"Bocsáss meg!"
Ha az Igazság evangéliuma a "működés", Tamás evangélium a "tankönyv" míg a Fülöp evangélium a "tanári kézikönyv"..., a Pistis Sophia ( Πίστις Σοφία ) a szertartáskönyv papoknak...
Mi nagyobb rejtély Mária Magdolnáénál?
"Amikor Jézus ezeket mondta tanítványainak, előlépett Mária, az ékesen szóló és áldott, s Jézus lábai elé borulva így szólt:
- Uram, légy türelemmel irántam és engedd, hogy hozzád szóljak. Ne haragudj, hogy oly gyakran zaklatlak kérdésekkel.
A Megváltó szánalommal felelt Máriának:
- Mondj bármit, s én nyíltan megmagyarázom neked.
Mária így szólt Jézushoz:
- Uram, hogyan késleltetik a lelkeket ezen a világon kívül, és milyen alakban tisztulnak meg hamar?
Jézus így válaszolt:
- Kitűnő, Mária! Jó kérdést teszel fel, s minden dologra gondosan rávilágítasz. Nem fogok többé semmit sem rejtegetni előletek, hanem mindent
megjelentetek nektek az igazság szerint. Halld hát Mária, s hallgassátok,
tanítványok: (...)" ( Pistis Sophia, 24-25. fejezet )
Egy gnosztikus, aki ezt a világot magával a Pokollal azonosítja..., az ebben a Pokolban a legmélyebbre süllyedt, majd onnan Krisztus segítségével fényesen felemelkedő személyt példaképnek láthat.
Erről szól a Pistis Sophia második része..., mely az elsőt "magyarázza". Mária Magdolna kérdez..., ki más? No jó..., néha János is.
Nikosz Kazantzakisz Krisztus utolsó megkísértése című regényéből készült filmben Jézus mielőtt kimenne a pusztába elmegy Máris Magdolnához és bocsánatát kéri..., - "Bocsáss meg!"
Pedig személyesen nem is bántotta meg. Vajon miért teszi?
A gnosztikusok fordítva közelítenek a témához..., nagyjából, mint a buddhisták. Ha valaki a legmélyebbről jön..., ő tudhat csak sokat Istenről. Ám ebben az esetben is ez a két szó hangzik el..., de már nem a legyőzötthöz..., hanem a győzteshez!
A Pokolból is visz fel út..., ennek a szertartáskönyve a Pistis Sophia.
"Mária Magdaléna azonban, és János, a szűzies, felül kerül majd minden emberen, aki megkapta a Kimondhatatlannak Rejtélyeit. És jobb oldalamon és bal oldalamon lesznek.
És Én vagyok ők, és ők Én vagyok. " ( Pistis Sophia 96. fejezet )
Ez amúgy az "ebed jahwe" ( עֶבֶד יהוה ) "koncepció" fordítottja. Csak az lehet közvetítő Isten és az alvilágban ragadtak között, csak az szabadíthatja fel őket, aki egy lesz közülük és mégis tiszta valóság, mondhatni isteni.
Tökéletesen Isten és tökéletesen ember.
https://boatswain69.blogspot.com/2022/10/xv-ebed-jahwe-i-esszenusok-es-nem.html
https://boatswain69.blogspot.com/2022/10/xx-iii-ii-iii-ebed-jahwe-iv.html
https://boatswain69.blogspot.com/2022/10/xix-iv-iii-iv-ebed-jahwe-v-udvossegvaro.html?spref=tw
Krisztus az "alászálló"..., Mária Magdolna a "felemelkedő".
( Voltak olyan gnosztikus tanítók ( pl. Simon ( az "engedelmes" ) egy tyrosi prostituáltat vesz maga mellé ), akik olyan komolyan vették ezt a gondolatot, hogy hasonló női tanítópárt vettek maguk mellé..., persze sokak megbotránkozására. )
"Azt akarta ezzel, hogy társunk legyen szenvedéseinkben, s mi társai legyünk az ő dicsőségének." ( Szalézi Szent Ferenc )
https://boatswain69.blogspot.com/2022/10/xvi-ii-ii-ebed-jahwe-ii-udvossegvaro.html
"ὃς ἐν μορφῇ θεοῦ ὑπάρχων οὐχ ἁρπαγμὸν ἡγήσατο τὸ εἶναι ἴσα θεῷ, ἀλλὰ ἑαυτὸν ἐκένωσεν μορφὴν δούλου λαβών, ἐν ὁμοιώματι ἀνθρώπων γενόμενος · καὶ σχήματι εὑρεθεὶς ὡς ἄνθρωπος ἐταπείνωσεν ἑαυτὸν γενόμενος ὑπήκοος μέχρι θανάτου, θανάτου δὲ σταυροῦ ·διὸ καὶ ὁ θεὸς αὐτὸν ὑπερύψωσεν, καὶ ἐχαρίσατο αὐτῷ τὸ ὄνομα τὸ ὑπὲρ πᾶν ὄνομα, ἵνα ἐν τῷ ὀνόματι Ἰησοῦ πᾶν γόνυ κάμψῃ ἐπουρανίων καὶ ἐπιγείων καὶ καταχθονίων," ( Fil 2,6-10 )
..., mindhalálig, hogy olyan nevet kapjon..., mely szabadító ( επισήμον - "fogalom leszel" ).
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése