Kiemelt bejegyzés

Várakozások III. ~ "Sors parancsol.."

  "Nemcsak a te akaratod hat irányként abban, ami jő! Dolgoznak titkos viszonyok lent, ...

2021-10-09

„Vigasztaljátok meg népemet, vigasztaljátok meg!” ( Soros György ( ~ Menon) és a nihil )

 „Mit hirdessek?” 

 "A vallásban mindig reggel van és hajnalpír."
( Friedrich Schlegel, Eszmék, 129, 509 )

 

 

 

"A 12.-es diákjaim nagyon szomorúan, mondhatni letörten üldögéltek a helyükön, kérdésemre, vajon mitől oly szomorúak, ezt felelték: "Depressziósok vagyunk!""

Vajon mitól szomorúak, reményvesztettek a mai fiatalok? - tettük fel a kérdés pont egy évvel ezelőtt.

 https://boatswain69.blogspot.com/2020/10/az-ordog-mindig-csinos-volt-de-soha-nem.html

Tegnap a 7. osztályosok egy részeénél már kiderült, ők már gyerekkorukban sem fogadtak szót szüleiknek, már akkor is a mobiltelefon volt a minta..., ahogy most is.

https://boatswain69.blogspot.com/2020/09/felek-korombeli-gyerekektol.html 

 


"Kapcsolja ki a mobiltelefonját, és kapcsolja be a szívét." - tanácsolja a "catholic-link.org".

Ecce nova facio omnia. Íme, újjáalakítok mindent. (Jel 21,5).

Isten csak a szívünkön át tud megérinteni minket ( agyunkon keresztül is lehet ), de a szív útja egyszerűbb:

 "Az Istenhez a szív egyszerűen benyit. Az ész és a szellem sokáig vár, míg beengedik." ( Angelus Silesius )

https://boatswain69.blogspot.com/2020/10/az-istenhez-sziv-egyszeruen-benyit.html 



Egy kereszténynek ezek nem kihívások, mert ahogy Novalis írja:


"A kereszténység háromféle alakot ölt magára. Egyik alakja a vallás nemzőeleme, az öröm, amely minden vallásban benne van. A másik a közvetítés általában, a minden földi dolog mindenható képességében való hit, hogy az örök élet bora és kenyere legyen. A harmadik pedig a Krisztusba, a Szűzanyába és a szentekbe vetett hit. Válasszátok, amelyiket csak akarjátok; s válasszátok bár mindhármat is, egyre megy: ezzel keresztények lesztek s tagjai egy egyedülálló, örök, kimondhatatlanul boldog közösségnek." ( Novalis, Kereszténység, avagy Európa, 89 )

Nietzsche elégedett lett volna Novalissal.

De mi nem csak saját "ép voltunkért" való felelősséggel küldettünk e világra, hanem "kovásznak" is.

Vigasztalónak, mint a Szentlélek maga...

„Vigasztaljátok meg népemet, vigasztaljátok meg!” – ezt mondja Istenetek. „Szóljatok Jeruzsálem szívéhez és kiáltsátok oda neki: Véget ért szolgaságának ideje, bocsánatot nyert a gonoszsága, hiszen kétszeresen sújtotta az Úr keze minden bűnéért.” Egy hang kiált: „Készítsetek utat a pusztában az Úrnak, egyengessétek Istenünk ösvényét a sivatagon át. Minden völgyet töltsetek fel, minden hegyet és halmot hordjatok el. Ami egyenetlen, váljék egyenessé, a hegyek ormai legyenek olyanok, akár a völgy. Akkor megnyilvánul majd az Úr dicsősége, és minden ember látni fogja. Igen, az Úr szája mondta ezt így.” Egy hang megparancsolja: „Hirdesd!” Erre megkérdezem:  

„Mit hirdessek?”  

„Minden test olyan, mint a fű, és minden szépsége, mint a mező virága. Kiszárad a fű, elhervad a virág, ha az Úr lehelete éri. – Valóban, olyan a nép, mint a fű! – Kiszárad a fű, elhervad a virág, de Istenünk szava örökké megmarad.”( Iz 1,1-8 )

Így szól Izajás próféta meghívása.., s mivel mindannyian "vigasztalásra", mind prófétaságra egyszer s mint.




"Menj föl egy magas hegyre, te, aki jó hírt viszel Sionnak; emeld föl erősen hangodat, te, aki jó hírt viszel Jeruzsálemnek. Emeld fel hangod! Ne félj! És hirdesd Júda városainak: Nézzétek, a ti Istenetek! Íme, Isten, az Úr, eljön hatalommal, karja mindent uralma alá vet. Győzelmének jutalma halad a nyomában, előtte meg a győzelmi jelvények. Mint a pásztor, úgy legelteti nyáját. Karjaira veszi bárányait, az ölében hordozza őket, és nagy gonddal vezeti."
( Iz 1,9-11 )



Hallgassunk meg egy prédikációt mintaként magától Izajástól:

"Ki mérte meg marokkal a tenger vizét? És arasszal ki mérhetné fel az ég távlatait? A föld porát ki fogta vékába? Ki mérte meg mérlegen a hegyeket, és a dombokat a mérleg serpenyőjén? Ki adott tanácsot az Úr lelkének, és mint tanácsadó, ki látta el útmutatással? Kit kért meg rá, hogy ossza meg vele a bölcsességet, ki tanította meg a helyes útra, és ki mutatta meg neki az okosság ösvényét? Lám, a nemzetek olyanok előtte, mint a vízcsepp a vödörben, csak annyit számítanak, mint porszem a mérlegen, a szigetek íme annyit érnek, mint a porszem. Libanon nem volna elég tüzet rakni, sem vadjai nem volnának elegendők égőáldozatnak. A nemzetek mind semmik a színe előtt, mihaszna semmiségnek számítanak a szemében. Kihez hasonlíthatnátok az Istent; és milyen képmást alkothatnátok róla? A bálványt mesterember önti ki, aztán az aranyműves bevonja aranylemezzel, és ezüstláncokat aggat rá. Az ügyes képfaragó művész értékes pálmafát keres magának, olyan fát választ ki, amely nem rothad el, s ebből állít bálványt, nehogy meginogjon. Nem tudjátok és nem hallottatok róla? Nem hirdették nektek kezdettől fogva? Nem tudtok a föld teremtéséről? Ő az, aki a földkerekség fölött trónol, amelynek lakói csak olyanok előtte, mint a sáskák. Ő terítette ki, mint valami leplet, az eget, s kifeszítette, mint a lakósátrat. Ő az, aki a fejedelmeket is semmivé teszi, és megsemmisíti a föld kormányzóit. Alighogy elülteti, alighogy elveti őket, és alighogy gyökeret ver törzsük a földben: hirtelen csak rájuk fúj, erre elszáradnak, aztán a szél, mint a pelyvát, elsodorja őket. „Kihez tudtok hasonlítani? És ki lehetne hozzám hasonló?” – mondja a Szent. Emeljétek föl tekinteteteket és lássátok: Ki alkotta mind a csillagokat? Ő, aki elvezeti seregüket, megszámolja őket, és nevén szólítja valamennyit; hatalma és nagy ereje miatt el nem marad egy sem."( Iz 40,1-26 )

Ez emberi méltóságunk, a "human dignity" alapja..., "Istenfiúságunk".

Szókratész már foglalkozott ezzel a kérdéssel, jóval Jézus előtt:

MENÓN:
És miképpen fogod kifürkészni, Szókratész, azt, amiről egyáltalán nem tudod, hogy mi? Ki. tudsz-e tűzni valamit azok közül a dolgok közül, amiket nem ismersz, magad elé, hogy kutasd? Vagy ha nagyszerűen rátalálnál is, honnan fogod tudni, hogy ez az amit előzetese nem ismertél?

SZÓKRATÉSZ:Értem; mit akarsz mondani, Menón. Látod-e, milyen cseles az okoskodás: azt mondod, ne kutassa az ember sem azt, amit ismer, sem azt, amit nem ismer? Azt se kutassa, amit ismer: mert ismeri, tehát az ilyen embernek nincs szüksége kutatásra; s azt sem, amit nem ismer, mert nem tudja, mit kutasson. ( Platón: Menón 79e-86c
[Mathesis est anamnesis] ) 

Soros György és globális háttérhatalom, a Deep State igyekszik Menon álláspontjával mételyezni a világot.., ám mi Szókratésszel és Izajással tartunk. S a világ megismerhetetlen hatalmas voltát kihívásnak tekintjük, sőt meghívásnak, s nem csüggedéssel tölti el szívünket.

Ebbő a sok mindenből valami felfedezése rád és csakis rád vár:

"Mindaz, amit a világ akarhat tőled, alku és félmegoldás. Csak az számít, amire te szerződtél önmagaddal és jellemeddel. Ebben a szerződésben nincs alku." ( Márai Sándor )

Amire "daimonionod" késztet vagy Platón szerint kényszerít, "vonszol".

 

Orbán Viktor Soros ( ~ Menon ) Györgyről és a nihilről...:


"Ha úgy gondoljuk el az életünket, ha szeretnénk majd egyszer úgy meghalni, hogy
hiszünk azért még néhány dologban, akkor Soros kétségkívül az az ember, aki azt bizonygatja neked, hogy ennek az egésznek semmi értelme, azon kívül, hogy kellemesen élj. Magasabb rendű célt vagy értelmet keresni benne azonban marhaság. A sorosizmus
olyan szellemi irányzat, ami arra az állításra épül, hogy az élet végül is a semmibe hullik a végén, vagyis hiábavaló, márpedig akkor
teljességgel felesleges olyan célokat kitűzni, amikért szenvedned, harcolnod kell, vagy ami lemondást követel a részedről. Soros György kultúrája maga a nihil." ( Orbán Viktor ) 

Hát, ezért szomorúak a gyerekeink.


"Mondom tehát, és tanúsítom az Úr nevében, hogy többé nem élhettek úgy, ahogyan a pogányok élnek hiábavaló gondolkodásuk szerint. Az ő elméjükre sötétség borult, és elidegenedtek az Istennek tetsző élettől, mert megmaradtak tévelygésükben, és megkeményedett a szívük. Ezért erkölcsi érzékükben eltompulva, gátlástalanul mindenféle tisztátalan tevékenységre vetemedtek nyereségvágyukban. Ti azonban nem így tanultátok a Krisztust; ha valóban úgy hallottatok róla, és kaptatok felőle tanítást, ahogyan az megvalósult Jézusban. Vessétek le a régi élet szerint való ó embert, aki csalárd és gonosz kívánságok miatt megromlott; újuljatok meg lelketekben és elmétekben, öltsétek fel az új embert, aki Isten tetszése szerint valóságos igazságban és szentségben teremtetett."( Ef, 4,17-24 )

"Magyarország határai térben és időben szabottak. Ha tágasabbra vágyunk, akkor Magyarországot fölfelé, az ég felé kell építenünk." ( Beszéd a Kossuth téren 2001. augusztus 20-an )

Így az emberi életünk során terjeszkedhetünk két dimenzióban, míg embertársunk hasonló szándékába súlyosa nem ütközik, de a végtelen lefelé vagy felfelé bármikor nyitott lehet. 

Nem úgy élni egy nagy rejtély kapujában, ahogy Franz Kafka A kastély című regénye végződik:

" - Holnap új ruhát kapok, talán majd érted küldök."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése