Kiemelt bejegyzés

Néha zseniálisak vagyunk... / "azt hiszem, jó tengerész voltam." / "Amit teszel, reménytelen, jó:..."

  "Hétszer vonultam háborúban, semmilyen parancsot ne tagadtam meg, nem harcoltam hitványabbul másnál. Vezér soha sem látta , hogy hi...

2021-10-29

Apokalipszis ( ἀποκάλυψις ) Halál ~ Szeretteim várnak tenálad; ...

 Szeretteim várnak tenálad; ...
és az egész fonák lét semmibe vész."

 

https://boatswain69.blogspot.com/2020/09/ha-majd-gyertyat-gyujtani-mentek-ne.html

"Mikor egy-egy súlyos óránk
fojtogatva ránk terül;
sorvasztóan ront a kór ránk,
s félelem rág legbelül;
eszünkbe jut sok szerettünk
bánat ülte gyászhelyén;
felhők torlódnak felettünk,
s rajtuk nem süt át remény:

akkor hozzánk hajlik Isten,
szíve gondja ránk talál,
vágyva vágyunk túlra innen,
elibénk egy angyal áll,
kelyhéből friss életírt ad,
ajka vigaszt súg nekünk,
s békét kedves holtjainknak
sem hiába kérlelünk."
( Novalis, Lelki énekek, 12, 40 )

https://boatswain69.blogspot.com/2021/10/ne-vigy-minket-kisertesbe.html 


 "Hős Szeretet, öledre végy már!
Te vagy világom, életem!
Ha mindent elvesztve sem ér kár,
tudom, kinek köszönhetem.

Szeretteim várnak tenálad;
hozzám örökre hű leszel;

s bár az egek térden imádnak,
lakást a szívemben veszel." ( Novalis, Lelki énekek, 11, 38 )

https://boatswain69.blogspot.com/2020/07/majd-ha-eljon-probatetel-ideje.html 

 

The "Hasanlu lovers" died around 800 B.C. and were discovered in 1972. They died in what seems to be an embrace or kiss, and remained that way for 2800 years.

 

"Ha majd nem az ábrák s a számok
kulcsára nyitnák a világot;
ha csókolva-dalolva többet
tudnak a lények, mint a bölcsek;
szabad élete lesz a világnak,

és visszaadják önmagának;
ha fény meg árny újra valódi
világossággá fog fonódni;
s versben, mesében írva látják
a lét örök históriáját: -
fölzeng egy titkos ige, és
az egész fonák lét semmibe vész."
( Novalis, Ha majd, 49 )



Ők közel 6000 éve ölelik így egymást...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése