Kiemelt bejegyzés

Néha zseniálisak vagyunk... / "azt hiszem, jó tengerész voltam." / "Amit teszel, reménytelen, jó:..."

  "Hétszer vonultam háborúban, semmilyen parancsot ne tagadtam meg, nem harcoltam hitványabbul másnál. Vezér soha sem látta , hogy hi...

2023-08-03

Ki az Első Rejtély? I. ~ "Orcád elronthatatlan út lett." / "egyenes utat adtál" / "felemeltél engem a mélységből" / "meggyógyítottál engem"

 "Az út felfelé és lefelé ugyanaz."

 

Ki az Első Rejtély?

Jézus így beszélt:

"Hatalmat adtál neki minden ember ( test ) fölött, hogy akiket neki adtál, azoknak örök életet adjon."  ( Jn 17,2 )

καθὼς ἔδωκας αὐτῷ ἐξουσίαν πάσης σαρκός, ἵνα πᾶν ὃ δέδωκας αὐτῷ δώσῃ αὐτοῖς ζωὴν αἰώνιον.

Ki az a: "neki", - akinek hatalma van a hús, a csontok felett?


"Az történt, hogy amikor az Első Rejtély ezeket hallotta Tamástól, azt mondta neki:
   
- Nagyon jól mondtad Tamás, áldott vagy te! Ez PISTIS SOPHIA himnuszának magyarázata. 
   
Az Első Rejtély pedig folytatta beszédét, és azt mondta tanítványainak:  
 
- PISTIS SOPHIA folytatta engem dicsérő himnuszát, és így szólt: 
 
1. Magasztallak! Határozatod alapján kivezettél engem a magasabb eonból, mely minden fölött van, s a lenti területekre vittél engem.
   
2. És határozatod alapján mentettél meg engem újra a lenti területekről. Az én világosságerőimet elválasztottad az anyagtól, és én látni kezdtem.
 
3. Authádésznak engem ellenségesen szorongató teremtményeit elterelted tőlem és szétszórtad őket. És hatalmat adtál nekem, hogy megszabadítsam magamat Ádámász teremtményeinek kötelékeitől. 
 
4. És a hétfejű sárkánykígyót leverted és kitaszítottad az én kezeimmel, engem pedig az ő anyaga fölé állítottál. Megsemmisítetted, hogy mostantól kezdve a magja se keljen ki.
   
5. Te pedig velem voltál, mialatt nekem mindehhez erőt adtál. És a te világosságod burkolt be engem mindenhol. Te tetted Authádész minden teremtményét erőtlenné. 
   
6. Mert te elvetted a világosságerejüket, és az én utamat kiegyenesítetted, hogy kivezessél a káoszból.
   
7. És elvittél engem minden anyagi sötétségből, és visszavetted számomra elvett fényerőimet.
 
8. Ezekbe az erőkbe [képességekbe] a te megtisztított világosságodat nyomtad bele, és minden világtalan tagomnak megtisztított világosságot adtál a magasság világosságából.
   
9. Tagjaimnak egyenes utat adtál, és fényes orcád elmúlhatatlan élet lett nekem.
   
10. Felvezettél engem a káosz fölé, a pusztulás zavaros helye fölé, hogy az ezeken a helyeken lévő anyagok mind feloszoljanak, és minden erőm a te világosságodban megújuljon, és a te világosságod legyen bennük.
   
11. Belém fektetted a te zuhatagod világosságát, s én megtisztult világosság lettem.  
 
Ez PISTIS SOPHIA második magasztaló éneke. Aki megérti ezt a megbánást, az lépjen elő és magyarázza meg." ( Pistis Sophia 70. fejezet )

 

"Amikor pedig az Első Rejtély befejezte beszédét, Máté lépett elő, és így szólt: 

- Megértettem PISTIS SOPHIA himnuszának megoldását. Parancsold meg, hogy nyíltan adjam elő.  

És az Első Rejtély felelt, és így szólt:  

- Megparancsolom, Máté, hirdesd ki PISTIS SOPHIA e himnuszának magyarázatát. Máté válaszolt, és azt mondta:  

- Ami PISTIS SOPHIA himnuszának magyarázatát illeti, világosságerőd egykor Salamon ódájában prófétált erről: 

1. Aki levezetett engem a magasabb terekből, fentről, az vezetett fel engem az alsó területekről, a mélységből.   

2. Megmagyarázta nekem a középen lévőket.  

3. Szétszórta ellenségeimet, és hatalmat adott nekem béklyóim szétszakítására.  

4. A hétfejű kígyót az én kezeimmel verte le, és engem az ő gyökere fölé állított, hogy megsemmisítsem a [kígyó] vetését [sperma].  

5. És te velem voltál, hogy segíts nekem; bárhol voltam, a te neved vett körül engem.  

6. A te jobbod megsemmisítette a rágalmazónak mérgét; kezed utat csinált a te igazaidnak.

7. Megszabadítottad őket a sírboltokból és a tetemek közül elvitted őket.  

8. Fogtad a holt csontokat, és testtel ruháztad fel őket; és a megdermedteknek életerőt adtál.  

9. Utad elronthatatlan és a te orcád lett nekünk.  

10. Eonodat a mulandóság fölé irányítottad, hogy minden feloszoljon és megújuljon, és a te világosságod legyen mindeneknek alapja.  

11. A te gazdagságodat építetted reá, és szent lakóhely lett.  

Ez tehát PISTIS SOPHIA himnuszának megoldása, Uram. Halljad, hogy leplezetlenül elmondjam:  

Az ige, melyet a te erőd mondott Salamon által: 

Aki levezetett engem a magasabb terekből, a fentiekből, az vezetett fel engem az alsó területekről, a mélységből, ez PISTIS SOPHIA következő szavainak felel meg:

  Magasztallak. A te határozatod szerint vezettél ki engem a magasabb eonból, mely fent van, s a lenti területekre vittél engem. És a te határozatod alapján mentettél meg és vezettél fel engem a lenti terekből.

S az ige, melyet a te erőd mondott Salamon által: 

Fogta a középen lévőket, és oktatott engem azok felől, PISTIS SOPHIÁNAK a következő szavaira vonatkozik: 

És az én erőmben lévő anyagot újra megtisztíttattad teáltalad, és én láttam azt. Továbbá amit erőd mondott Salamon által: 

Szétszórta ellenségeimet és vádolóimat, PISTIS SOPHIA kijelentése: 

Authádésznak engem ellenségesen szorongató teremtményeit elterelted tőlem, és a szétszóratásba hajtottad őket. Továbbá az ige, melyet a te erőd mondott: 

Ellátott bölcsességgel, hogy megoldhassam béklyóimat, PISTIS SOPHIA kijelentésének felel meg: 

És bölcsességgel ajándékozott meg engem, hogy megszabadíthassam magamat Adámász teremtményeinek kötelékeitől. Továbbá az ige, melyet a te erőd mondott: 

A hétfejű kígyót leverte az én kezeimmel, és az ő [a kígyó] gyökerére állított, hogy a magját is megsemmisítsem, megfelel PISTIS SOPHIA kijelentésének: 

És a hétfejű sárkánykígyót leverted az én kezeimmel, és az ő anyaga fölé állítottál. Megsemmisítetted, hogy a magja mostantól kezdve ki ne keljen.  

Továbbá az ige, melyet a te erőd mondott: 

És velem voltál, hogy segíts nekem, és mindenhol a te neved vett körül engem, ezek PISTIS SOPHIA következő szavai: 

Te pedig velem voltál, mialatt nekem mindehhez erőt adtál. És a te világosságod burkolt be engem mindenhol.  

Továbbá az ige, melyet a te erőd mondott: 

A te jobbod megsemmisítette a rágalmazó mérgét, PISTIS SOPHIÁNAK az a kijelentése:

Te tetted Authádész minden teremtményét erőtlenné, mert te elvetted az erejük világosságát.   

Továbbá az ige, melyet a te erőd mondott: 

A kezeddel készítettél utat a te igazaidnak, PlSTIS SOPHIÁNÁL:  

És az én utamat kiegyenesítetted [megigazítottad], hogy kivezess a káoszból, mert hittem benned.  

Továbbá az ige, melyet a te erőd mondott: 

Kiszabadítottad őket a sírokból és elvitted őket a tetemek közül, a PISTIS SOPHIÁNÁL:

 És te szabadítottál meg engem a káosztól, és vittél el az anyag sötétségeiből, vagyis a káoszban lévő sötét teremtményektől, melyektől elvetted a világosságot.  

Továbbá az ige, melyet a te erőd mondott: 

Holt csontvázakat testtel ruháztál fel, és a megdermedteknek életerőt adtál, PISTIS SOPHIÁNAK az a kijelentése: 

Vetted az én erőimet, melyekben nem volt világosság, és a te megtisztított világosságoddal töltötted meg azokat; és minden tagomnak, melyben már nem mozdult világosság, életvilágosságot adtál a magasságodból.  

Továbbá az ige, melyet a te erőd mondott: 

Orcád elronthatatlan út lett, PISTIS SOPHIÁNÁL:  

A te utadat egyenesnek készítetted nekem, és orcád világossága elmúlhatatlan élet lett nekem.  

Továbbá az ige, melyet a te erőd mondott: 

Eonodat a romlandóság fölé rendelted, hogy minden feloszoljon és megújuljon, megfelel PISTIS SOPHIA szavainak: 

Te vezettél fel, a te erőd vezetett fel engem a káosz és a vész fölé, hogy az ezeken a helyeken lévő anyag mind feloszoljon, és a világosságban minden erőm megújuljon.

Továbbá az ige, melyet a te erőd mondott: 

A te világosságod mindeneknek alapja lett, PISTIS SOPHIÁNÁL: 

És mindegyikőjükben a te világosságod lett.  

Továbbá az ige, melyet a te világosságerőd mondott Salamon által:  

A te gazdagságodat építetted reá, és szent lakóhely lett, megfelel PISTIS SOPHIA kijelentésének: 

Te megerősítetted bennem a te áramod világosságát, és én megtisztult világosság lettem. Ez tehát, Uram, PISTIS SOPHIA himnuszának magyarázata." ( Pistis Sophia 71. fejezet )

 
 
"Amikor az Első Rejtély ezeket hallotta Mátétól, így szólt: 
 
  - Kitűnő, szeretett Máté! Ez PISTIS SOPHIA himnuszának magyarázata.  
 
És az Első Rejtély folytatta, azt mondván: 
 
  - PISTIS SOPHIA pedig újra himnuszt mondott, és így szólt: 
   
1. Azt fogom mondani: Te vagy a magasabb világosság; mert te mentettél meg és vezettél engem tehozzád, s nem hagytad, hogy Authádész ellenséges teremtményei elvegyék a világosságomat.
   
2. Ó, Világosságok Világossága, fel tehozzád énekeltem dicsérő himnuszomat. Te mentettél meg engemet. 
   
3. Ó, Világosság, az erőmet te vezetted fel a káoszból, és mentettél meg azok elől, akik leszálltak a sötétségbe. Ezeket a szavakat mondta újra PISTIS SOPHIA.  
 
Nos, akinek az esze bölcs lett, hogy megértse PISTIS SOPHIA szavait, az lépjen elő és adja elő a magyarázatát.  
 
Amikor az Első Rejtély ezeket mondta a tanítványoknak, Mária lépett elő, és azt mondta: 
 
  - Uram, eszem mindig kész előlépni, és szavaid magyarázatát előadni, de félek Pétertől, mert fenyeget engem, és gyűlöli a mi nemünket.  
 
Ekkor azonban az Első Rejtély ezt mondta neki:  
 
- Akit a világosság szelleme tölt el, hogy előlépjen és a szavaim magyarázatát adja, azt senki sem fogja tudni akadályozni. 
 
Tehát, Mária, most te hirdesd ki PISTIS SOPHIA szavainak magyarázatát.  
 
Mária pedig így felelt, és azt mondta az Első Rejtélynek a tanítványok körében: 
 
  - Uram, ami a PISTIS SOPHIA szavainak megoldását illeti, a te világosságerőd egykor Dávid által prófétált a 30. zsoltárban:  
 
1. Magasztallak, Uram, hogy felemeltél engem a mélységből, és nem engedted, hogy ellenségeim örüljenek rajtam.
   
2. Uram, Istenem, amikor hozzád kiáltottam, meggyógyítottál engem.
 
3. Uram, felhoztad a Seholból az én lelkemet a magasságba; megmentettél engem a sírba szállók elől." ( Pistis Sophia 72. fejezet )  
 
 
 
"Szókratész, a bölcs, Anütosszal való beszélgetése után kakassal áldozott Aszklépiosznak. Ezt így tette minden athéni férfi, ki betegségén felülkerekedve már gyógyultnak érezte magát."



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése