Kiemelt bejegyzés

Néha zseniálisak vagyunk... / "azt hiszem, jó tengerész voltam." / "Amit teszel, reménytelen, jó:..."

  "Hétszer vonultam háborúban, semmilyen parancsot ne tagadtam meg, nem harcoltam hitványabbul másnál. Vezér soha sem látta , hogy hi...

2023-02-24

The Mission of Manicheism II. ~ "Tartom az eget két karomban."

  "Tartom az eget két karomban."

 

 

"Tartom az eget két karomban. Nemcsak emelem, át is ölelem A szeretet vagyok, mely mindenre képes. Egykor azért emeltem két karom az égre, mert elborzadtam az emberek s a természet, leginkább pedig az emberek természetének kegyetlenségén. De akkor hirtelen megéreztem az eget. Magas vagyok, elértem odáig. Megpihent a karomban, mint nyugalomra vágyó nagy madár. Így lettem a szeretet fészke. A szereteté, amelyre szükség sem volna, ha nem volna rettenet, amely fölnöveszti, megépíti, élteti. Minél nyugtalanabb vagyok, égboltozat, annál nyugodtabb lehetsz; annál kétségbeesettebben, annál erősebben tartalak. Ragyogj." ( Devecseri Gábor, Kétágú fa-óriás, Imátlan ima, 20 )

 

"»Kitártam kezemet egész nap a hitetlen és ellenszegülő nép felé«."( Iz 65,2 )

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése