Kiemelt bejegyzés

"Boldog vagyok, mert lemondtam a boldogságról." IX. ~ "fogalom leszel!" / ἀκάνθινον στέφανον

  "A szentek számára sem problémamentes életművük megvalósítása." ( Walter Nigg ) "Minél szentebbé válik egy ember, annál...

2022-10-15

Γνῶσις XVII. / εσχατολογία I. / νόμος / επισήμον I. / "ebed jahwe" ( עֶבֶד יהוה‎ ) II. / Esszénusok ~ és nem törlöm ki nevét az élet könyvéből, II. / "Őrizzétek gondosan őket, / "ítéletes eszkatológia"

"Segíts meg engem és és űzd tőlem a szenvedést!"

 Ne a zűrzavarban keressetek! / Gnózis birtokában...

„Ne sírj! Íme, győzött az oroszlán Júda törzséből, Dávid sarja. Ő majd kinyitja a könyvet, feltöri hét pecsétjét.” ( Jel 5,5 )


  I.

 Egyik véglet. Elzárkózás..., jaj, csak ne fájjon.

 "Segíts meg engem és és űzd tőlem a szenvedést!" ( Élchazai könyve )

A szenvedés kerülésének útja.

 

 II.

"Bizony te elrejtőzködő Isten vagy, Izraelnek Istene. (...) Nem titokban beszéltem, nem valami sötét zugában a földnek. Nem azt mondtam Jákob nemzetségének: A zűrzavarban keressetek! Én, az Úr az igazságot mondom, és az igazat hirdetem nektek." ( Iz 45,15,19 )

Az igazság törvény...

 Azt pedig őrizni és védeni kell..., különösképp ha maga Krisztus és "társnője" a Szentlélek nyilvánította ki.

S rendet tartani.

"Őrizzétek gondosan őket, mert nem minden férfi hívő, s nem minden nő őszinte." ( Élchazai könyve )


"Megesküszöm önmagamra, igaz beszéd fakad ajkamon, egy visszavonhatatlan szó: Előttem hajlik meg minden térd, és rám esküszik minden nyelv." ( Iz 45,23 )
 
De elég-e a törvény ismerete az üdvösséghez? 
 
Elég-e ha a "jó szolga" ( "ebed jahwe" ) törvénytisztelő?
 
"(...) mert a kívánságról nem tudtam volna, ha a törvény nem mondaná: ne kívánjad,"
 ( Kiv 20:17; Deut 5:21)  
 
"De a bűn alkalmat adott, és a parancsolat által megcsalt engem, és megölt általa." ( Róm 7,5-11 )
 
Ha a legjobb szabály is rosszra fordulhat-fordítható, hogyan menekülhetünk meg?
 
Az "ítéletes eszkatológia" szívtelennek is tűnhet.
 
 
 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése