Kiemelt bejegyzés

Néha zseniálisak vagyunk... / "azt hiszem, jó tengerész voltam." / "Amit teszel, reménytelen, jó:..."

  "Hétszer vonultam háborúban, semmilyen parancsot ne tagadtam meg, nem harcoltam hitványabbul másnál. Vezér soha sem látta , hogy hi...

2023-06-11

"Logos megvalósulása a szűz lélekben." X. ( κένωσις και συνεργεια ) / 8. fok ~ «Osculetur me osculo oris sui» / «tenui eum, nec dimittam»

 Féltékeny Isten

«Gyönyörködjél az Úrban és megadja neked szíved kívánságait»

 https://boatswain69.blogspot.com/2022/02/nyolcadik-fok-megragadtam-es-el-nem.html

 

 

"Ezért mondja Dávid: «Delectare in Domino, et dabit tibi petitionem codis tui». «Gyönyörködjél az Úrban és megadja neked szíved kívánságait». (Zsolt. 36, 4.) 

Ezen a fokon volt az Ara elég vakmerő arra, hogy így beszéljen: «Osculetur me osculo oris sui», «Csókoljon meg engem az ő szája csókjával». (Én. én. 1, 1.)" ( Keresztes Szent János, A lélek sötét éjszakája, A szellemi rész sötét éjszakája, XX, 2, 138-139 )

Így a hetedik fokon..., a nyolcadik fokon ez csak egyre intenzívebbé válik.

"3. A szeretetnek nyolcadik fokán a lélek megragadja magához szorítja kedvesét és nem bocsátja el, amint ezt az Ara ily módon fejezi ki: «Inveni, quem diligit anima mea; tenui eum, nec dimittam». «Megtaláltam, kit az én lelkem szeret, megfogtam őt, el sem bocsátom». (Én. én. 3, 4.) Az egyesülésnek ezen a fokán a léleknek vágya ki van elégítve,
azonban nem egyszersmindenkorra; egyesek épen csak hogy ráteszik a lábukat erre a fokra s azonnal visszalépnek róla. Mert hiszen, ha ez nem volna így, akkor bizonyos tekintetben a mennyei boldogságot élveznék már ennek az életnek a folyamán. Azért is csak nagyon rövidke pillanatokat tölthet rajta a lélek. Dániel próféta, aki a vágyak embere volt részesült Isten részéről abban az üzenetben, hogy maradjon meg ezen a fokon. «Daniel, vir deside riorum...sta in aradu tuo». (Dán. 10, 11.) Ezután a fok után következik a kilencedik ez már a tökéleteseké, amint ezt a következőkben kifejtjük."
( Keresztes Szent János, A lélek sötét éjszakája, A szellemi rész sötét éjszakája, XX, 3, 139-140 )

Ha az "Ara"megöleli "Vőlegényt"..., az nyilván visszaöleli őt. Ha megcsókolja..., visszacsókol.

Nagyon vár már minket.

"A megszilárdulás folyamata azonban abból áll, hogy megtanulod Istent önmagáért szeretni. - Ha anya lennél, nem beszélnél így.
- Azt akarod mondani, hogy ha csak anya lennék. De nem létezik olyan, hogy csak anya. Te
azért létezel mint Michael édesanyja, mert előbb Isten teremtményeként létezel. Ez a kapcsolat pedig régebbi és szorosabb. Nem, figyelj ide, Pam!
Isten is szeret. Ő is szenvedett. Ő is hosszú ideig várt a találkozásra."
( C. S Lewis, A nagy válás, 109 ) 

https://boatswain69.blogspot.com/2020/08/mindez-ugyanolyan-ma-mint-tegnap-regi.html

 

"Isten is szeret. Ő is szenvedett. Ő is hosszú ideig várt a találkozásra."
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése