Kiemelt bejegyzés

Néha zseniálisak vagyunk... / "azt hiszem, jó tengerész voltam." / "Amit teszel, reménytelen, jó:..."

  "Hétszer vonultam háborúban, semmilyen parancsot ne tagadtam meg, nem harcoltam hitványabbul másnál. Vezér soha sem látta , hogy hi...

2024-06-26

Néha zseniálisak vagyunk... / "azt hiszem, jó tengerész voltam." / "Amit teszel, reménytelen, jó:..."

 "Hétszer vonultam háborúban, semmilyen parancsot ne tagadtam meg, nem harcoltam hitványabbul másnál. Vezér soha sem látta , hogy hibáztam volna és csak te gondoltad rólam az imént, hogy aki hitványabb dolgokban hűségesnek bizonyultam, a jobb dogokban leszek hűtlen?" ( Vértanúakták és szenvedéstörténetek, Szent Julius mártír aktája, 203 )

"Az önmagában nyugvó eszköz nyugalmát megbízhatósága adja. Csak e megbízhatóságot szem előtt tartva mutatkozhat meg az eszköz a maga igazságában." ( Martin Heidegger )

"Nem Isten dolga, hogy harcoljon azok helyett, akik nem akarnak háborúzni." ( Plotinosz, III., 2, 8, 35. )

A dolog addig fog tartani, amíg tart... De végre is mit akarsz? Azért vagyunk itt, hogy tanítsuk az igazságot, nem szabad szégyellenünk." ( Georges Bernanos: Egy falusi plébános naplója )  

 

 

 "Azt hiszem, jó tengerész voltam."( ~ boatswain )


 
 

 

"Heigh, my hearts! cheerly, cheerly, my hearts! yare, yare! Take in the topsail. Tend to the master's whistle. Blow, till thou burst thy wind, if room enough!"

"...az Isten az élettel együtt mindegyikünknek valamilyen tehetséget ad, és azt a szent kötelességet rója ránk, hogy ne rejtsük véka alá. 

Miért, minek? 

Ezt nem tudjuk. 

De azt tudnunk kell, hogy e számunkra megfoghatatlan világon mindenben okvetlenül van valami értelem, valami magasabb isteni szándék, mely arra irányul, hogy ezen a világon minden 'jó legyen', s hogy ennek az isteni szándéknak a buzgó teljesítésével mindenkor érdemeket szerezzünk Őelőtte, és ez az öröm a büszkeség forrása. 

Bernard pedig tudta, érezte ezt. 

Egész életében buzgón, méltón, híven teljesítette szerény kötelességét, melyet Isten reá rótt; nem félelemből, hanem őszintén szolgálta. És miért ne mondta volna azt, amit utolsó percében mondott? „Bocsásd el most Uram a te szolgádat, és én meg merem mondani neked és az embereknek: azt hiszem, jó tengerész voltam." ( Ivan Bunyin: Bernard. 1952-ben irta, s talán utolsó műve volt közeli halála előtt.)

https://boatswain69.blogspot.com/2020/08/a-rossz-lovesnek-is-megvan-az-ertelme.html

https://boatswain69.blogspot.com/2023/07/amit-teszel-remenytelen-jo.html

 

"One Flower Blossoms Five Petals Open"


https://boatswain69.blogspot.com/2023/07/kertesznek-lenni-szep-s-dicso-dolog-vi.html

https://boatswain69.blogspot.com/2023/07/kertesznek-lenni-szep-s-dicso-dolog-v.html


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése