Kiemelt bejegyzés

"De máris vált a kép. Új mese szól a mikrofonból." ~ „Narcissus… hermafroditism… Bisexuality… Ah, interesting!"

"Isten is szeret. Ő is szenvedett. Ő is hosszú ideig várt a találkozásra." ( C. S Lewis, A nagy válás, 109 ) "De...

2022-12-23

Gnosztikus irodalom XLVIII. / Πίστις Σοφία V. / πνευματική αριστοκρατία XXIII. ~ "Az Első Rejtély van minden Rejtély előtt: az Atya a galamb képében."

 "Az Első Rejtély van minden Rejtély előtt: az Atya a galamb képében."

 "Felismertem, hogy a megbízás feladatra, amelynek érdekében kiküldtek, teljesült,(...)" ( Pistis Sophia, 7. fejezet ) 

 

 

"Az Első Rejtély van minden Rejtély előtt: az Atya a galamb képében. És Jézus azt mondta tanítványainak: - Az Első Rejtélyből jöttem, amelyik az utolsó, vagyis a huszonnegyedik. A tanítványok pedig sem nem tudták, sem nem értették, hogy ezen a Rejtélyen belül még más is van; mert azt gondolták erről a Rejtélyről, hogy a világmindenség fejedelme minden létező legfőbbje. Azt hitték, hogy ez minden teljesülés teljesülése, (...)" ( Pistis Sophia, 1. fejezet ) 

 

"Az Első Rejtély van minden Rejtély előtt: az Atya a galamb képében."

 

"Mert ezeket az erőket először ti kaptátok meg az egész világért [κοσμου], mivel ti lesztek azok, akik az egész világot megmentik; hogy képesek legyetek e világ archonjainak fenyegetéseit, a világ szenvedéseit és veszélyeit és minden üldöztetést elviselni, amelyet a magasság archonjai hoznak rátok. Mert gyakran mondtam nektek, hogy a bennetek lévő erőt attól a tizenkét Megváltótól vettem, melyek a világosság kincseskamráiban vannak. Ezért mondtam nektek kezdettől fogva, hogy nem ebből a világból valók vagytok. Én sem vagyok ebből való."  ( Pistis Sophia, 7. fejezet )

"Midőn pedig Jézus, az irgalmas és szelíd, látta tanítványai nagy izgalmát, így szólt hozzájuk: - Bízzatok! Én vagyok! Ne féljetek!" ( Pistis Sophia, 5. fejezet )

"Amikor Jézus így beszélt tanítványaival, a következőképpen folytatta: - íme, most felöltöttem a ruhámat, és az Első Rejtély felruházott engem minden hatalommal. Még egy kis idő, és beszélni fogok nektek a mindenség Rejtélyéről és a mindenség plerómájáról. Ettől az órától kezdve semmit sem hallgatok el előletek, hanem elvezetlek titeket a beteljesedéshez a bőségben [πλερομα] és minden Rejtélyben, amely a teljesülés csúcsát és bőségét és ismeretét jelenti, ami a ruhámban van. Közlök veletek minden Rejtélyt a legkülsőbbtől a legbelsőbbig. Hallgassatok hát, hogy mindent elmondjak nektek, ami történt velem." ( Pistis Sophia, 9. fejezet ) 

"(...) és folytatta: - Örvendjetek és ujjongjatok, örömöt örömre halmozzatok, mert eljöttek az idők, amikor magamra öltöm a ruhát, mely kezdettől fogva nekem készült, s amelyet az utolsó Rejtélyben visszahagytam, míg el nem jön a teljesülés ideje. Az a teljesülésnek az ideje, amikor az Első Rejtély megparancsolja nekem, hogy beszéljek veletek az igazságról, annak kezdetétől a beteljesüléséig, és mindenről a belsőtől a külsőig, mivel a világ megmentése általatok lesz. Örvendjetek és ujjongjatok, mert titeket áldottak meg az emberekért a földön, ti vagytok azok, akik az egész világot megmentik."  ( Pistis Sophia, 8. fejezet ) 

 

"Az Első Rejtély van minden Rejtély előtt: az Atya a galamb képében."


Rengeteg nő szerepel a Pistis Sophiában...., Két Mária, Márta , Mária Magdolna, Salome; s mint rendesen sokat beszélnek..., Péter ideges is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése