Kiemelt bejegyzés

Várakozások III. ~ "Sors parancsol.."

  "Nemcsak a te akaratod hat irányként abban, ami jő! Dolgoznak titkos viszonyok lent, ...

2022-10-15

Γνῶσις XVIII. / εσχατολογία II. / ανομία / επισήμον II. / "ebed jahwe" ( עֶבֶד יהוה‎ ) III. ( ἡγήσατο τὸ εἶναι ἴσα θεῷ ) / "üdvösségváró eszkatológia" I.

  Szolga ( עֶבֶד  ) II.

 "ἡγήσατο τὸ εἶναι ἴσα θεῷ"

 

 Ha mi nem valósíthatjuk meg a békét..., ahogy Kant is leírta ( https://boatswain69.blogspot.com/2020/10/kolcsonosen-mondjak-ki-egymasra-az.html ), kinek lehet hatalma rá?

Aki mindkét világ tökéletes gyermeke.

Aki először is méltóságban egy Istennel ( ἡγήσατο τὸ εἶναι ἴσα θεῷ ).

 

Az επισήμον hivatalost, hitelest, érvényest is jelent. 

Ki válhat hitelessé, egy Isteni közvetítő mikor lehet érvényes..., természetesen csak abban az esetben, ha tökéletesen megvalósítja mindkét valóságot, mégpedig tökéletes formában.

Maga lesz az átvezető út, a Kapu.

"Azt akarta ezzel, hogy társunk legyen szenvedéseinkben, s mi társai legyünk az ő dicsőségének." ( Szalézi Szent Ferenc )

https://boatswain69.blogspot.com/2022/03/szokratizmus-ii-nagy-muveszet-mezonek-2.html?spref=tw 


Az emberi lét, ahogy a buddhizmus tanítja, leginkább az öregségben, a betegségben és legfőképp a halálban tér el az istenek világától.

S mindez a "társas magánnyal" most ( lonely crowd ) tetézve...


Vagy ahogy Izajás próféta jövendölte:

 "Megvetett volt, és utolsó az emberek között,
fájdalmak férfia és betegség ismerője,
aki elől elrejtettük arcunkat;
megvetett volt, és nem becsültük őt."
( Iz 53,3 )

"Amint sokan megborzadtak tőle,
hisz olyan torz volt, nem emberi a külseje,
alakja nem hasonló az emberek fiaihoz, (...)"
( Iz 52,14 )

 

Először is tisztázzuk, mi is forog kockán, nem csak a mi - de a közvetítő szempontjából is:

 "Vannak világon (történelmen) belüli távlatai, mint pl. a száműzöttek visszatérése a fogságból ( lz 41,17-20; 43,14-21 stb.), Jeruzsálem építése ( Iz 54,11kk. stb.), Júda ismételt egyesítése Izraellel (Ez 37,15-28),  Izrael számszerű megsokasodása (Iz 49, 19-21; 60,22), ideális dávidi király uralkodása (Ez 37,24); tökéletes és hibátlan kultusz (lz 66, 20-21); Sion dicsőséges helyreállítása (lz 60. és 62. f.-k); az Ígéret földjének újra-birtoklása, de az is tény, hogy az eljövendő üdvösség megvalósulása szétfeszíti a természeti-történelmi kereteket. A próféciák a felülmúlhatatlan csodálatosság karakterével írják körül a bekövetkező új fordulatot, mint pl. Jeruzsálem a végidőbeli isteni uralom középpontja lesz (Iz 54; 60; 62; Zak 14,16-19), a végidőbeli áldás következménye a paradicsomi termékenység (Iz 30,23-25, 51,3; Joel 4,18 stb.), megszűnik a betegség és testi fogyatékosság (Iz 29,18; 35,5k stb.), az emberek hosszú életűek lesznek (Iz 65,20.22k.), sőt a halál megsemmisül (Iz 25,8). Elvont képek vagy fogalmak helyett nagy számok, mennyiségek fejezik ki a végidőbeli áldás túlcsorduló bőségét. Ide tartozik még az emberek közötti béke és a háborúk megszűnése (Iz 2,4; 9,6), az ember és az állatvilág, s az állatvilágon belüli béke és harmónia (Iz 11,6-8; 65,25)." ( Fodor György, Az apokaliptikus eszkatológia, 78 )

Ennek egy tökéletes közvetítőnek ki KELL tennie magát.

 


Sziénai Szent Katalin helyesen fejezi ki magát, ez a szeretet már maga az őrület...

"Ha mélységes alázatot akarsz, látni fogod az emberhez alázódott Istent, a kereszt szégyenletes haláláig alázódott Igét!" ( Sziénai Szent Katalin, Giovanna di Corrado asszonynak, 543 ) 

"Annyira kifejezhetetlen és őrült volt az Ő szerelme irántunk, hogy a barátaivá akart tenni minket, akik ellenségei voltunk." ( Sziénai Szent Katalin, Stefano di Corrado Maconinak, amikor Katalin Rómában volt, és ez volt az utolsó hozzá, 848 ) 


Kiüresítette magát..., olyanná vált, mint egy közülünk. 

"Ő Isten formájában volt, és az Istennel való egyenlőséget nem tartotta olyan dolognak, amelyhez föltétlenül ragaszkodnia kell, hanem kiüresítette magát, szolgai alakot öltött, és hasonló lett az emberekhez." ( Fil 2,6-7 )

( "ὃς ἐν μορφῇ θεοῦ ὑπάρχων οὐχ ἁρπαγμὸν ἡγήσατο τὸ εἶναι ἴσα θεῷ, ἀλλὰ ἑαυτὸν ἐκένωσεν μορφὴν δούλου λαβών, ἐν ὁμοιώματι ἀνθρώπων γενόμενος · καὶ σχήματι εὑρεθεὶς ὡς ἄνθρωπος")

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése