Kiemelt bejegyzés

Néha zseniálisak vagyunk... / "azt hiszem, jó tengerész voltam." / "Amit teszel, reménytelen, jó:..."

  "Hétszer vonultam háborúban, semmilyen parancsot ne tagadtam meg, nem harcoltam hitványabbul másnál. Vezér soha sem látta , hogy hi...

2023-04-08

ομιλία VII./11. ~ enyém a világ és ami betölti. II. ( ἐμὴ γάρ ἐστιν ἡ οἰκουμένη καὶ τὸ πλήρωμα αὐτῆς.) ~ "Isten legyen minden mindenben"

 αποκατάστασις πάντων

 "A világon nyomorúságotok van, de bízzatok: én legyőztem a világot."

  

 

Ki ne szeretne győzni?

Mégis..., úgy viselkednek sokan..., a többség, mintha szándékosan teljes romlásba, pusztulásba akarnák dönteni magukat.

Pál sem értette, mi bennünk ez az "önpusztításra való hajlam"?

14Tudjuk, hogy a törvény lelki, magam azonban testi vagyok, és a bűn rabja. 15Azt sem tudom, mit teszek, hiszen nem azt teszem, amit szeretnék, hanem amit gyűlölök. 16De ha azt teszem, amit nem akarok, elismerem a törvényről, hogy jó, 17és valójában nem is én cselekszem, hanem a bennem lakó bűn. 18Tudom ugyanis, hogy semmi jó nem lakik bennem, azaz a testemben, mert készen vagyok ugyan akarni a jót, de arra, hogy tegyem is, nem vagyok képes. 19Hiszen nem a jót teszem, amit akarok, hanem a rosszat, amit nem akarok. 20Ha pedig azt teszem, amit nem akarok, akkor nem is én cselekszem, hanem a bennem lakó bűn. 21Így ezt a törvényt látom: bár a jót szeretném tenni, a rosszra vagyok készen. 22A belső ember szerint az Isten törvényében lelem örömöm, 23de tagjaimban más törvényt észlelek, s ez küzd értelmem törvénye ellen, és a tagjaimban levő bűn törvényének rabjává tesz. 24Én nyomorult! Ki vált meg e halálra szánt testtől?" ( Róm7,14-24 )

Gnosztikusok ezt "Vádlónak" vagy "Ellenszellemnek" nevezték" 


"Ha a lelkek vétkeznek, amíg még a világban vannak, akkor persze jönnek az [emlékeztető] szolgák, és tanúi lesznek minden bűnnek, amit a lélek elkövet, hogy nehogy kijusson a káosz területeiről, nehogy a káoszon kívüli ítélethez jusson. 

Az ellenzékszellem viszont tanúja lesz a lélek minden vétkének, hogy a káoszon kívül ítélhesse el. 

Nemcsak tanúja lesz a lélek bűneinek, hanem le is pecsételi azokat [a lélek minden bűnét], és ráerősíti a lélekre, hogy az ítélet archonjai felismerjék benne a bűnös lelket, s hogy az elkövetett bűnök mennyiségét lássák az ellenzékszellem által ráakasztott pecsétekről, hogy aszerint büntessék, így járnak el minden bűnös lélekkel. 

Aki pedig megkapja a keresztelő rejtélyét, annak ez hatalmas bölcs tűz lesz, mely elégeti a bűnöket, és rejtett módon bemegy a lélekbe és felemészt minden bűnt, amit az ellenszellem kötött rá. És amikor befejezte ezt a tisztogatást, akkor rejtetten bemegy a testbe, és kiűz onnan mindent, ami rejtetten az életére tört, és kiválasztja azt a test egyik oldalán. 

Mert a tisztító tűz elűzi az ellenszellemet és a sorsot, elválasztja az erőtől és a lélektől és összegyűjti a test egyik oldalán, úgy hogy az ellenszellemet, a sorsot és a testet az egyik résszé teszi, a lelket és az erőt a másik résszé. 

A keresztelő rejtélye pedig a kettő között marad, állandóan elválasztva őket, a lelket és az erőt állandóan tisztogatván, nehogy az anyag bemocskolja őket." ( Pistis Sophia, 115. fejezet )

https://boatswain69.blogspot.com/2023/01/gnosztikus-irodalom-lxxxix-xlix.html

"25Hála az Istennek Urunk, Jézus Krisztus által! Értelmemmel tehát Istennek szolgálok, de testemmel a bűn törvényének." ( Róm 7,25 ) 

 

Ám aki felismeri "kísértőjét"..., ellenszellemét és legyőzi azt; - megszabadul.

https://boatswain69.blogspot.com/2023/01/gnosztikus-irodalom-civ-lxiii-daimon-7.html

Persze ez a győzelem inkább olyan, ahogy a zenben tanítják..., az "ördögűzés" ( exorcizmus ) így igen különös valami.

https://boatswain69.blogspot.com/2020/08/exorcizmus.html


 Ha mind megszabadultunk..., olyanok lettünk, mint Krisztus Jézus, vagy más nekünk rendelt avatárunk.

"Mert ember által van a halál, ember által van a halottak feltámadása is. Mert ahogyan Ádámban mindnyájan meghalnak, úgy a Krisztusban is mindnyájan életre kelnek. ( 1Kor15,21-22 )

https://boatswain69.blogspot.com/2023/01/blog-post.html

"Az az indulat legyen bennetek, amely Krisztus Jézusban is megvolt." ( Fil 2,5 ) 

https://boatswain69.blogspot.com/2020/10/egy-lett-kozulunk-mindorokre.html

 

Minden hazatér...

"Ez az αποκατάστασις πάντων alapja is..., hogy újra "Isten legyen minden mindenben" ( 1Kor 15,28 ).( ἵνα ᾖ ὁ θεὸς πάντα ἐν πᾶσιν.)

Ki szabad-e zárni ebből bárkit is?"

https://boatswain69.blogspot.com/2023/01/iii-final-exclusion-from-communion-with.html

 "Ezeket azért mondom nektek, hogy békességetek legyen énbennem. A világon nyomorúságotok van, de bízzatok: én legyőztem a világot. ( ἐγὼ νενίκηκα τὸν κόσμον.  ) ( Jn 16,33 )


"Isten legyen minden mindenben"


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése