Kiemelt bejegyzés

Néha zseniálisak vagyunk... / "azt hiszem, jó tengerész voltam." / "Amit teszel, reménytelen, jó:..."

  "Hétszer vonultam háborúban, semmilyen parancsot ne tagadtam meg, nem harcoltam hitványabbul másnál. Vezér soha sem látta , hogy hi...

2022-12-23

Gnosztikus irodalom XLVII. / Πίστις Σοφία IV. ~ Női elem... II. ~ Ὦ γύναι, μεγάλη σου ἡ πίστις

Női elem... II.

 

 

 "τότε ἀποκριθεὶς ὁ Ἰησοῦς εἶπεν αὐτῇ · Ὦ γύναι, μεγάλη σου ἡ πίστις · γενηθήτω σοι ὡς θέλεις. καὶ ἰάθη ἡ θυγάτηρ αὐτῆς ἀπὸ τῆς ὥρας ἐκείνης." ( Mt 15,28 )

 

Ὦ γύναι, μεγάλη σου ἡ πίστις · ~ "The Woman of Canaan", Illustration from 'Women of the Bible', Harold Copping

Más helyzet, de a kéztartás..., a kapaszkodás azonos..., s egyik helyzetben sem mérlegelő, nem "ψῦχικός".

S a másokért érzett aggodalom is nőies, mint Máriáé a Pistis Sophiában:

"Amikor Jézus ezt mondta tanítványainak, előlépett Mária, és így szólt: - Uram, egyszer azt hallottam tőled, hogy PISTIS SOPHIA maga is a 24 kisugárzás egyike. Akkor miért nincsen az ő helyén?" ( Pistis Sophia, 30. fejezet )

 

A második "találat"...

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése