Kiemelt bejegyzés

Néha zseniálisak vagyunk... / "azt hiszem, jó tengerész voltam." / "Amit teszel, reménytelen, jó:..."

  "Hétszer vonultam háborúban, semmilyen parancsot ne tagadtam meg, nem harcoltam hitványabbul másnál. Vezér soha sem látta , hogy hi...

2023-06-27

Δαίμον II. ~ Kolbe 6. ~ Ὁ πατήρ μου ἕως ἄρτι ἐργάζεται κἀγὼ ἐργάζομαι. / Quantum, tantum:

 "Teljes alávetettség Jézus Krisztusnak és lelkivezetőmnek. Örökké örömben egy napi földi gyakorlatért." ( Pascal )



 Pascal "pergamenjén" olvasható e fenti gondolat. Mit jelenthet a második mondat: "Örökké örömben egy napi földi gyakorlatért."

Úgy vélem Szent Bernát közelebb vihet bennünket a megoldáshoz:

 "Krisztus követőjének, kereszténynek lenni nemcsak tisztesség, méltóság, hanem kötelesség is." ( Szent Bernát idézetek minden napra )

Jézus így fogalmaz:  Ὁ πατήρ μου ἕως ἄρτι ἐργάζεται κἀγὼ ἐργάζομαι. - Apám mindig dogozik, ugyanígy dolgozom én is.

Ez egy elegánsabb fordításban így hangzik: "Az én Atyám szüntelenül munkálkodik, ugyanúgy munkálkodom én is." ( Jn 5,17 )

Kolbe atya a Teremtés céljául ezt tűzi ki - a Munkát, ami egybe kell essen saját célunkkal, "társteremtői" szerepünkkel...; - Isten munkatársai vagyunk. Gyökössy tanár úr szavaival: "Isten kinyújtott keze a világban."

Ha csak egy napot dolgozhattál Isten kertjében, már nagy megtiszteltetés ért. "Örökké örömben egy napi földi gyakorlatért."

 

 "Hogy célodat elérd - adj hálát Istennek, s boldogság vár a mennyben - élni kell;


1. látni (mint Szt. Ferenc);
2. élni a lehetőségekkel (annyival, amennyit Istentől kapsz); tartóztasd meg önmagadat (ez a nehezebb).


Nem azt kell tenned, ami tetszik, hanem amit várnak tőled.
A bűn forrása : akarom, nem akarom; tetszik nekem, nem szeretem. Quantum, tantum: ( ~ "Annyi, amennyi." --- Amennyit csak lehet. ) mindennek a mértéke a MUNKA.
Debeo esse indifferens.
( ~ "Én maradjak közömbös." --- Ne én legyek a mérték. ) Nyugodj bele Isten akaratába. ( 
Maximilian Kolbe, 1912---1918, Lelkigyakorlatos feljegyzések, Első nap, II, A teremtés célja, 99 )

 

Quantum, tantum:

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése