Kiemelt bejegyzés

"De máris vált a kép. Új mese szól a mikrofonból." ~ „Narcissus… hermafroditism… Bisexuality… Ah, interesting!"

"Isten is szeret. Ő is szenvedett. Ő is hosszú ideig várt a találkozásra." ( C. S Lewis, A nagy válás, 109 ) "De...

2023-07-23

Χειρουργός - "Kertésznek lenni szép s dicső dolog." II. ~ Περίλυπός ἐστιν ἡ ψυχή μου ἕως θανάτου

Keserves munka.

 "Szomorú az én lelkem mindhalálig."

 

 

 "Hétszer vonultam háborúban, semmilyen parancsot ne tagadtam meg, nem harcoltam hitványabbul másnál. Vezér soha sem látta, hogy hibáztam volna és csak te gondoltad rólam az imént, hogy aki hitványabb dolgokban hűségesnek bizonyultam, a jobb dogokban leszek hűtlen?" ( Vértanúakták és szenvedéstörténetek, Szent Julius mártír aktája, 203 )

https://boatswain69.blogspot.com/2023/05/i-holderlin-2-amit-nem-irthatok-ki.html

 

"Mások nevében
türelmesen
mások nevében akik erről semmit se tudnak
türelmesen
mások nevében akik erről semmit sem akarnak tudni
türelmesen
vállalni a tagadás keservét

 a reggeli öt órás külvárosi szerelvények fuldoklóira eszmélve
türelmesen
kibontani az elmélet verejtékes kendőjét
a délutáni öt órás vásárcsarnokok ámokfutóira tekintve
türelmesen
megfordítani minden gondolatot mely elrejti fonákját
szemtől-szemben a halott-virrasztókkal minden órájában a napnak
türelmesen
felmutatni az elbarrikádozott jövendőt
a légó-szolgálatosok tőszomszédságában minden órájában az éjnek
türelmesen
föltárni a behemót pusztulást
türelmetlenül
az elégedettek nevében
kétségbe esni
türelmesen
a kétségbeesettek nevében
kételkedni a kétségbeesésben

türelmetlen türelmesen
a taníthatatlanok nevében
tanítani."
( Hans Magnus Enzensberger, Keserves munka )

 

 "Szomorú az én lelkem mindhalálig. Maradjatok itt, és virrasszatok velem." ( Mt 26,38 ) ~ Περίλυπός ἐστιν ἡ ψυχή μου ἕως θανάτου · μείνατε ὧδε καὶ γρηγορεῖτε μετ’ ἐμοῦ.

 

"Türelmetlen türelmesen
a taníthatatlanok nevében
tanítani."

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése