Kiemelt bejegyzés

"De máris vált a kép. Új mese szól a mikrofonból." ~ „Narcissus… hermafroditism… Bisexuality… Ah, interesting!"

"Isten is szeret. Ő is szenvedett. Ő is hosszú ideig várt a találkozásra." ( C. S Lewis, A nagy válás, 109 ) "De...

2022-05-05

"Én, én, én " / "Az örök fárosz maga ő, Nézi a vihart, s nem ing semmi vészben." II. / szolgáltunk VIII.

 Alapszabályok IV.

"Nem elég, hogy adj. Előbb azt kellett volna megteremtened, aki kap." ( Antoine de saint-Exupery, Citadella, 448 ) / - hűséges vagyok fáimhoz.

 

 

 A 4. szinten megszűnik a a Winner-Loser párhuzam, ahogy minden más kettősség is. Mert ugyan ki mondhatná meg Isten szép vagy rút, okos vagy buta, szerető vagy kegyetlen, türelmes vagy türelmetlen?

stb. stb. stb.

Az egység, bármilyen is volna is az, épp ezt a megkülönböztető-képességet zárja ki.

Ám amíg pusztán "Én" vagy és nem mi..., nagy bajban vagy.

Suzuki hogy tanácsolta...? Elég annyi "ego"...

https://boatswain69.blogspot.com/2020/07/blog-post.html

 

Ha nem vagy több egy "Énnél":

"Egyszer s mindenkorra arra vagy ítélve, hogy hangos szóval kiáltsd a semmibe: "Én, én, én." De erre válasz nem érkezik. Én nem ismertem olyan kertészt, aki hiú volt, ha valóban szerette a kertjét." ( Antoine de saint-Exupery, Citadella, 235-236 )

https://boatswain69.blogspot.com/2020/08/hat-ahhoz-mit-kell-csinalni-hogy-kalap.html

 

Az maga a nihil, semmi a pusztulás..., a "bődületes mértékű" rejtett agressziók világa..., mert mindenki hibás, csak én nem. Már nem akar sem szép sem okos sem szent lenni, de elvárja, hogy úgy tekintsenek rá! De semmit sem tud a másikról..., a kapcsolat másik feléről.

Hogy tanácsolja nekünk Antoine de Saint-Exupery?

"Ha meg akarlak menteni a haláltól, elég kitalálnom számodra valami szellemi birodalmat." ( Antoine de saint-Exupery, Citadella, 446 )

Minden illuzórikus, mindent a tudat hoz létre..., mért is csak magadat építenéd benne, de kiterjeszthetnéd másokra is. Csak nem vagy oly szűkkeblű, hogy csak Te magad férj bele...; a Kis herceg is "sietve távozott" a hiú bolygójáról. 

 

A hűség ahogy minden más erény is aktív dolog, melynek alapja:

"Én felelős vagyok..." ( Antoine de saint-Exupery, Citadella, 383 )

Lehet vitatkozni a felhőkön..., de aki szeret és hűséges...

 

"Nem elég, hogy adj. Előbb azt kellett volna megteremtened, aki kap."


"Mert ha pirkad már a csata hajnala..." ( Antoine de Saint-Exupery, Citadella, 384 )

..., terhet visel, "édes terhet".

 

A 10.a-sokkal beszéltünk erről is.  

"Nem elég, hogy adj. Előbb azt kellett volna megteremtened, aki kap." ( Antoine de saint-Exupery, Citadella, 448 )

Ha kiállsz a hegycsúcsra és kiáltod: "Én,én,én!" S nem hoztál létre szeretetedből semmit, ami visszaverhetné, elvész a semmibe..., veled együtt.

Ám ha van echo, volt és van szeretet és felelősség, remény és főleg hűség. 

Meséltem a gyerekeknek a kertemről, benne a birsalmáimról..., szeretem őket gyönyörűek, ha rájuk nézek magamat látom vagy őket. 

Egy biztos, ha én nem lennék, ők sem lennének...; - hűséges vagyok fáimhoz.


... hűséges vagyok fáimhoz.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése