Kiemelt bejegyzés

Néha zseniálisak vagyunk... / "azt hiszem, jó tengerész voltam." / "Amit teszel, reménytelen, jó:..."

  "Hétszer vonultam háborúban, semmilyen parancsot ne tagadtam meg, nem harcoltam hitványabbul másnál. Vezér soha sem látta , hogy hi...

2023-06-01

Κένωμα II. ~ neked csak oda kell menned, nekem viszont, ilyen időben, megyek vissza is, ugyanezen az úton.

 "Mit panaszkodsz!"

 


"Egy kapucinus atya egyszer igen esős időben kísért akasztásra egy svábot. Az elítélt útközben többször fölpanaszolta Istennek, hogy ilyen rossz és barátságtalan időben kell ily keserű utat megtennie. A kapucinus atya keresztényien meg akarta őt vigasztalni s így szólt: mit panaszkodsz annyit, te lump, amikor neked csak oda kell menned, nekem viszont, ilyen időben, megyek vissza is, ugyanezen az úton. - Aki érezte már, milyen sivárrá válik, még egy szép napon is, a vesztőhelyről való hazaút, az a kapucinus atya mondását nem is fogja olyan ostobának találni." ( Kleist, Anekdota )

 

"Bármelyik ember választhatja az örök halált. Aki azt választja, az meg is kapja." ( C. S. Lewis, A nagy válás )

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése