Kiemelt bejegyzés

Néha zseniálisak vagyunk... / "azt hiszem, jó tengerész voltam." / "Amit teszel, reménytelen, jó:..."

  "Hétszer vonultam háborúban, semmilyen parancsot ne tagadtam meg, nem harcoltam hitványabbul másnál. Vezér soha sem látta , hogy hi...

2020-07-28

Hatodik szabály: Ne hisztizz! ~ "emlékeznem. Emlékeznem kell..." / "megtartom türelmemet és nem indulok fel"

Emlékeztető ( II. ) "Ha akarod, csinálok ide három sátrat, (...)"

 

 

 

Gyerekes dolog, de megérthető, nem szívesen szakadunk ki belőle, ha már megéltük, s visszavágyunk, ha már "jártunk ott".

 

"Ricky Fitts: Akarod látni a legszebbet, amit lefilmeztem? Egy olyan nap volt, amikor bármelyik percben leeshet a hó... és a levegő tele van elektromossággal... szinte hallani lehet. És ez a zacskó, csak... táncolt velem... mint egy kisgyerek, ha könyörög, hogy játssz vele. 15 percen át. Ekkor jöttem rá, hogy ott van... ez a teljes élet, a dolgok mögött...és ez a hihetetlen jótékony erő, mely azt akarja, hogy tudjam, nincs okom félni... SOHA. Tudom, a videó csak silány másolat... de segít emlékeznem. Emlékeznem kell... Néha olyan sok a... szépség... a világban... úgy érzem, ki se bírom... és a szívem... egyszer csak... megszakad..." ( Amerikai szépség )

 


 

S jó ha csak emlékeznénk, mint Ricky Fitts vagy épp Pascal, aki tovább is lép, tudatosodik benne ha mindig ebben az állapotban lenne, sosem kellene aggódnia, hogy bűnt követ el..., ő is fél, árulója lesz, aminek semmiképp sem szeretne.

"1654 kegyelmi esztendeje

Hétfő, november 23, Szent Kelemen pápa és vértanú és a martirológium más szentjeinek napja. Szent Krizogonusz vértanú és mások vigíliája. Este körülbelül fél tizenegytől körülbelül éjfél után fél egyig.

TŰZ

Ábrahám Istene, Izsák Istene,Jákob Istene, nem a filozófusok és a tudósok Istene.

Bizonyosság. Bizonyosság. Érzelem, Öröm, Béke. / Jézus Krisztus Istene. / Deum meum et Deum vestrum. / Istened az én Istenem lesz.

A világ és minden felejtése Istenen kívül. Ő csak az Evangéliumban tanított utakon található meg.

Az emberi lélek nagysága.

Igaz Atyám, a világ nem ismert meg téged, de én ismertelek téged. / Öröm, Öröm, Öröm, Örömkönnyek. / Elszakadtam tőle.----------------

Derelinquerunt me fontem acquae vivae. / Istene elhagysz engem?------------- / El ne szakadjak tőle örökre.

Ez az örök élet, hogy ismerjelek téged, egyedül igaz Istent, és akit küldtél J.-K.-t.

Jézus Krisztus-------------- / Jézus Krisztus-----------------

Elszakadtam tőle. Elmenekültem tőle, lemaradtam róla, keresztre feszítettem. / Soha el ne szakadjak tőle. -------------- / Csak az Evangéliumban tanított utakon tarthatjuk meg őt.

Teljes édes lemondás.

( A pergamenen még hozzáadva: )

"Teljes alávetettség Jézus Krisztusnak és lelkivezetőmnek. Örökké örömben egy napi földi gyakorlatért. Non obliviscar sermones tuos. Amen."

 

Vannak olyanok, akik ennek az állapotnak az elvesztése ellen, nem emlékezéssel, de cselekvéssel védekeznének.

 

A megvilágosodással kapcsolatban adja magát az analógia a halállal..., érdekes téma volna, de most nem térünk ki erre.

Egy régi Thanatológiai Szemlében olvastam, sok sikertelenül öngyilkos azért próbálja meg újra, mert annyira jó érzés volt a halál közelsége, hogy visszavágyik. Ostobaság ugyan, de megérthető...

 

Mások, mint Jézus tanítványai félig öntudatlan ( Ha teljesen maguknál lettek volna, tettek volna ilyen gyermekded javaslatot? ), nyújtanák az érzést.

"Hat nap múlva Jézus maga mellé vette Pétert, Jakabot és testvérét, Jánost, s fölment külön velük egy magas hegyre. Ott elváltozott előttük: arca ragyogott, mint a nap, ruhája pedig olyan fehér lett, hogy vakított, mint a fény. S íme, megjelent nekik Mózes és Illés, és beszélgettek vele. Péter erre így szólt Jézushoz: „Uram, jó itt nekünk! Ha akarod, csinálok ide három sátrat: egyet neked, egyet Mózesnek, egyet pedig Illésnek.” Amíg beszélt, hirtelen fényes felhő borult rájuk, s a felhőből szózat hallatszott: „Ez az én szeretett Fiam, akiben kedvem telik, őt hallgassátok!” Ennek hallatára a tanítványok arcra borultak, s igen megrémültek. Jézus odalépett hozzájuk és megérintette őket: „Keljetek fel, ne féljetek!” Amikor tekintetüket fölemelték, nem láttak senkit, csak egyedül Jézust. A hegyről lefelé jövet Jézus rájuk parancsolt: „Ne szóljatok a látomásról senkinek, amíg az Emberfia föl nem támad a halálból!” ( Mt17,1-9 )

 

"Jó fejek" amúgy..., nem maguknak építenék, de maradnának..., lehetetlenség, nem erről szól a megvilágosodás; a "színelátásnak" célja van..., nem véletlen a szózat.., de azonnal!

 

Szóval a hatodik szabály, ne légy gyerekes, ez a hitben való valódi felnőttség előszobája, ... ami a vértanúsághoz vezet.

Az az igazi boldogság, ahogy Assisi Szent Ferenc is tanította Leó testvért:

"Mondom neked, hogy ha megtartom türelmemet és nem indulok fel – ez az igazi öröm és igazi erény és a lélek üdvössége."

 

Roberto Rossellini, Ferenc, Isten lantosa ( 1950 )

 

Hatodik szabály: Ne hisztizz! 

 

2020. 07. 13.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése