Kiemelt bejegyzés

Néha zseniálisak vagyunk... / "azt hiszem, jó tengerész voltam." / "Amit teszel, reménytelen, jó:..."

  "Hétszer vonultam háborúban, semmilyen parancsot ne tagadtam meg, nem harcoltam hitványabbul másnál. Vezér soha sem látta , hogy hi...

2023-07-19

ΔΑΙΜΟΝ ~ "jól prédikáltam s jót álmodtam-e,"

"A sors nem alszik, lesked, útonáll..." II.

 


"Az álmaimból só lesz és kenyér,
a vergődésem nem lesz, csak mese,
- hát érdemes-e?

jól prédikáltam s jót álmodtam-e,
hogy, ilyen könnyen teljesedhetett,
s tán másképp kelletett?

vagy csak kicsinykét markolt volna meg
belőled, jövő, két horgas karom,
- nem akarom,

nem akarom se tudni, se belátni,
új mérföldekkel lépnek lábaim:
új álmaim, 

én több vagyok, mint program és tanok,
örökből keltem és örökbe lépek:

s élek akár a népek." ( Győry Dezső, Hol a költő?, Állomás, 1928 )


"én több vagyok, mint program és tanok,
örökből keltem és örökbe lépek:"


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése