Kiemelt bejegyzés

Néha zseniálisak vagyunk... / "azt hiszem, jó tengerész voltam." / "Amit teszel, reménytelen, jó:..."

  "Hétszer vonultam háborúban, semmilyen parancsot ne tagadtam meg, nem harcoltam hitványabbul másnál. Vezér soha sem látta , hogy hi...

2022-12-24

Gnosztikus irodalom LV. / Πίστις Σοφία XII. / "initiating love" ~ 7. könyörgés ( Πίστις Σοφία ~ démonszerű lény lettem )

 "Eljött az időm, amikor erőmet és lelkemet újra keresed."

 

 

 Jézus folytatta a beszélgetést, és így szólt tanítványaihoz: 

- PISTIS SOPHIA a negyedik esdekléssel folytatta, mielőtt másodszor is megkínozta őt az oroszlán kinézetű erő és az anyagi teremtmények, melyeket Authádész a káoszhoz küldött, hogy elrabolják a maradék világosságát. A következő vezeklő éneket mondta tehát: 

1. Ó, Világosság, amelyre építek, hallgasd meg a panaszomat, és hagyd eljutni a hangomat a te lakóhelyedhez! 

2. Ne rejtsd el fényorcádat előlem, hanem védj meg, amikor engem kínoznak! Hamar ments meg ebben az órában, amikor hozzád könyörgök! 

3. Mert az én időm szellőként illant el, s mulandó anyag lettem. 

4. Elrabolták a világosságomat és az erőm kiszáradt. A Rejtélyt, melyet azelőtt teljesíteni szoktam, elfelejtettem [elhanyagoltam]. 

5. A félelem zsibongása és Authádész erőszakossága miatt bennem az erő megcsappant. 

6. Furcsa [idiotikus, istentelen], démonszerű lény lettem, mely belső világosság nélkül lakozik az anyagban. Ellenségszellemmé [antimimon pneuma] lettem, mely anyagi testben lakik belső világosságerő nélkül. 

7. És szolgalény [dékán] lettem, aki magányosan lóg a levegőben. 

8. Authádész teremtményei beszorítottak engem, és társpárom azt mondta magának: 

9. - A világosság helyett káosszal töltötték meg őt. Anyagom verejtékét és anyagi szemeim félénk könnyeit megettem, nehogy szorongatóim azokat is elvegyék tőlem. 

10. Ezek jöttek rám, ó, Világosság, a te parancsolatod szerint és a te parancsodra. És a te határozatod, hogy itt vagyok. 

11. A te parancsolatod küldött le, és lesüllyedtem, mint a káosznak egy ereje. Az én erőm megkristályosodott bennem. 

12. Te azonban, Uram, az örök világosság vagy, és hazavitelre keresed a szorongatottakat. 

13. Most tehát, ó, Világosság, kelj fel, keresd az erőmet és a bennem lévő lelket. Amit nyomoromban rám parancsoltál, az teljesült. Eljött az időm, amikor erőmet és lelkemet újra keresed. És ez az az idő, amelyet elhatároztál, hogy keresni fogsz engem. 

14. Mert a te Megváltóid keresik az én lelkem erejét, mivel a szám teljes lett, hogy az anyaga is megmentessék. 

15. Akkor pedig az anyagi eonok minden archonja félni fog a te világosságodtól. És a tizenharmadik anyag-eon minden kisugárzása rettegni fog a te fényrejtélyed előtt, hogy mások magukra ölthessék az ő [megtisztított] tiszta világosságukat. 

16. Mert az Úr keresni fogja a lélekerőtöket. Megnyilvánította az ő Rejtélyét, 

17. hogy azoknak a bűnbánó énekére nézzen, akik a lenti területeken vannak. És nem hagyja figyelmen kívül a megbánásukat. 

18. Ez tehát a Rejtély, mely példa lesz a jövendő nemzedékeknek. A nem pedig, mely akkor születik, az egeket fogja magasztalni. 

19. Mert a Világosság lepillantott az ő fénymagasságából. Le fog pillantani az egész anyagra. 

20. Hogy a megbéklyózottak sóhajtozását meghallgassa, és a lélekerőt megváltsa kötöttségétől. 

21. Hogy a világosság az ő nevét a lélekbe, és a Rejtélyét az erőbe fektesse. 

 Midőn pedig Jézus ezt mondta tanítványainak, így szólt: - Ez PISTIS SOPHIA negyedik esdeklése. Most pedig aki megérti, az értse meg." ( Pistis Sophia, 39-40. fejezet )

 

"Eljött az időm, amikor erőmet és lelkemet újra keresed. És ez az az idő, amelyet elhatároztál, hogy keresni fogsz engem."



 Pontosabban fogalmazva egy gnosztikusnak ennél több van..., az már Tudás. ( https://boatswain69.blogspot.com/2022/10/vii-violent-ferment-iv-o-it-is-marvel.html?spref=tw )

A kapu másik oldaláról nézve Áldásnak hívjuk... ( https://boatswain69.blogspot.com/2022/12/gnosztikus-irodalom-xxix-nag-hammadi.html ) ( ~ "initiating love" ).


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése