Kiemelt bejegyzés

Néha zseniálisak vagyunk... / "azt hiszem, jó tengerész voltam." / "Amit teszel, reménytelen, jó:..."

  "Hétszer vonultam háborúban, semmilyen parancsot ne tagadtam meg, nem harcoltam hitványabbul másnál. Vezér soha sem látta , hogy hi...

2023-07-01

Δαίμον I. / III. / Πλήρωμα ~ Ratkó József 4. / Hölderlin 15. ~ "egyensúlyozva egyszál hitemen"

"Én, egy a fegyvertelenek közül..."

 

 

"Én, egy a fegyvertelenek közül,
egyensúlyozva egyszál hitemen
a félelem szakadéka fölött

énekelek. Magamat bátorítom.
Talán átjutok a halálig." ( Ratkó József, A Halálig )


"Én is "bonyolultan" kezdtem, de volt bátorságom segítséget kérni..., Cursillo nem sokat segített, az beszélgetés volt, de Beöthy Tamás atyával az esti beszélgetések jót tettek a lelkemnek. A Szent Ignáci lelkigyakorlat azonban csodát tett velem...


Isten lerakatta velem a "páncélomat".

 

Hölderlin, ezt így fogalmazza meg:

"Nem testvér-e talán mind aki él, veled?

(...)

Járj fegyvertelenül csak

így az életen át, s ne félj!

Bármi érjen is, azt mind javadul fogadd, tárd örömre szived!" ( Hölderlin, A költő bátorsága, 94 )"

https://boatswain69.blogspot.com/2020/11/numquid-et-tu-i.html 

 

"Bármi érjen is, azt mind javadul fogadd, tárd örömre szived!"

 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése