Kiemelt bejegyzés

"De máris vált a kép. Új mese szól a mikrofonból." ~ „Narcissus… hermafroditism… Bisexuality… Ah, interesting!"

"Isten is szeret. Ő is szenvedett. Ő is hosszú ideig várt a találkozásra." ( C. S Lewis, A nagy válás, 109 ) "De...

2023-07-19

ΔΑΙΜΟΝ ~ "így vagyok hit s zászló, én: örökidőkre."

"Közöttük lépem el az éltem."

 


"Jobb kezem fölébe
meleg nap világul,
bal kezemre hó hull
északi világbul,

jobb markomba pénzt csen
a kényelmnes angyal,
bal markomba tốrt dug
a sátán haraggal,

jobbra is meg balra
tấrt boltosok ágya
csalogat, hív, csábol
kész nászéjszakára,

mindenféle jókra
szomjúhan meg éhen
én mégis közöttük
lépem el az éltem,

se jobbra, se balra
magamnak, előre:

így vagyok hit s zászló,
én: örökidőkre."
( Győry Dezső, Hol a költő?, Egyenes út, 1929 )

S ezzel megválaszoltunk egyik kiinduló kérdésünket:

https://boatswain69.blogspot.com/2020/07/egyszeru-pszichologiai-iranyu.html

"se jobbra, se balra
magamnak, előre:"


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése