Kiemelt bejegyzés

"De máris vált a kép. Új mese szól a mikrofonból." ~ „Narcissus… hermafroditism… Bisexuality… Ah, interesting!"

"Isten is szeret. Ő is szenvedett. Ő is hosszú ideig várt a találkozásra." ( C. S Lewis, A nagy válás, 109 ) "De...

2021-09-03

Pecsétgyűrű III. ~ "more prayer, not less" / "(...) és fundabit eam Altissimus. Az úr lelkével lerakja egyháza alapjait."

 Absit hoc me ~ the lone wolf

 

 

"Absit hoc me ( 2Sám 20,20 ): Istennek nem tetsző dolog lenne, ha az igazságért engem ért üldöztetések elől elmenekülnék, sőt inkább folyton imádkozom Istenhez üldözőimért, hogy az Úr világosítsa meg őket, mert vakok." ( Savonarola, Prédikációk Aggeus prófétáról, I. prédikáció, 16 )

Mintha Trumpot hallottuk volna...



 

"Iszonyúan nagy a felfordulás, és akkor még finoman fogalmaztam." ( Donald J. Trump, Great Again, Külpolitika: harc a békéért, 55 )

"Távol, távol legyen tőlem! Nem akarok semmit sem elpusztítani, sem megsemmisíteni." ( 2Sám 20,20 )

Persze ez sem olyan egyszerű...

 

"Bízzál de ellenőrizz!" - nos ebben az esetben a tanács egyik felét sem követjük." ( Donald J. Trump, Great Again, Újra győzni fogunk, 18 ) - idézi Ronald Reagant Trump..., mert az ördöggel nincs egyezség.

Tehát igyekszünk mindenkit megkímélni, de ha nem kímélik magukat, mi sem fogjuk....; - hogy kell ezt érteni? 

Aki kimarad a Bárkáról kínzó életre és halálra ítéli magát. S ha minket is magával rántana..., hát nem hagyjuk.

"Tudtam, hogy a jelenlegi állapot fenntartásában érdekeltek, (...)" 
( Donald J. Trump, Great Again, Higgyetek nekem!, 9 )

 

Mi azonban nem..., "általános újjáépítésre van szükség"
( Donald J. Trump, Great Again, Higgyetek nekem!, 10 )

 


 

Ahogy már írtuk kétféle "harag" csap össze...

 

"Túl sokan gondolják, hogy az amerikai álomnak vége, (...)"
( Donald J. Trump, Great Again, Újra győzni fogunk!, 23 )

Mintha Savonarola beszélne Firenze Krisztusi királyságáról, vagy Aggeus próbálná lelkesíteni a babiloni fogságból visszatérő honfitársait.

Fel kell építeni a "templomot". 

 

Ki legyen a vezető?


"Én nem a status quo szokásos szabályai szerint játszom." ( Donald J. Trump, Great Again, Újra győzni fogunk!, 22 )

Ez is ismerős probléma...

A mai Twitter beszélgetéseink során vetődött ez fel:


 A fent említett férfiak nem "szakértők, de küldöttek, prófétái az isteni akaratnak, függetlenek, mert a legfőbbtől függnek egyedül.

 

"Én vagyok, aki vagyok, és legbelül az evangélium segített azzá válnom, aki vagyok." (
( Donald J. Trump, Great Again, Értékek, 178 )

Savonarola ez így fogalmazza meg:

"Miután mindenkitől szabad vagyok, magamat tettem mindenki rabszolgájává." ( Savonarola, Operette Spirituali, EN. I. köt., 71-74 ) 

"Szereztem már hatalmat, szereztem pénzt, most ideje, hogy segítsek az embereknek abban, hogy hallassák a hangjukat, s gondoskodjak arról, hogy meg is hallják őket. Azért csinálom ezt, hogy újra naggyá tehessük hazánkat." ( Donald J. Trump, Great Again, Az "elfogulatlan" politikai médiánk, 32  

 


 


"Nekem nincs gondom azzal, hogy fehéren-feketén kimondjam amit gondolok." ( Donald J. Trump, Great Again, Az "elfogulatlan" politikai médiánk, 25 )

Egyikőjük nem sem volt, bár Savonarola egy időben küzdőtt "daimonionja" ellen, persze mindhiába: 


"(...) elhatároztam, hogy abbahagyom és nem prédikálok többet ezekről a dolgokról. Tanúm erre az Isten; (...) És reggel, bár a hosszú virrasztástól igen fáradt voltam, azt hallottam, hogy valaki mondja: "Ostoba, hát nem látod, Isten akarata az, hogy te ilyen módon prédikálj?" - És így történt, hogy azon a reggelen egy valóban félelmetes prédikációt tartottam." ( Savonarola, Compendio di rivelazioni, i. m.m 10 )


Így lettek mindketten a "dignitas hominis" és "renovatio" elkötelezett hívei, mint jóval korábban Aggeus is. 

S a "szerencsétlenek prédikátora"


"Azt kellett volna kérdezniük, mennyire veszem komolyan hazánk jövőjét. Egész életemben nem vettem még ennyire semmit." ( Donald J. Trump, Great Again, Az "elfogulatlan" politikai médiánk, 32 )

"Az Úr azt mondja nekünk: Fili homini, speculatorem dedi te. Őrnek állítottalak melléjük. Jól őrködj, légy jó őr!" ( Savonarola, Prádikációk Aggeus próféte könyvéhez, XXI. prédikáció, 219 ) 

 

"Ne félj, Firenze!"
( Savonarola, Prádikációk Aggeus próféte könyvéhez, XXI. prédikáció, 230 ) 

Ne fél USA és ne félj Izrael, de mi magyarok se féljük, Isten mindig elküldi szolgáit, hogy sokak szívében megszülessék Krisztus, "(...) és fundabit eam Altissimus. Az úr lelkével lerakja egyháza alapjait."
( Savonarola, Prádikációk Aggeus próféte könyvéhez, XXI. prédikáció, 230 )

 


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése