A fiú azonban nemcsak egyszerűen fiú, egyben igényt tart az atyai örökségre is.
"ὅτι εἰς τοῦτο ἐκλήθητε ἵνα εὐλογίαν κληρονομήσητε. "
2. Tanítvány:
A misztikus világában a tanítványiság nem döntés kérdése..., sokkal inkább megajándékozottság dolga..., aki örökös, onnan tudja meg, hogy "Fiú", hogy megkapta az örökséget.
"Akik Krisztusba keresztelkedtetek meg, Krisztust öltöttétek magatokra. Krisztusban tehát nincs zsidó, sem görög, nincs szolga, sem szabad, nincs férfi, sem nő, mert ti mindnyájan egyek vagytok a Krisztus Jézusban. Ha pedig Krisztuséi vagytok, akkor Ábrahám utódai vagytok, és ígéret szerint örökösök." ( Gal 3,27-29 )
A keresztség nem elegendő..., az lehet ugyan érvényes, de gyümölcsözőnek is kell lennie.
Hit nélkül ez nem megy...
"Ám a szolga hit nélkül nem képes igazságban szolgálni, hiszen aki szolgál, de nem hisz, az csak béres; csak a saját hasznáért szolgál ugyanis és csak a szolga félelem miatt szolga. S mert ezt a szolgálatot nem tökéletesíti a hit világossága, ezért ő sem nem erős, sem nem kitartó, hanem vitorlát bont minden szélre.
Innen van az, hogy a vigasztalás szele a szív könnyelműségére viszi, a szorongatás szele
türelmetlenségre,
az ördög csatáinak és zaklatásainak szelében pedig leül kedvetlenül
szíve szomorúságával, úgy gondolván, hogy elvesztette Istent, mert
elvesztette, látja, a vigasztalást és elméje nemes gondolatait. Mindez
azért van, mert jobban szereti az ajándékot, mint az ajándékozót, s
mert inkább a maga hasznára, mint Isten legfőbb és örök jóságára
tekintve szolgál. Hiszen amilyen tökéletlen a szeretet, olyan
tökéletlen a hit világossága. ( Szénai Szent Katalin, SANO DI MACÓNAK
ES MÁS LELKI FIAINAK, 153 )
https://boatswain69.blogspot.com/2022/09/ii-pszeudo-pal-vi-3-az-udvosseg-muvenek.html
A béres tehát nem azért nem kap örökséget, mert nem kap. Mert nem fiú..., ezt csak az Atya tudja.
Mert "rabszolga".
Mivel hite nincs tudása sem lesz. Nem is lehet, hisz minden tette a "szabadulást" célozza..., s nem a "szolgálatot".
"A rabszolga csak a szabadságát keresi, és nem reméli,
hogy mesterétől vagyont szerezhet. A fiú azonban nemcsak egyszerűen fiú,
egyben igényt tart az atyai örökségre is. Azok, akik a halál örökösei,
maguk is halottak, és halált örökölnek. Azok, akik az élet örökösei,
maguk is élnek, és egyaránt örökölnek életet és halált." ( Fülöp evangéliuma, A teljes Nag Hammadi gnosztikus könyvtár, 157 )
A tökéletes tanítványiság a tanító dolga..., joga és felelőssége, - eldönteni kinek jár szellemi fejlődése és szolgálatai fejében "örökség".
Mi az örökség?
Péter apostol levelében érdekeset mond:
"Ne viszonozzátok a rosszat rosszal, sem a szidalmat szidalommal, inkább mondjatok áldást; hisz arra vagytok hivatva, hogy áldás legyen az örökrészetek." ( 1Pét 3,9 )
( μὴ ἀποδιδόντες κακὸν ἀντὶ κακοῦ ἢ λοιδορίαν ἀντὶ λοιδορίας τοὐναντίον δὲ
εὐλογοῦντες, ὅτι εἰς τοῦτο ἐκλήθητε ἵνα εὐλογίαν κληρονομήσητε. )
Tehát a jutalom is szolgálat..., de Isten áldásával. ( ὅτι εἰς τοῦτο ἐκλήθητε ἵνα εὐλογίαν κληρονομήσητε. ~ mert arra hívattál el, hogy áldást örökölj! )
Élet és halál..., de milyen arányban?
The Kiss of Light and Darkness |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése