"Kutass, hogy lásd Isten javait!"
τοῖς ἁγίοις τοῖς ἐν τῇ γῇ αὐτοῦ ἐθαυμάστωσεν ὁ Κύριος, πάντα τὰ θελήματα αὐτοῦ ἐν αὐτοῖς. ( Zsolt 15,3 ) A szentekben, a jeles férfiakban, akik a földön vannak, bennük van minden gyönyörűségem.
Két kérdésünk volt, kiről szóltak Mennydörgő Tökéletes Tudatról szóló szavak? S mi legyen az igazak jutalma e világon?
S talán végül kapunk választ egy harmadikra is..., ki gyönyörködik itt és miben?
A régiekről szóló beszéd manapság úgy tűnhet, mintha idejétmúlt dolgokról lenne szó, pedig a problémák nem változnak, tehát a válaszok is ugyanazok, csak a "csomagolás" változik.
"A posztmodern konzervativizmus, amelynek általános jellemzője, hogy a hagyományok erejének kiapadása következtében olyan értékeket próbálnak találni, amelyek alkalmasak a továbbhagyományozásra." ( Lánczi András: Az utópia mint hagyomány, A konzervatív politika )
Lánczi Andrásnak igaza van, de arról elfeledkezett, hogy nincs mit megtalálni, hisz a hagyományok velünk élnek..., a szimbólumok ma ugyanúgy egy másik világra nyitnak kaput, mint egykoron.
https://boatswain69.blogspot.com/2022/03/megbontottam-vele-egy-oroktol-fogva.html
https://boatswain69.blogspot.com/2021/10/az-szep-vilag-reg-oda-reparatioconversio.html
Αποκατάστασις πάντων!
Újra meg kell találni az átjárókat. De az átjárók mindig is léteztek.
"A keresztény világnézet és vallásosság jelenlegi állapotát sokan az istenismeret válságával jellemzik." ( Vass György: Közösség és Istenélmény )
Akik megjárták a poklot, majd az "átjáróig" emelkedtek, őket kell megkérdezni. Ők a szentek.
Ők a következő szabályt is tudják:
„Isten együtt akar cselekedni veled. Nem kényszerít, hanem segít téged.” ( Szentviktori Hugó, Didascalicon V. 9. )
Honnan lehet felismerni őket? Amiben segíti őket..., abból.
Πρεεχιστενψια!
Daimónjuk szerint cselekednek, és figyelmen kívül hagynak minden hagyományos konstrukciót, ugyanis a Szeretet nem szabályrendszer, sokkal inkább éltető energia. A Van a sok-sok ninccsel szemben...
"Mondhatjuk: az istenkeresés eddigi korszaka lezárult, és a továbbélő keresztény hit előtt egy új korszaknak kell állnia. (...) A változás nem adódik önmagától, hanem a múlt romjain építi újra a jövő még közel sem kész templomát, melyben Istennel újfent találkozhatunk." ( Vass György: Közösség és Istenélmény, I. Istenismeret vagy Istenélmény )
https://boatswain69.blogspot.com/2020/08/na-es.html
A "múlt romjai" rossz kifejezés..., a múlt velünk él, bennünk..., vezeti gondolatainkat és cselekedeteinket sejtéseinken keresztül.
https://boatswain69.blogspot.com/2020/09/ha-majd-gyertyat-gyujtani-mentek-ne.html
Ezért tökéletes a gnosztikus irat gondolatmenete:
"Én vagyok az érdeklődésem ismerete, és azok keresésének (eredménye) akik kutatnak utánam, és azok parancsolata, akik kérnek engem, és a tudásom hatalmasságainak hatalma
az angyalokról, akiket az én világomba küldtek, és az istenekről, az ő korszakaikban, a tanácsom által, és a minden ember szellemeiről, akik velem léteznek, és a nőkről, akik bennem lakoznak. Én vagyok az, akit tisztelnek, és akit dicsérnek, és akit gúnyosan megvetnek, Béke vagyok, és a háború jön miattam. És idegen vagyok és városlakó." ( A teljes Nag Hammadi, A Mennydörgő, Tökéletes Tudat, 60-61 )
A "Tudat", nevezhetjük "Logos"-nak is, keresi önmagát és ismer önmagára.
https://boatswain69.blogspot.com/2020/10/s-kisebb-valaszol.html
Benne ismersz önmagadra..., Őrá.
"Ha ezután csakugyan már ilyenné váltál és megláttad őt és megtisztulva egyesültél önmagaddal ( hiszen ennek akkor már semmi akadálya sincsen ) és nincs benned semmi idegen, hozzád keverődött dolog, hanem egészbevéve fény vagy - fény, amely ha nagysággal nem is mérhető és kiterjedése mértani alakkal le nem írható, azért mégsem nőtt a végtelenig, hanem csak annyiban teljesen megmérhetetlen, amennyiben minden mértéknél nagyobb és minden mértéknél értékesebb - ha mondom, azt látod, hogy te ezzé lettél és teljesen látássá változtál, akkor meríts magadból bátorságot. Miután ide felemelkedtél, útmutatóra többé nem szorulsz, szegezd csak előre a tekinteted." ( Plotinosz, A szépről, I. Enn. 6. könyv, 9 )
Sőt:
"Menjünk innen, barátaim, a mi édes hazánkba!" ( Plotinosz, A szépről, I. Enn. 6. könyv, 8 )
https://boatswain69.blogspot.com/2021/02/ime-mienk-gyermek-krisztus-i-sar-es.html
Mert vele és benne vagyunk otthon és sehol másutt. Ez az "éltető energia"..., maga a Szeretet.
Υπόστασις!
"És ahogyan ételt és italt készít elő számunkra - a test számára testi ételt készít elő, hiszen ha elvonná, nem is élhetnénk, s a test számára testi italt készít elő, hiszen ha elvenné, nem is élhetnénk - ugyanolyan módon értelemmel térj át a lélekre, és add az igét. Mert nem csak kenyérrel él az ember, hanem minden igével, mely Isten szájából szárazik. Add az igét, és él az én lelkem! Ha elveszed az igét, meghal a lélek. Ha ugyanis a lelket megfosztják az ige tápláléktól, meghal a lélek. Erről van szó itt amely lélek vétkezett, az hal meg. És minden vétkező lélek halott, mert már nem táplálja Isten igéje.
Figyeljétek csak meg azokat, akik elmulasztják folyamatosan táplálni a lelket. Az szégyenletesnek tűnik számotokra, ha valaki naponta kétszer, olykor háromszor is eszik - de mindenki legalább egyszer eszik - viszont a léleknek nem adja meg a maga megfelelő
táplálékát. Az imádság a lélek tápláléka, és leginkább akkor, ha értelemmel imádkozik. A hallgatóhoz eljutó tanító beszéd, a bölcsesség szava és a tudás szava a lelek tápláléka. Ahogyan tehát a test kapcsán az értelem igazolta, hogy étel és ital nélkül elpusztul a
test, ugyanúgy, ha nem eszik és iszik a lélek, elpusztul. Egyesek ezt nem értik, és nagyfokú butaságuk miatt azt mondják, a jogtalankodók lelkei végleg meghalnak. Azt mondják, erről van itt szó: amely lélek vétkezett, az hal meg. És igazolandó, hogy meghal a lélek, idézik a szöveget, mintha mi nem tudnánk, hogy írva van, miszerint "meghal a lélek", de nem látják, hogy másféle lélekhalálról van szó. Nevezetesen arról, hogy az a lélek halt meg, amely nem az Istennel élt. (...)
Tehát - hogy ne feledkezzem meg az aktuális kérdésről - a test táplálkozik, és táplálék nélkül meghal. A lélek a neki megfelelő táplálékkal táplálkozik, magával Krisztussal táplálkozik, és táplálék nélkül meghal. Üdvözítő Uram eszik és iszik: "Legyél hát az én örökrészem és kelyhem része mondja az Atyának. Ami engem illet, gyakran elhanyagoltam a táplálékomat, és valahányszor elhanyagoltam, a hanyagság arányában megbetegedtem vagy meghaltam. Az Üdvözítőm viszont sohasem hanyagolja el a maga táplálékát, hanem folyton éber, és táplálkozik az Atyából. És ha - tegyük fel - nem táplálkozna, nem is tudom, mi következne be. Igenis táplálkozik, és folyton táplálkozik az Üdvözítő az Atyából." ( Origenész, Első homília a Tizenötödik zsoltárhoz, 38-39 )
Mi is ilyesfajta "alállomás" vagyunk, kell hogy részesedjünk Belőle, különben már most "démonok", élő holtak vagyunk.
Amúgy pedig ilyenek, akikben gyönyörködik a "Tökéletes Tudat":
"Azután nézzétek az Ő Szavait, és valamennyi írást, melyet befejeztek. Adjatok figyelmet azután, ti hallgatók és ti is angyalok és azok, akiket elküldtek, és szellemek, akik a halálból támadtatok fel. Mivel én vagyok az egyedül, aki létezik, és senkim sincs, aki megítélne engem. Mivel sokan vannak a kellemes formák, melyek számos bűnben léteznek, és mértéktelenségek, és szégyenletes szenvedélyek, és múlandó örömök, melyet (a férfiak) addig ölelnek, míg ki nem józanodnak és felmennek a pihenőhelyükre. És megtalálnak engem ott, és élni fognak,és nem halnak meg újra." ( Nag Hammadi, A Mennydörgő, Tökéletes Tudat, 63 )
Ahogy a zsolozsma "Imádságra hívásában:
"Negyven évig terhemre volt ez a nemzedék, azt mondtam: Ez a nép tévelygő szívű.Nem ismerték meg utaimat, ezért haragomban kimondtam eskümet: "Nyugalmam helyére nem juthatnak el!” ( 95. zsoltár )
( ὡς ὤμοσα ἐν τῇ ὀργῇ μου· εἰ εἰσελεύσονται εἰς τὴν κατάπαυσίν μου. )
"és nincs benned semmi idegen, hozzád keverődött dolog, hanem egészbevéve fény vagy - fény," |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése