenkét eon archonjai. 

20. Oltalmazd az erőmet, és ments meg! Ne hagyj ebben a sötétségben, mert rád vártam! 

21. És bolondnak tartottak engem, mert benned hittem, ó, Világosság. 

22. Ezért, ó, Világosság, mentsd meg az erőimet Authádész alkotásaitól, melyek szorongatnak engem! 

- Nos, akinek az értelme világos, az legyen józan. 

Amikor Jézus ezt mondta tanítványainak, Tamás lépett elő, és így szólt: 

- Uram, józan vagyok, nagyon józan, értelmem szabadon van énbennem, és ujjongok, hogy ezeket megjelentetted nekünk. Eddig előre engedtem a testvéreimet, nehogy megharagítsam őket; mert mindegyiket magam elé engedem, hogy megadja PISTIS SOPHIA esdeklésének magyarázatát. Most tehát, Uram, PISTIS SOPHIA hetedik megbánásának magyarázatával kapcsolatban: világosságerőd egykor Dávid próféta által beszélt a 25. zsoltárban: 

1. Hozzád emelem, Uram, a lelkemet! 

2. Benned bízom, ne szégyenüljek meg; ne örüljenek rajtam ellenségeim. 

3. Senki sem szégyenül meg, aki téged vár; szégyenüljenek meg, akik ok nélkül vétkeznek. 

4. Útjaidat, Uram, ismertesd meg velem, ösvényeidre taníts meg engem! 

5. Vezess engem a te igazságodban és taníts engem, mert te vagy az én szabadító Istenem, mindennap várlak téged! 

6. Emlékezzél meg, Uram, az irgalmasságodról és kegyelmedről, mert azok öröktől fogva vannak! 

7. Ifjúságomnak vétkeiről és tudatlanságban elkövetett bűneimről ne emlékezzél meg; kegyelmed szerint emlékezzél meg rólam, a te jóvoltodért, Uram! 

8. Jó és igaz az Úr, azért útbaigazítja a vétkezőket. 

9. Igazságban járatja a szelídeket, és az ő útjaira tanítja meg az alázatosokat. 

10. Az Úrnak minden útja kegyelem és hűség azoknak, akik szövetségét és bizonyságait megtartják. 

11. A te nevedért, Uram, bocsásd meg bűnömet, mert sok az. 

12. Kicsoda az, aki féli az Urat? Annak törvényt ad az útra, amelyet választott. 

13. Annak lelke megmarad a jóban, és magzatja örökli a földet. 

14. Az Úr erőssége az őt félőknek. Feltárja nevét az őt tisztelőknek, és szövetségére oktatja őket. 

15. Szemeim mindenkor az Úrra néznek, mert ő húzza ki lábamat a csapdából. 

16. Tekints reám és könyörülj rajtam, mert árva és szegény vagyok! 

17. Eláradtak szívemnek szorongásai, nyomorúságaimból szabadíts meg engem! 

18. Lásd meg szegénységemet és gyötrelmemet; bocsásd meg minden bűnömet! 

19. Lásd meg ellenségeimet, mert megsokasodtak és igazságtalan gyűlölséggel gyűlölnek engem! 

20. Őrizd meg lelkemet és szabadíts meg engem. Ne szégyenüljek meg, hogy benned bíztam! 

21. Az ártatlanok és becsületesek hozzám szegődtek, mert téged várlak, ó, Uram. 

22. Mentsd ki, Isten, Izraelt minden bajából! Amikor Jézus ezeket hallotta Tamástól, azt mondta neki: 

- Kitűnő, Tamás. Ez PISTIS SOPHIA hetedik esdeklésének magyarázata. Bizony, bizony mondom nektek: a föld minden nemzetsége boldognak mond majd titeket, hogy én megnyilvánítottam nektek ezeket; hogy kaptatok az én szellememből, és a pneumában [a szellemi lélegzetben] megismerők lettetek, mivel megértitek, amit mondok. Megteltelek majd titeket a szellem egész világosságával és egész erejével, hogy mostantól kezdve mindent megértsetek, amit mondanak nektek és amit látni fogtok. Még egy kis idő, és beszélni fogok veletek a menny minden dolgáról, kívülről bentig és bentről kintig." ( Pistis Sophia, 46. fejezet )

 

σου ἐν ὅλῃ τῇ καρδίᾳ σου καὶ ἐν ὅλῃ τῇ ψυχῇ σου καὶ ἐν ὅλῃ τῇ διανοίᾳ σου ·


 Ez a rész akár állandó "kiemelt bejegyzés" lehetne..., minden fontos dolog benne van.

 

"Jézus ezt felelte: „Szeresd Uradat, Istenedet teljes szívedből, teljes lelkedből és teljes elmédből."  ( Mt 22,27 )

( ὁ δὲ ἔφη αὐτῷ · Ἀγαπήσεις κύριον τὸν θεόν σου ἐν ὅλῃ τῇ καρδίᾳ σου καὶ ἐν ὅλῃ τῇ ψυχῇ σου καὶ ἐν ὅλῃ τῇ διανοίᾳ σου · )


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése