Kiemelt bejegyzés

Néha zseniálisak vagyunk... / "azt hiszem, jó tengerész voltam." / "Amit teszel, reménytelen, jó:..."

  "Hétszer vonultam háborúban, semmilyen parancsot ne tagadtam meg, nem harcoltam hitványabbul másnál. Vezér soha sem látta , hogy hi...

2021-10-10

"Ha nem volnék javíthatatlan, már réges régen romlott volnék." II. ( ~ A hiú földbirtokos )

 "Arról, hogy mivel fizetnek ki egy miniszterelnököt"



Hogy fogalmazott Chamfort:

"Van egyfajta gőg amely Isten minden parancsolatát magában foglalja., (...)" ( Chamfort, Aforizmák, Az érzelmekről és szenvedélyekről, 34 )

A "kifizetni", de a "hiú földbirtokos" sem hangzik valami jól...

 

 "Ezen még nem gondolkodtam. De azt hiszem, hogy az, aki mint én, négy gyereket nevel, soha nem unatkozik, s élete végéig lesz mit csinálnia.. Vagyis ha a jövőről gondolkodom, az elsősorban a családot jelenti. Amit biztosan akarok csinálni: visszaköltözni a szülőfalumba - és ezt hamarosan meg is teszem. Nem lesz nagy probléma, mert nincs messze Budapesttől. És ott, a szülőfalumban gazdálkodni fogok. Ugyanúgy, ahogy az én és a feleségem elődei tették. Igen. Úgy gondolom, hogy földbirtokos leszek." ( Interjú a Mladá fronta dnes című cseh lapban 2001. június 27-én )

Sokkal jobban hangzik, a felelősségről, szolgálatról és célokról beszélünk.

"Néha könnyebb, néha nehezebb ezen az egy Magyarországon élni és szolgálni, de ez a helyünk. Innen nem megyünk el, itt maradunk. Haza akkor is van, ha idegen hatalmak befolyása alá kerül, ha tatár, ha török dúl. Haza akkor is van, ha a történelmi viharok rázzák. Haza akkor is van, ha nem a miénk a kormányzati felelősség. A haza nem egyszerűen politika, hanem az életünk. Meglehet, pártjaink és képviselőink az országgyűlésben ellenzékben vannak, de mi, akik itt vagyunk a téren, nem lehetünk és nem is leszünk ellenzékben, mert a haza nem lehet ellenzékben. Legfeljebb egy kormány kerülhet ellenzékbe saját népéhez képest, ha feladja a nemzet céljait." ( Dísz tér, 2002. május )

Vagy jólétről és megbecsülésről.

"Ha egy nemzet, ahogy mi is tettük, dacolva a világ kordivatjaival, a saját útját járva akar magasabbra jutni, tudnia kell: csak akkor nem szédül meg, ha határozott célra szegezi tekintetét, ha rendíthetetlen, ha talajt érez a lába alatt. Márpedig mi magasabbra akartuk emelni hazánkat. Magasabbra, hiszen közös meggyőződésünk, hogy ha tágasabb jövőt akarunk, akkor felfelé, az ég felé kell építkeznünk. Mi teljes jólétet, anyagi és lelki jólétet akartunk teremteni. A jólét sokak számára kenyeret jelent, munkát, iskolát, autót, nyaralást. De a jólét számunkra családot is jelent, gyermeket, barátokat, nemzeti büszkeséget, szeretetet, összetartozást, ünnepeket. Mi a kettőt együtt akartuk. Mi a kettőt együtt akartuk, azt szerettük volna megmutatni, hogy a kenyér jobban ízlik, ha van kivel megosztani. A lakás kényelmesebb, ha nemcsak fedél a fej fölött, hanem otthon is. A kiemelkedő teljesítmény is többet ér, ha utána közösen elénekelhetjük a magyar himnuszt. Magyarnak lenni is felemelőbb, ha becsülnek bennünket szerte a világban, s mi ezt akartuk." ( Dísz tér, 2002. május ) 

Esetleg hűségről.

"Mi nem vagyunk, nem lehetünk a meghátrálás emberei. Én sem leszek az. Én maradok. Fent vagy lent, de mindig maradok, mert ez nem jutalom, hanem hűség kérdése. Ez a nemzet és ez az országa mi hazánk. Meg kell tennünk érte mindent, ami tőlünk telik. Nekünk azoknak kell lennünk, akik nem futnak el, azoknak kell lennünk, akik maradnak. Engem mindig meg fogtok találni, a sikerben, a bajban, az örömben és a munkában."
( Dísz tér, 2006. április ) 

 

De az igazság ennél prózaibb.

Az "oikos"-ról van szó, a háznépről, akikért a görögök is harcba mentek és bátran álltak a falanxba. Aminek védelméért a nők a pajzsot nyújtották: "Ezzel, vagy ezen!"  

https://boatswain69.blogspot.com/2020/09/galukosz-varost-vedo-ferfiu-addig.html

 

Sokkal őszintébb és igazabb Orbán Viktor ez a nyilatkozata:

"A miniszterelnököket nem pénzben fizetik. Vagy legalábbis régebben az volt a szokás, hogy nem pénzben fizették. Nem panaszkodhattak, tisztességes fizetést kaptak, de az igazi fizetség a hiúságban van. Bennünket hiúságban fizetnek. A baj akkor van, ha valaki kétszer akarja fölvenni a fizetését. Hiúságban meg pénzben is - ez nem működik...


Tehát az ember kicsit a halhatatlanság után vágyakozik. Szeretné, ha valami itt maradna utána. Családi ház, néhány rendes gyerek, unokák; egy miniszterelnök szeretné, ha néhány
följegyzetten, írottan jó esztendő maradna utána. Ezért aztán bennünket így fizetnek. Én azért vagyok kifizetve,  mert 35 évesen lehettem miniszterelnök. Tehát amíg élek, hálás vagyok a tisztelt magyar polgároknak, akármi lesz is a köve
tkező, ki tudja még, hány esztendőben, ami nekem megadatik. Európa legfiatalabb miniszterelnöke lehettem, olyan időpontban bíztak meg ezzel a munkával, amikor úgy éreztem, hogy majdnem mindenre képes vagyok. Tehát úgy gondoltam, hogy olyan lehetőséget kaptam, amit majd nagyon-nagyon sok munkával próbálok megszolgálni, és volt négy gyönyörű évem. Mindegy, hogy egyébként annak természetesen voltak negatív vonásai, meg az ember zakójának ujját meg a sarkát rángatják, gáncsolják. Ezek nem érdekesek, ezek mind a múlthoz tartoznak. A jövőhöz már nem tudnak odaférni. 

Tehát ilyen szempontból, ha idősebb lennék, akkor talán megfordulna a fejemben a gondolat, hogy mi lesz a következő miniszterelnökséggel, de köszönöm, én jól vagyok. Innentől kezdve minden nap, amit magas polcon töltök, mar csak ráadás. Vannak ötleteim, tehát ha megbíznak, tudnék még jó dolgokat csinálni. De nézze, én a magam részéről amit dolgoztam, busásan megtérült, azt nekem az emberek lelkiekben kifizették. ( Interjú a Magyar Televízióban 2005. január 2-án. ) 

 

Hiúság és halhatatlanság..., egy gazda gondolkodása, aki kiáll a portájára és végignéz büszkén a földjén..., és megállapítja, mint az Úr a teremtés végeztével:

"Isten látta, hogy nagyon jó mindaz, amit alkotott. Este lett és reggel: a hatodik nap."

 

Erről beszélünk már egy ideje..., a "daimonionját" senki sem vetheti le, Orbán Viktor egy gazda, úgy tekint magára és ránk is. 

Jól is van ez így. S amíg ő is élvezi ezt, csak folytassa..., ide erre a "talpalatnyi földre" Európa közepén ilyesfajta miniszterelnök való.

A mérhetetlen nagyságú Amerikai Egyesült Államoknak vállalkozó elnök való, ezért szimpatikus Trump önértékelése:

"Szereztem már hatalmat, szereztem pénzt, most ideje, hogy segítsek az embereknek abban, hogy hallathassák a hangjukat, s gondoskodjak arról, hogy meg is hallják őket. Azért csinálom ezt, hogy naggyá tehessük hazánkat." ( Donald J. Trump )

Szereti a hatalmat és a pénzt, nem szokás ilyesmit bevallani..., de szeretné, ha másnak is lenne. 

Így korrekt! 


 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése