Kiemelt bejegyzés

Néha zseniálisak vagyunk... / "azt hiszem, jó tengerész voltam." / "Amit teszel, reménytelen, jó:..."

  "Hétszer vonultam háborúban, semmilyen parancsot ne tagadtam meg, nem harcoltam hitványabbul másnál. Vezér soha sem látta , hogy hi...

2022-12-28

Gnosztikus irodalom LXX. / Πίστις Σοφία XXVII. ~ 21. könyörgés ( Πίστις Σοφία - a sötétség áthatotta a testét mint a víz 1. )

 Le akartak szállni a káoszba. Maradjanak tehát a káoszban! I.

 

 

 Jézus folytatta, és azt mondta tanítványainak: 

- Ezután az történt, hogy nagy fényességgel közeledtem a káoszhoz, hogy elvegyem az oroszlánfejű erő világosságát. Mivel hatalmasan világítottam, nagyon félt, és Authádész-istenéhez kiáltott, hogy segítsen neki. Az Authádész-isten azonnal letekintett a káoszra nagy haraggal, és segíteni akart oroszlánfejű erejének. És azonnal körülvette az oroszlánfejű erő és minden teremtménye PISTIS SOPHIÁT, hogy elvegye a SOPHIÁBAN lévő minden belső fényességet. Most az történt, hogy amikor SOPHIÁT így szorongatták, felém fordult a magasba, és segítségért kiáltott. Amikor a magasba pillantva a haragos Authádészt pillantotta meg, félt, és kifejezte tizenkettedik esdeklését Authádész és teremtményei miatt. 

De Énhozzám kiáltott fel, azt mondván: 

1. Ó, Világosság, ne feledd el dicsérő énekemet! 

2. Mert Authádész és oroszlánarcú ereje újra kitátotta a száját ellenem, s megint ravaszul cselekedett ellenem. 

3. Körülvettek engem, hogy elrabolják az erőmet. És gyűlölnek, mert téged dicsérlek. 

4. Ahelyett hogy szeretnének, rágalmaznak és vádolnak. Én viszont dicsérek. 

5. Azt tervezték, hogy elrabolják a világosságomat, mert dicsértelek téged, ó, Világosság. És gyűlölnek engem, mert én téged szeretlek. 

6. Jöjjön el a sötétség Authádészre, és a külső sötétség archonja üljön a jobbja felől. 

7. Ítéleted napján vedd el az erejét. És mert az én világosságomat akarta elvenni, vedd el az övét. 

8. Belső világosságának minden ereje semmisüljön meg. A Három Háromszor-hatalmasok közül egy másik kapja meg az ő dicsőségét. 

9. Teremtményeinek minden ereje sötétüljön el! És anyaga világosság nélkül való legyen. 

10. Maradjanak a teremtményei a káoszban, és ne térhessenek vissza a helyükre! Csappanjon meg a bennük lévő világosság! És ne hagyd őket a területükre, a tizenharmadik eonhoz menni. 

11. Minden világosság átvevője és megtisztítója tisztítsa meg és vegye el az Authádészben lévő összes világosságot. 

12. A külső sötétség archonjai uralkodjanak a teremtményein. Ne hagyd őt máshol befogadni. És ne hagyj mást engedelmeskedni az ő teremtményei erejének a káoszban! 

13. Vétesd el teremtményeiben lévő világosságát és nevüket töröltesd el a tizenharmadik eonból; még jobb, ha az ő nevét elveteted onnan örökre. 

14. Az oroszlánfejű erőt terheld meg annak a bűnével, aki teremtette. A világosság ne törölje el annak az anyagnak a bűnét, amelyet Authádész hozott létre. 

15. Legyenek az ő bűneik örökké nyilvánvalók a világosságban. Ne engedd őket kinézni a káoszból, és az ő nevüket vedd el mindenhonnan, mivel 

16. nem kíméltek engem, hanem szorongattak, és világosságot és erőt vettek el tőlem. És mert akik ide helyeztek engem, el akarták venni egész világosságomat. 

17. Le akartak szállni a káoszba. Maradjanak tehát a káoszban, és mostantól kezdve ne vezettessenek ki onnan. Az igazságosság helyét nem akarták lakásul, így mostantól fogva ne vétessenek fel oda! 

18. Sötétbe burkolta magát, mint valami köpenybe. És a sötétség áthatotta a testét mint a víz, és belefolyt minden erejébe, mint az olaj. 

19. Tehát vegye magára mindenkor a káoszt, mint valami köpenyt, és övezze fel magát sötétséggel, mint valami bőrövvel. 

20. Ez történjen mindazokkal, akik ezt tették velem a világosság miatt és azt mondták: Vegyük el egész erejét. 

21. Te azonban, ó, Világosság, irgalmazz nekem a te neved Rejtélye miatt, és válts meg a te jóságod és kegyelmed szerint! 

22. Mert elvették a világosságomat és erőmet. Belső erőm megrendült, s közöttük nem tudok megállni. 

23. Vétkessé tett anyaggá lettem. Hányódom, mint a szél szelleme. 

24. Erőm elsatnyult, mert az üdvtitkot [Rejtélyt] elveszítettem. És anyagom megcsappant, mert elvették a világosságomat. 

25. És kigúnyolnak, integetnek nekem és lenéznek. 

26. Segíts nekem a te irgalmasságod jóvoltából! Nos, akinek szelleme kész, az lépjen elő és adja meg PISTIS SOPHIA tizenkettedik esdeklésének megoldását." ( Pistis Sophia, 55. fejezet )

 

"And I will declare my judgments against them, for all their evil in forsaking me. They have made offerings to other gods and worshipped the works of their own hands."

Jeremiah 1:16

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése