És akkor egy kereszt alakú akadályba ütközött... I.
"(...) János lépett elő, és azt mondta Jézusnak: - Uram és Megváltóm, parancsold meg nekem is, hogy beszéljek előtted, és ne haragudj, ha céltudatosan és határozottan érdeklődöm minden után; mert, Uram, megígérted nekem, hogy bármit is kérdezek, megnyilvánítod azt. Nos, Uram, ne titkolj el előlünk semmit sem, ami után érdeklődünk majd.
Jézus pedig felelt nagyon irgalmasan, és azt mondta Jánosnak:
- János, te áldott és szeretett, neked is megparancsolom, hogy mondjad, amit akarsz, s Én nyíltan válaszolok neked példabeszéd nélkül, és mindent megmondok, ami után céltudatosan és határozottan érdeklődsz.
János felelt, és így szólt Jézushoz:
- Uram, azon a területen marad-e mindenki [csak addig jut-e el],
ameddig megkapta a Rejtélyeket, és nem áll hatalmában más, fölötte lévő
rendekbe bemenni, és az sem áll hatalmában, hogy az alatta lévő rendekbe
menjen?" ( Pistis Sophia, 90. fejezet )
"Jézus pedig felelt, és így szólt Jánoshoz:
- Bizony jól kérdeztek mindent, céltudatosan és nyíltan.
Most azonban hallgasd, János, hogy beszélhessek veled: Aki világosságrejtélyt kapott, az mind azon a területen marad, amelyikig megkapta a Rejtélyeket; és nem áll hatalmában a magasságba menni a fölötte lévő rendekbe.
(...)És aki a Kimondhatatlan Első Rejtélyének eredeti Rejtélyét kapta meg, vagyis az Első Rejtélynek mind a tizenkét Rejtélyét, melyek az Első Rejtély minden terén uralkodnak - aki tehát ezt a Rejtélyt fogja megkapni, az bejárhatja a három Háromságos Szellem minden terének minden rendjét, és az Első Rejtély három terét és ennek minden rendjét. Őneki hatalmában áll a fényörökség minden rendjének a bejárása kintről be és belülről kifelé, fentről le és lentről felfelé; hosszától széltéig és székétől a hosszáig.
Röviden: bejárhatja a fényörökség minden területét, és hatalmában áll ott maradni, ahol a fénybirodalom örökségében tetszik neki. És bizony mondom nektek:
A világ feloszlatásánál ez az ember király lesz a fénykincs minden rendje fölött. És aki azt a Rejtélyt megkapja a Kimondhatatlantól, [a Rejtélyt] aki Én vagyok - az a Rejtély tudja, miért keletkezett a sötétség, és miért lett a világosság.
És ez a Rejtély tudja, hogy miért keletkezett a sötétségek sötétsége, és miért keletkezett a világosságok világossága.
És ez a Rejtély tudja, hogy miért keletkezett a káosz, és miért keletkezett a fénykincs.
És ez a Rejtély tudja, hogy miért keletkeztek az ítéletek, és miért keletkezett a világosságország és a fényörökség helye.
És ez a Rejtély tudja, hogy miért keletkezett a bűnösök megbüntetése, és miért keletkezett a világosságbirodalom nyugalma.
És ez a Rejtély tudja, hogy miért keletkeztek a bűnösök, és miért keletkeztek a világosság örökségei.
És ez a Rejtély tudja, hogy miért keletkeztek az istentelenek, és miért keletkeztek a jók.
És ez a Rejtély tudja, hogy miért keletkeztek a büntető ítéletek, és miért keletkeztek a világosságalkotások (kisugárzások).
És ez a Rejtély tudja, hogy miért keletkezett a bűn, és miért keletkeztek a keresztelők és a világosságrejtélyek.
És ez a Rejtély tudja, hogy miért keletkezett a tisztítótűz [a büntetés tüze], és miért keletkeztek a világosság pecsétjei, hogy a tűz ne ártson.
És ez a Rejtély tudja, hogyan keletkezett a harag, és hogyan keletkezett a béke.
És ez a Rejtély tudja, hogyan keletkeztek a rágalmazások és hogyan a világossághimnuszok.
És ez a Rejtély tudja, hogy miért keletkeztek a világosság-imák.
És ez a Rejtély tudja, hogyan keletkezett az átok és hogyan az áldás.
És ez a Rejtély tudja, hogy miért keletkezett a gonoszság és miért a csalás.
Tudja, hogy miért keletkezett a gyilkolás, és miért keletkezett a lelkek életre keltése.
Tudja, hogy miért keletkezett a házasságtörés és a paráznaság [bálványimádás], és miért keletkezett a tisztaság.
Tudja, hogy miért keletkezett a nemi közösülés, és miért keletkezett a megtartóztatás.
Tudja, hogyan keletkezett a gőg és az önteltség, és hogyan az alázatosság és a szelídség.
Tudja, hogy miért keletkezett a sírás, és miért keletkezett a nevetés.
Tudja, miért keletkezett a rágalmazás és miért a jó hír.
Tudja, hogy miért keletkezett az engedékenység, és miért keletkezett az emberek lenézése.
Tudja, hogy miért keletkezett a lázadozás, és miért keletkezett az ártatlanság és az engedelmesség.
Tudja, hogy miért keletkezett a bűn, és miért keletkezett a tisztaság.
Tudja, hogy miért keletkezett az erősség, és miért keletkezett a gyengeség.
Tudja, hogy miért keletkezett a testek mozgása és az ő hasznuk.
Tudja, hogy miért keletkezett a szegénység és miért a gazdagság.
Tudja, hogy miért lettek a világ gazdagjai, és miért lett a szolgaság.
És ez a Rejtély tudja, hogy miért keletkezett a halál, és miért keletkezett az élet." ( Pistis Sophia, 91. fejezet )
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése