Kiemelt bejegyzés

Néha zseniálisak vagyunk... / "azt hiszem, jó tengerész voltam." / "Amit teszel, reménytelen, jó:..."

  "Hétszer vonultam háborúban, semmilyen parancsot ne tagadtam meg, nem harcoltam hitványabbul másnál. Vezér soha sem látta , hogy hi...

2022-05-02

"ha egyetlenegy csillag hiányzik... / "Népemet bezártam szeretetembe..." / apart from Me you can do nothing." / szolgáltunk V.

 Csúcskő II. ~ a kép

"Népemet bezártam szeretetembe..." ( Antoine de Saint-Exupery, Citadella, 24 )

 

 

 

A kő..., melyet az építők elvetettek, amelyre ha valaki ráesik, vagy akire ráesik, összezúzza azt...

Minek építeni? Minek a csúcskő, minek a szegletkő, minek egyáltalán bármely kő...; - értsd jól, minek bármely szerep, hisz az hűséget kíván. 

A hűség felelősség..., a hűség szenvedés és halál. 

 

Mivel is fejeztük be legutóbb?

"Voltak az emberek, és volt a hűség. Hűségesnek nevezem az emberekhez fűző kapcsolatot, például molnárságot, az országot, a templomot vagy kertet, mert nagy az az ember, aki hűséges a kertjéhez." ( Antoine de Saint-Exupery, Citadella, 234 )  

A kertnek is jó..., de neked is jó. Mindenkinek jó ez a fajta halál mely egyedüli élet.

Szomszédom, Gyuri bá, szeret dolgozni..., szinte imád, s láss csudát rendkívül jó mentális és fizikális állapotnak örvend. Azt sem hagyja, hogy segítsünk neki, inkább folyton ő ajánlkozik...

Már összes rokona, a fián kívül, meghalt, "egyik sem szeretett dolgozni" vonta le ő maga a következtetést. 

Valahogy így gondolkodhattak...


"Mennyi elfecsérelt hely, mennyi kiaknázatlan gazdagság, mennyi, nemtörődömség miatt kárba veszett kényelem! Le kell rombolni ezeket a haszontalan falakat, el kell egyengetni ezeket a kis lépcsőket, amelyek csak a járást nehezítik. És akkor szabad lesz az ember." ( Antoine de Saint-Exupery, Citadella, 26 )

 

"You can do nothing..."

 

 

Gyuri bával válaszoljuk nekik és minden hasonlónak...

",,Akkor az emberek vásári állattá lesznek, és az unalomtól való félelmükben ostoba játékokat találnak ki, amelyeket szintén szabályok irányítanak, csakhogy ezekben a szabályokban nem lesz semmi nagyság." ( Antoine de Saint-Exupery, Citadella, 26 )

 

Sőt..., halálos lehet elveszíteni az éltető energiát. Szándékosan leszakítani magunkat a gyökerünkről..., ez megsemmisülés. Időtöltő-időrabló hiábavalóságokkal tölteni életünket.

 

...apart from Me you can do nothing."

 

"Én vagyok az igazi szőlőtő, s Atyám a szőlőműves. "Minden szőlővesszőt, amely nem hoz gyümölcsöt, lemetsz rólam, azt pedig, amely terem, megtisztítja, hogy még többet teremjen. "Ti már tiszták vagytok a tanítás által, amelyet hirdettem nektek. Maradjatok hát bennem, s akkor én is bennetek maradok. Amint a szőlővessző nem teremhet maga, csak ha a szőlőtőn marad, úgy ti sem, ha nem maradtok bennem. Én vagyok a szőlőtő, ti a szőlővesszők. Aki bennem marad, s én benne, az bő termést hoz. Hisz nélkülem semmit sem tehettek. Aki nem marad bennem, azt kivetik, mint a szőlővesszőt, ha elszárad. Összeszedik, tűzre vetik és elég. Ha bennem maradtok, és tanításom is bennetek marad, akkor bármit akartok, kérjetek, és megkapjátok. Azáltal dicsőül meg Atyám, hogy bő termést hoztok, és a tanítványaim lesztek. Amint engem szeret az Atya, úgy szeretlek én is titeket. Maradjatok meg szeretetemben. Ha teljesítitek parancsaimat, megmaradtok szeretetemben, amint én is megtartottam Atyám parancsait, és megmaradok szeretetében. Ezeket azért mondom nektek, hogy az én örömöm legyen bennetek is, és teljes legyen az örömötök. Az az én parancsom, hogy szeressétek egymást, amint én szerettelek benneteket. Senki sem szeret jobban, mint az, aki életét adja barátaiért. Ha megteszitek, amit parancsolok nektek, a barátaim vagytok. Nem nevezlek többé szolgának benneteket, mert a szolga nem tudja, mit tesz ura. Barátaimnak mondalak benneteket, mert amit hallottam Atyámtól, azt mind tudtul adtam nektek. Nem ti választottatok engem, hanem én választottalak benneteket, s arra rendeltelek, hogy menjetek, teremjetek gyümölcsöt, maradandó gyümölcsöt. Akkor mindent megad nektek az Atya, amit a nevemben kértek tőle. Ezt a parancsot adom nektek: szeressétek egymást" ( Jn 15,1-17 ) 

Barátod az, akivel közösek a céljaid és szeretitek egymást, tehát semmi olyat nem tennél, amivel szégyenbe hoznád vagy bajba sodornád őt. 

Jézus barátainak nevez bennünket...

 

Könnyű elveszíteni...

"Már pedig elég, ha egyetlenegy csillag hiányzik, hogy oly biztosan elpusztuljon útján a karaván, mintha tőrbe csalták volna." ( Antoine de Saint-Exupery, Citadella, 17 )

 

Ám könnyű visszaszerezni is...

"Mert nélkülem ugyan mi egyebet csináltak volna ebből a rakás kőből, jobbra-balra hányva-tologatva őket, mint egy még ennél is rosszabbul elrendezett másik rakás követ? 

Én kormányzok és döntök. És egyedül kormányzok. És látod, most ezért
imádkozhatnak ebben a csendben és magányban, amelyet az én köveimnek köszönhetnek. Az én szívem képének hasonlatosságára elrendezett köveknek. Én vagyok a főnök. Én vagyok az úr. Én vagyok a telelős. És megkövetelem az emberektől, hogy segítsenek nekem. Mert jól megértettem, hogy nem az a vezér, aki megmenti a többieket, hanem az, aki ráveszi őket, hogy mentsék meg őt. 

https://boatswain69.blogspot.com/2021/03/hozzaillo-kivankozas.html

Mert én általam, a bennem élő kép által alapozódik meg az az egység, amelyet egyedül én teremtettem (...) Lám, most már szeretik azt a házat, amelyet én találtam ki, az én kedvem szerint." ( Antoine de Saint-Exupery, Citadella, 30-31 )

Egyedül csak "loser" lehetsz..., bármely szinten is jársz..., építhetsz rakás kőből rakás követ, - minden perspektíva nélkül. 

De ha olykor megérezted - ez szép volt..., vagy hogy igaz, esetleg a szeretet átmelegítette szíved, az mindig valami irracionális..., spontán, ad hoc érzés volt...; visszataláltál egy pillanatra az Isten szívébe, megértettél valamit az isteni igazságosságból, megjelenítetted az Ő szépségét.

Egy villanásra beálltál a Képbe..., olyan lettél mint Ő..., megértettél valamit a megtestesülésből, a nagy Gondolatból. 

Az Ő szemével láttad..., magadat is. Van ilyen "szemed".

https://boatswain69.blogspot.com/2021/02/ime-mienk-gyermek-krisztus-i-sar-es.html 

"Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta oda, hogy aki hisz benne, az el ne vesszen, hanem örökké éljen. ( Jn 3,16 )

 


 
Ez a mi sorsunk is..., a hűség mely éltet. Lehet, ez a 4. szint?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése