Kiemelt bejegyzés

Néha zseniálisak vagyunk... / "azt hiszem, jó tengerész voltam." / "Amit teszel, reménytelen, jó:..."

  "Hétszer vonultam háborúban, semmilyen parancsot ne tagadtam meg, nem harcoltam hitványabbul másnál. Vezér soha sem látta , hogy hi...

2022-12-31

Gnosztikus irodalom LXXVIII. / Πίστις Σοφία XXIV. ~ a Rejtély tudja / aki én vagyok

 És akkor egy kereszt alakú akadályba ütközött... II.

 

 

 Amikor Jézus ezeket mondta tanítványainak, azok nagyon megörültek. Ő pedig folytatta beszédét, és így szólt: 

- Hallgassatok tovább, tanítványaim, hogy a Kimondhatatlan Rejtélyét alaposan megismertessem veletek: 

A Kimondhatatlannak Rejtélye tudja, hogy miért keletkezett az irgalmatlanság, és miért keletkezett az irgalom. És ez a Rejtély tudja, hogy miért keletkezett a pusztulás és miért az örök örökkévalóság.  

Tudja, hogy miért keletkeztek a hüllők, és miért lesznek megsemmisítve.

Tudja, hogy miért keletkeztek a vadállatok, és miért lesznek megsemmisítve. 

Tudja, hogy miért keletkezett a barom [jószág], és miért keletkeztek a madarak. 

Tudja, hogy miért keletkeztek a hegyek, és hogyan keletkeztek bennük a drágakövek. 

Tudja, hogy miért keletkezett az arany anyaga, és miért keletkezett az ezüst anyaga. 

Tudja, hogy miért keletkezett a réz anyaga és miért a vas és a kő anyaga. 

És ez a Rejtély tudja, hogy miért keletkezett az ólom anyaga. 

Tudja, hogy miért keletkezett az üveg anyaga, és miért keletkezett a faggyú anyaga. 

Tudja, hogy miért keletkezett a növényvilág, és miért keletkezett minden anyag. 

Tudja, hogy miért keletkeztek a föld vizei és minden benne lévők, és miért keletkezett maga a föld is. 

És ez a Rejtély tudja, hogy miért keletkeztek a tengerek és a vizek, és miért keletkeztek a tengeri állatok. 

És ez a Rejtély tudja, hogy miért keletkezett a világ anyaga, és miért lesz ez a világ maradéktalanul megsemmisítve." ( Pistis Sophia, 92. fejezet )

 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése